mai 12, 2024, 00:54:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 70
1981  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Greit å flytte Trøndertræff? på: januar 13, 2008, 19:46:11 pm
Har stemt  Glad
1982  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Samarbeidsavtale i TVWK på: januar 13, 2008, 11:02:17 am
Tanken min er at vi må finne 1 lev som server på det meste, sllik at vi kan jobbe med å få mest mulig rabatt, men vi må jo da vise lojalitet til den leverandøren.

En annen ting er at rabatten gagner de som faktisk er aktive medlemmer. Med det mener jeg at du skal bidra til at miljøet i Trondheim vokser, er med når det skjer noe( kaster litt stein i glasshus nå ) etc. Get my point??

Dette legger litt press på medlemmene som kanskje bare er medlemmer via medlemkortet, og ikke er med på noe ellers.

Dette er tanker mye enda......

Diskuter.......
1983  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Samarbeidsavtale i TVWK på: januar 13, 2008, 10:20:45 am
OK. Hvis det nå skulle vise seg at disse gamle avtalene ikke er mer, hvor er de mest aktuelle plassene å få avtale på?
1984  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Samarbeidsavtale i TVWK på: januar 13, 2008, 09:38:56 am
Er det gjort noen forsøk på å få til en avtale med noen av bilutstyr/deler -butikkene i Trondheim til å gi noen rabatter
til oss i TVWK?
Hvis det da ikke allerede er noe sånt i klubben da...
Tenker da på evt Torshov eller noen. Det er jo begrenset med deler å handle gjennom disse, men kanskje det er andre?

Ser at de har dette i VWACM, så det skulle jo vært mulighet her og.
1985  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: januar 11, 2008, 23:46:02 pm
målte cc i forbrenningskammer på toppene og fikk 49-49-49-50.

Platen lå godt mot kanten ytterst, men blir litt usikker. Bør jeg bruke en plate som er tykkere for å få det mer eksakt?

Pleier disse mexico-toppene være så like eller er det dårlig måling.......hm.
1986  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor på: januar 11, 2008, 23:27:14 pm
Får du tak i en sånn full-circle SPG veiv i dag er den sannsynligvis verdt mer enn bilen den skal inn i, How to... boka er skrevet i 1970!  Gliser

det var det jeg tenkte ja......
1987  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor på: januar 11, 2008, 21:58:50 pm
Satt og leste litt i How to Hotrod-boka, og der fikk jeg smekk på lanken for det jeg skrev lengre oppe i tråden. Nå skal det være sagt at den boka ble skrvet for en del år siden, og at kanskje deler det er ref til ikke eksisterer, men det skal faktisk gå an å få den 1200èn opp i 1602cc!?? Sylindre 82 eller 83mm, shimsing av sylindre så du får lengre slag på 64mm-veiva, bytte til 69mm veiv og tilhørende råder etc.

Feks så går veiva fra 1300/1500/1600 rett inn, noe jeg ikke trodde. Men er MASSE arbeid rundt dette.
Ellers så finnes det en SPG-veiv med fastmonterte råder beregnet for 1200.

Kunne skrevet masse her fra boka, men.... det er fredag. KJØP BOKA så har du noe å lese på mens du vurderer hva du skal gjøre
1988  Forum / Problemløseren / Sv: Rengjøring av deler nedsauset i olje på: januar 11, 2008, 16:01:12 pm
Og når det verste er av kan du prøve motorvask på sprayboks hos biltema, den funket fint for meg

Jeg har VELDIG bra erfaring med den som heter Bremse og clutch vask eller noe i den duren.

Da prøver jeg den på neste motor som er innsauset..
1989  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trøndertræff 2008 eller.... på: januar 11, 2008, 15:25:05 pm
Får hente over noen finner da? De er jo noen jævler til å skape fest og morro Øyerulling
1990  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skivebremser 52-65, noen som har kjennskap til dette sette... på: januar 11, 2008, 14:36:22 pm
Skulle tru dæ ja, som Reodor Felgen sier  Osteaktig

Du får ikke noe bedre tror jeg, ikke til 5 bolt
1991  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor på: januar 11, 2008, 14:34:49 pm
Enten så freser du ut litt av kassa for større svinghjul ( hvis du skal ha 12V), eller så setter du 6v svinghjul på motoren du skal inn med, hvis den i utganspunktet er 12V
1992  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vil tjene noen kroner? på: januar 11, 2008, 14:27:58 pm
Må mangle en komma i den prisen der vel
1993  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skivebremser 52-65, noen som har kjennskap til dette sette... på: januar 11, 2008, 14:26:41 pm
Eneste jeg vet med sikkerhet er at dette er top of the class Kult
1994  Forum / Problemløseren / Sv: Rengjøring av deler nedsauset i olje på: januar 11, 2008, 11:50:34 am
Og når det verste er av kan du prøve motorvask på sprayboks hos biltema, den funket fint for meg
1995  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trøndertræff 2008 eller.... på: januar 11, 2008, 10:57:38 am
Nå ligger jo mange treff rett etter hverandre da som sikkert mange vil på:

Bugcamp 23-25.mai
TT og Østersund helgen etter
Mantorp etter det

Da må det flyttes til midten av juni eller noe da?
1996  Forum / Snikk-snakk / Sv: Få se hvor gode dere er.. på: januar 11, 2008, 08:41:40 am
Hvis du skriver inn cheatkey; 12h3hh4did232you343really343belive342it434stupid434
så vil alle de grønne klossene bli halvparten så store og noen ganger forsvinner de helt.... Øyerulling

Når jeg gjorde det, poppet det opp noe helt annet i spillet.....og det var ikke barnevennlig for å si det sånn Sjokkert
1997  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Noen i TVWK som har deler? på: januar 10, 2008, 23:49:41 pm
Jeg har også et sånn bakluke, men uten nese til 200,-.

Er det lett å få tak i bare nese i såfall? Skal få ræva i gir og sjekket med Asgeir først. Tar kontakt i såfall
1998  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trøndertræff 2008 eller.... på: januar 10, 2008, 23:48:26 pm
Etter det jeg har skjønt er mantorp 6-8 juni. Så da kræsjer det og  Trist
1999  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 10, 2008, 23:46:21 pm
Hvor skaffa dun den målesprøyta til måling av cc i kammer topp?
Prøvde Clas og apotek men de hadde ikke?
2000  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: januar 10, 2008, 23:44:05 pm
Omsider, ferdig med å få vekk det verste av tectylen, så da er det bare å gå på å pusse det helt ned.
Fikk begynt litt ikveld, men det er noen kvelder igjen for å si det sånn.....
Skulle gjerne fått sandblåst alt, men det får gå med dette nå.

fikk også lagd plata, eller skal vi si cd èn, til måling av forbrenningskammer. mangler å anskaffe måle-sprøyta så er dette gjort også
2001  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: januar 10, 2008, 18:52:03 pm
Varmluftpistol + skrape og et passende løsemiddel vil nok være det rensligste,
roterende børste, steam-høgtrykk og slikt medfører my griseri inni en bil.

Tok samma jobben for en tid tilbake, da med bare litt tectyl-gugge under batteriet

sånn var det hos meg
http://vw65.blogspot.com/2007/07/overflaterust-under-sete-og-batteri.html

.LP


Tok liksågodt den store jobben med å skrape ned det værste. man skal jo merke den dårlig jobben man gjorde sist òg
2002  Forum / Snikk-snakk / Sv: Få se hvor gode dere er.. på: januar 10, 2008, 18:48:34 pm
nupp, kræsj på 569 her og. var vrien akkurat den klossen..... ser jeg på flere  Glad
2003  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ved trimming: AS eller AD motor på: januar 10, 2008, 08:40:09 am
Tror de som kjører uten viftehuset stort sett kjører 401 meter og tilbake til piten for å si det sånn.
En vanlig bruksmotor bør få ha viftehuset på seg ja.
2004  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: januar 10, 2008, 00:10:58 am
Dette gleder jeg meg til!
2005  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: På tide å tenke på våren? Nyttårstilbud på felger! på: januar 09, 2008, 15:44:22 pm
Fine priser hos Jøran.
2006  Forum / Snikk-snakk / Sv: vedr biltyper og motorinnmat på: januar 09, 2008, 15:39:26 pm
Kammene kommer som flat kam for de eldste, opptil 70-71 mener jeg, etter det er det en forsenkning(dished) der du fester kamdrev, med som sagt over, 4 bolter.
2007  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor på: januar 09, 2008, 15:36:10 pm
1200 motor er vel den du får gjort minst med med tanke på at sylindre har liten borring i forhold til 1300-1600 blokk. På disse har alle lik dim i blokka, men forskjellig tykkelse på veggene i sylinder

DP-topper går ikke på disse sylindre. Da må vi vel begynne å snakke om Okrasa tror jeg.

Få tak i en 1300AD, F eller AB  motor så har du masse mer muligheter.

Men selvfølgelig, det er ikke dumt å skru på en motor for å lære seg hvordan ting funker, men som sagt, begrenset med oppgraderingsmuligheter.

Når det gjelder topper så tror jeg alle innenfor hver borring har sin ref, til en viss grad.
Eks så ligger 041 topper på rundt 50-55cc,standard, men kluet er vel å få alle kamrene helt like, altså eks 53-53-53-53.

Men det finnes sikkert bøker som omhandler trimming av 1200 også:
http://www.amazon.com/gp/product/customer-images/0892872233/ref=cm_ciu_pdp_images_0/105-7535469-5349207?ie=UTF8&index=0#gallery

Det er det lille jeg vet i allefall  Blunker
2008  Forum / Snikk-snakk / Sv: Normal prosedyre ved bestilling utenlands? på: januar 08, 2008, 12:53:58 pm
Ble også usikker da det kom mail om at de ville ha kopi av leg og krdittkort hos cip1, men alt er i skjønneste orden.
2009  Forum / Snikk-snakk / Sv: bengalakk/ovatrol på bunnplate på: januar 07, 2008, 09:41:57 am
Vurdere selv Hammerite på bunnplaten inni bilen, men noen sier at den blir så hard at neste gang man skal evt gjøre noe, evt sveise, så skaper dette problemer. Noen som er enig / uenig i dette?
2010  Forum / Snikk-snakk / Sv: Surferbuss på hylla! Kjøpt i en klesbutikk! på: januar 07, 2008, 09:33:01 am
Den var kul den!

Fikk en sånn type som nevnt over med innkast på, og det er ikke lett å gå forbi den uten å legge på penger  Osteaktig

Og det er jo bra!
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 70
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!