Forskjell på lagerskåler til hjullager bak?

<< < (5/6) > >>

JS:
Jeg har vært i verkstedet i dag og tatt et par mål. Her er bilde av lagerskålen jeg bruker.
Fra kanten ned til anleggsflaten for lageret er det 9,2mm. Er dette innenfor spec?

JS:
Jeg har også to pre -60 "splitt"kasser stående, og de har forskjellige akselrør. Jeg bruker den typen som har en 5mm kant rundt der bremseplata skal være. Den andre har som dere ser en mye mindre kant. Bremseplaten jeg bruker er 5mm tykk ved anleggsflaten.

KnastenradUndKnotenblech:
Også finnes det IRS bakstillinger også som har skåler.

JTWE:
Såvidt jeg husker etter min hodepine på dette feltet så har det ikke med bakplaten til bremsene å gjøre, men med hvor dypt lagerskålen er i lagerhuset på akslingen, og dermed akselrøret/akslingen som er ment brukt sammen. Summen av dybden i begge lagerhusene = bredden av lageret.


"Not sure of the actual part number, but I can tell you that the Bearing Covers with a 22.5 mm seating depth are intended for the axle tube for Beetles with the 1358 mm rear track width, and the Bearing Cover with a 19.5 mm seating depth matches the tubes for the later 1967 on 1350 mm rear track width, this is the same part as used on Type 3 from August 1965. Not sure if that helps ,but you just seem to have had mismatched parts in this area, if you've now got it to seal, and the drums go on allright, it should be OK"



JS:
Dette må vel OGSÅ ha med bakplatene å gjøre? Du kan neppe bruke en 5mm tykk plate på det akselrøret på det øverste bildet?
Eller misforstår jeg? Som sagt, jeg ville bli glad om noen har en slik lagerskål og kan måle nøyaktig dybde på den så jeg kan få vite om min er utslitt.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side