VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Svensson på april 21, 2017, 21:29:28 pm



Tittel: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 21, 2017, 21:29:28 pm
Hei,

Et dumt spørsmål sikkert for de som vett, men jeg lurer på hva er forskjell på de 2L motorene som har en sentrert forgasser vs de som har 2 splitte/sidemonterte classic forgasser? Er dette kun årsmodell eller type motor eller hva?

Mvh Svensson

68 Bug , 2L engine , yellow koni,  slotmags


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Squarebackapril 21, 2017, 22:13:58 pm
Du prater kanskje om Type 4 motor fra Transporter i og med at det prates om "2 liter"? Da er det nærmest alltid 2 enkle forgassere på  slike motorer originalt. Ble vel kanskje injection på noen ytterst få modeller levert til noen markeder. Lite midtmonterte "enkeltforgasser" i alle fall - Om det ikke er konvertert i etterkant.

Litt usikker på hva du egentlig lurer på...


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: OTOapril 21, 2017, 22:26:46 pm
Wbx 1,9 liter har en gasser midt på. Luftkjølte har på hver side.


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 22, 2017, 06:11:33 am
Ja jeg trur det er en typ 4 eller buss eller noe men historie ukjent se bilde av motoren


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Fast Freddyapril 22, 2017, 11:32:18 am
Bygg om til innsprøytning. Ble gjordt på den gamle campingbilen min.
Da gikk den som en klokke. Aldri mere tull med justering av gassere.
Ble brukt komplett innsprøytning fra Porsche 912. Ble litt modifisert


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 22, 2017, 17:36:45 pm
Er dette en typ 4 motor eller 912/914 motor eller buss eller hva?


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Team Antonsenapril 22, 2017, 18:19:07 pm
Om du legger inn motorkoden/motornr så kan en lettere si hva det er du har.


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 22, 2017, 18:25:50 pm
Ok, kommer tilbake i sak.

Takk ☺️


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: TrettenNullToapril 22, 2017, 19:09:00 pm
Synes det ser ut som en CV 2 liter, bygget om til sentermontert forgasser.
Klipp og lim fra CSP :
https://www.csp-shop.com/shop/system/en/?func=htmlserv&tmpl=shop_text_win.html&content=my_motortechnik12&

Type 4 engine

The Type 4 engine found application in the 411/412, Bus '72-'83, Porsche 914/4 and the Porsche 912E and also as an industrial engine. It was supplied with twin carburettors and also an injection system - in the industrial version there were also models with a single carburettor. The fan lies flat behind the engine. The engine number is stamped under the mounting boss for the breather.

Type 4 engine

Identification letters

V   1700cc   50kW/68HP
Z   1700cc   50kW/68HP
EB   1700cc   53kW/72HP
EA   1700cc   59kW/80HP
W   1700cc   59kW/80HP
CA   1700cc   49kW/66HP
AT   1800cc   55kW/75HP
EC   1800cc   56kW/76HP
AN   1800cc   63kW/86HP
AP   1800cc   50kW/68HP
GB   2000cc   74kW/100HP
CU   2000cc   51kW/70HP
CV   2000cc   51kW/70HP
GD   2000cc   51kW/70HP
GE   2000cc   51kW/70HP
CJ   2000cc   53kW/70HP



Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 22, 2017, 19:37:34 pm
Takk for innlegg, kanskje en sånn AN 1800 da for det står 63KW i vognkortet.


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: TrettenNullToapril 22, 2017, 19:41:37 pm
Høres meget sannsynlig ut


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: Svenssonapril 22, 2017, 20:36:13 pm
Takk 😀


Tittel: Sv: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?
Skrevet av: SveinTapril 23, 2017, 07:56:25 am
Og AN motoren hadde vel originalt 2stk 40PDSIT forgassere. I så fall er nok denne bygd om til en senerforgasser.