SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« på: oktober 25, 2012, 08:27:24 am » |
|
Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.
Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...
Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #1 på: oktober 25, 2012, 08:33:26 am » |
|
Hadde det vært en som hadde gjort det for å skille seg ut, så hadde det vært kult. Når det har blitt trenden, er det ikke lenger kult. Jeg poengterer at jeg her mener den bilen som er avbildet. Generelt sett er mye senk aldri feil, men det går en grense også for meg(Hadde ikke trodd det selv). Når det gjelder trillebårhjul foran, så har jeg aldri hatt sansen. Slike biler passer bare som offer for Mr.Bean.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #2 på: oktober 25, 2012, 10:40:53 am » |
|
syns det der er drit kult og se på, også synes jeg påsjelookglassfiberbobler også er kult faktisk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
|
« Svar #3 på: oktober 25, 2012, 10:43:23 am » |
|
Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
|
« Svar #4 på: oktober 25, 2012, 10:46:32 am » |
|
Helt nydelig!!! skal mann tenke funsksjonelt eller trygt er vel gammel vw utelukket fra første stund uansett...
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
1302super
Medlem
Innlegg: 187
Bosted: ski
|
|
« Svar #5 på: oktober 25, 2012, 11:10:50 am » |
|
Syns den var pen men alle har jo hver sin smak:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #7 på: oktober 25, 2012, 11:29:49 am » |
|
ja, ja - sånn er man forskjellig. Helt enig med Splitman. Det er litt av en trend i enkelte (forurensende) miljøer
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #8 på: oktober 25, 2012, 11:41:29 am » |
|
synes ikke det er noe fint med smalnet forstilling. ser mye bedre ut vis hjula akkurat kommer seg inna for skjermen. altså Hellaflush
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #10 på: oktober 25, 2012, 12:00:56 pm » |
|
Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.
Ja du tenker slik som med musikk og kunst?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #11 på: oktober 25, 2012, 12:41:41 pm » |
|
Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.
Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...
Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;
At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt? Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen. At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #12 på: oktober 25, 2012, 13:36:22 pm » |
|
Vanskelig å diskutere smak, man må bare respektere det andre mener, rett og slett. Når det er sagt, er det lov å si hva man mener, og jeg må innrømme at etter som tiden går (=blir eldre) synes jeg overdrevet senking blir mindre og mindre vakkert. Da jeg bygget min første boble kunne det liksom ikke bli lavt nok, om det subbet eller slo var uvesentlig. I dag er jeg der at det er den gyldne middelvei som råder. Moderat er et annet ord. Om 25 år synes jeg sikkert alt skal være dønn originalt... Å bygge ekstrem camber på en bil som i utgangspunktet ikke kan få det synes jeg er latterlig dumt! Det var liksom ikke det at hjula sto skeivt som var kult, men at bilen var lav... Men smaken er jo forskjellig...heldigvis
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 13:38:07 pm av BERGER »
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #13 på: oktober 25, 2012, 13:41:57 pm » |
|
Smak og behag Hvor ligger ditt hjerte? Diskutér din stil.
dette står i smak og behag, denne stilen liker mange og det samme gjelder orginal og cal-look og de aller fleste stiler, hvorfor dømme stilene til noen som brenner for vw hobbyen. kan vi ikke gjøre som vi vil mer eller har det blitt at vi må høre på de gutta som har vert med i denne "leken" fra 70-80 tallet? for ellers blir vi ikke "godkjent" i vw miljøet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #14 på: oktober 25, 2012, 14:21:02 pm » |
|
At du ikke er enig kommer jo ikke overraskende. Og argumentere med at bobla ikke er trygg i utgangspunktet har jo ikke noe med at dekkene nesten møtes på taket. Alle som har kjørt kraftig senket boble vet at den lever sitt eget liv når det gjelder sporing. Mye mere en en moderat senket. Pluss at en svingakslet boble trenger noe smøring i hjullager. Det for den ikke så mye så mye av der. Hva som kan kjøres mellom Skien og Hvittingfoss er vel ikke så relevant. Mvh Marius Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.
Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...
Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;
At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt? Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen. At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 14:23:52 pm av -Marius- »
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #15 på: oktober 25, 2012, 15:40:35 pm » |
|
Ønsker bare å poengtere at hvis en svingaksel boble er riktig senket (uavhengig av hvor mye), riktig innkortet og riktig juster så er bilen tilnærmet like lettkjørt som en moderne Golf med KW coilovers. Jeg kan jo ikke noe for at de fleste bare klabber på en Puma og justerer den i bunn og vrir om bak uten å tenke mer over saken enn at bilen skal ned mot moder jord. Problemer med banking, subbing og sporing finnes ikke på bilen min.
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2012, 15:43:58 pm av Bablefish. »
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #16 på: oktober 25, 2012, 15:44:58 pm » |
|
Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #17 på: oktober 25, 2012, 15:52:18 pm » |
|
Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på Det var det jeg tenkte også. Er ikke dette en fråtsetråd for oss pocornelskere?
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #18 på: oktober 25, 2012, 17:04:22 pm » |
|
Den bilen er langt fra pen. Enig! Liker høyden og liker smal forstilling, men fremhjulene skal i det minste være synlige. I dette tilfellet derimot, er det kanskje best å gjemme bort de grusomme felgene som jeg trodde var kromma biltema-kapsler før jeg fikk zooma inn på iphonen
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #19 på: oktober 25, 2012, 17:46:55 pm » |
|
Smaken er forsatt som baken.. Det komer vi ikke unna. Men det ville jo vært utrolig kjedelig å gå på treff om alle bilene var "like". Var en stund alle skulle ha cal look også, både på 80 tallet, med pastell farver clean og lav, nå i senere til er det jo den andre cal look stilen "alle" skulle. Var jo om man så veldig grovt på det bare farven på bilen og i beste fall forskjellige felger. Nei takke meg til mangfolde og personlig stil. Så får eier selv bestemme hva han eller hun syntes er pent. Noen liker morra, andre dattera. Og i noen tilfeler kunne man godt tatt begge deler..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #20 på: oktober 25, 2012, 17:47:49 pm » |
|
kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
kay arne
Juniormedlem
Innlegg: 72
Bosted: roverud
|
|
« Svar #21 på: oktober 25, 2012, 18:25:18 pm » |
|
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #22 på: oktober 25, 2012, 18:31:37 pm » |
|
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal
Forumet trenger en LIKER knapp
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #23 på: oktober 25, 2012, 21:03:09 pm » |
|
Nå kan man ikke en resto uten først å bygge en skikkelig cal-looker... men det vet de fleste ikke. Klart man kan diskutere smak... Man kan også ha mer eller mindre rett også... hvor enn sårt det er. Trådstarter liker empi five, så ikke engang han har feiet for egen dør...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #24 på: oktober 25, 2012, 22:25:08 pm » |
|
kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #25 på: oktober 25, 2012, 22:35:29 pm » |
|
Enig med trådstarter. Stygt.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
|
« Svar #26 på: oktober 25, 2012, 23:39:45 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #27 på: oktober 26, 2012, 07:11:47 am » |
|
Kansje strekt strikken vel langt....
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #28 på: oktober 26, 2012, 07:18:51 am » |
|
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal
Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto? Jeg har alltid trodd, og blitt fortalt, at en cal looker har det uttrykket den har av flere grunner en bare looken. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #29 på: oktober 26, 2012, 09:00:02 am » |
|
Liker heller ikke denne trenden.....skjønner jo at det i enkelte tilfeller må til for å få bilene så lave. Men pent klarer jeg ikke se det er........skjønner jo selvsagt det er en smakssak. Funksjonsmessig er ekstremt lav bil + luft/hydr. fjæring ok, slik at man KAN få den brukbar. Så lavt og modifisert at det blir "ubrukelig" og bare for show er forsåvidt greit på biler som ER bare for show....da betyr jo ikke funksjon noe. Skal bilen derimot brukes endel og den er så lav at man ikke kan kjøre på brostein, over trikkeskinner og fartsdempere blir det feil (for meg ).
|
|
« Siste redigering: oktober 26, 2012, 09:39:21 am av StarBugs Geir »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
|