mai 07, 2024, 06:09:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bestilt service på bobla på Møller:))  (Lest 7469 ganger)
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« på: januar 13, 2011, 15:26:15 pm »

Fine bobla mi har hele tiden vært fulgt opp av Møller og har servicehefte siden den var ny. Sist den var på service var i 1999, og neste storservice skulle være ved 134 000 km. Nå 12 år etter ha den gått 144 000 og skulle vært på service for lengst Gliser
Så da har vi bestilt dette i dag, samt EU kontroll. Fyren på Møller syns dete var morro, men hadde ikke så mye greie på hva en service på en boble 1973 modell innebar Gliser Gliser Gliser
Men vi er jo selvfølgelig opptatt av å følge alle anbefalte servicer fra Møller Gliser, så det finner de sikkert ut av. Den skal i alle fall på service i neste uke, og jeg får nytt stempel i serviceheftet. Morsomt Blunker
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2011, 15:29:46 pm »

vi gleder oss til og høre prisen på dette Glad
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 13, 2011, 15:31:22 pm »

Skulle akkurat til å si det, kan fort bli dyrt for det stempelet gitt Rekker tunge
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 13, 2011, 15:36:01 pm »

Det blir ikke så dyrt, og EU kontroll må den jo på uansett  Øyerulling Så noe svindyrt stempel blir det ikke Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 13, 2011, 15:50:38 pm »

Fine bobla mi har hele tiden vært fulgt opp av Møller og har servicehefte siden den var ny. Sist den var på service var i 1999, og neste storservice skulle være ved 134 000 km. Nå 12 år etter ha den gått 144 000 og skulle vært på service for lengst Gliser
Så da har vi bestilt dette i dag, samt EU kontroll. Fyren på Møller syns dete var morro, men hadde ikke så mye greie på hva en service på en boble 1973 modell innebar Gliser Gliser Gliser
Men vi er jo selvfølgelig opptatt av å følge alle anbefalte servicer fra Møller Gliser, så det finner de sikkert ut av. Den skal i alle fall på service i neste uke, og jeg får nytt stempel i serviceheftet. Morsomt Blunker
Kjekt å holde orden i dette! Siden du har servicehefte så står det jo der hva som skal gjøres, ikke noe hokuspokus det!
Loggført
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 13, 2011, 15:59:15 pm »

Fine bobla mi har hele tiden vært fulgt opp av Møller og har servicehefte siden den var ny. Sist den var på service var i 1999, og neste storservice skulle være ved 134 000 km. Nå 12 år etter ha den gått 144 000 og skulle vært på service for lengst Gliser
Så da har vi bestilt dette i dag, samt EU kontroll. Fyren på Møller syns dete var morro, men hadde ikke så mye greie på hva en service på en boble 1973 modell innebar Gliser Gliser Gliser
Men vi er jo selvfølgelig opptatt av å følge alle anbefalte servicer fra Møller Gliser, så det finner de sikkert ut av. Den skal i alle fall på service i neste uke, og jeg får nytt stempel i serviceheftet. Morsomt Blunker
Kjekt å holde orden i dette! Siden du har servicehefte så står det jo der hva som skal gjøres, ikke noe hokuspokus det!

Ja jeg syns sånt er litt morro jeg da. Bilen er stort sett fulgt opp av samme Møller verksted også. Det samme som den skal på nå. Så da er det litt ekstra gøy og Blunker Det tenkte jeg ikke på! At det står i servicehefte. Ja da er det jo ikke noe hokkus pokkus!
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 13, 2011, 16:05:26 pm »

Tror dere at de har overgang fra datidens til nåtidens diagnosekontakt?  Osteaktig
Loggført

 
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: januar 13, 2011, 16:07:38 pm »

Skulle akkurat til å si det, kan fort bli dyrt for det stempelet gitt Rekker tunge

Koster å væra kar serru  Blunker Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 13, 2011, 16:17:48 pm »

Skulle akkurat til å si det, kan fort bli dyrt for det stempelet gitt Rekker tunge

Koster å væra kar serru  Blunker Gliser


Eller kvinne Gliser Øyerulling Gliser
Fine bilen koster jo ingenting ellers, og ikke har jeg en lang liste på deler den trenger heller, så litt kan jeg koste på gobilen min jeg og. Gliser Gliser Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: januar 13, 2011, 17:07:02 pm »

Får håpe mekanikerne er kompetente på å skru på god gammel mekanikk, og om de har øre til å høre rett tenningstidspunkt, og nese til å kunne lukte rett blandingsforhold:=)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #10 på: januar 13, 2011, 17:10:24 pm »

Skulle akkurat til å si det, kan fort bli dyrt for det stempelet gitt Rekker tunge

Koster å væra kar serru  Blunker Gliser


Eller kvinne Gliser Øyerulling Gliser
Fine bilen koster jo ingenting ellers, og ikke har jeg en lang liste på deler den trenger heller, så litt kan jeg koste på gobilen min jeg og. Gliser Gliser Gliser

Eller kvinne ja Osteaktig Blunker
En må koste på seg litt  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 13, 2011, 17:36:09 pm »

Enig at det kjempemorro og føle tradisjonene når man har en sånn originalbil!
Skulle gjerne gjort dette med min originale 63 bobble, men med en lite velfylt lommebok, så er det både billigere, og bedre og gjøre det på lokale verksteder Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 13, 2011, 21:50:16 pm »

Ja, jeg syns det er gøy Gliser Noen kjøpet stæsj, felger og annen vw morro til bilene sine, andre kjøper stempel i serviceheftet Gliser Gliser Gliser
Kan jo bli artig og ha senere også, om man skulle være så korka at man solge bilen en dag Sjokkert

Men uansett, artig for meg i alle fall Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #13 på: januar 13, 2011, 22:23:38 pm »

Kul ide! At det blir så dyrt, er et dårlig argument synes jeg. Hvis folk sender Golfen eller Passaten sin på service hos Møller, så må da go'bilen også være verdt en slik behandling Glad
Loggført

1969 Militær-buss
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: januar 13, 2011, 22:40:49 pm »

det er morsomt at noen kommer med en sånn god gammel bil på verksted, der jeg jobber er det nesten bare nye dritt biler som kommer inn på verksted som er helt jævelig å skru på å mye dårligere en de gode gammle sliterne, selvfølgelig er det vell mer komfort, men det er ikke jeg noe stor fan av, jeg liker å føle at jeg kjører bil å ikke ufo. Men hvordan er det med deler å slikt til en gammel boble på verksteder i dag? klarer Møller å skaffe alle deler til godbilen din, eller må de kontakte Unneberg eller Hotshop eller noe sånn. Uansett så er det artig at du tar servicen på møller, å stempel i boka er fint å ha, lykke til Blunker
Loggført

FOLLO VW KLUBB
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #15 på: januar 13, 2011, 22:43:48 pm »

Det som å var litt morsomt, var at hen som tok emot bestillingen var litt usikker på hvor han skulle bestille oljefilter Gliser Gliser
Kanskje det hadde vart bedre å ta EU kontrollen selv i garasjen Øyerulling
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 13, 2011, 22:47:54 pm »

Kul ide! At det blir så dyrt, er et dårlig argument synes jeg. Hvis folk sender Golfen eller Passaten sin på service hos Møller, så må da go'bilen også være verdt en slik behandling Glad

Kunne ikke sagt det bedre selv Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 13, 2011, 22:52:54 pm »

det er morsomt at noen kommer med en sånn god gammel bil på verksted, der jeg jobber er det nesten bare nye dritt biler som kommer inn på verksted som er helt jævelig å skru på å mye dårligere en de gode gammle sliterne, selvfølgelig er det vell mer komfort, men det er ikke jeg noe stor fan av, jeg liker å føle at jeg kjører bil å ikke ufo. Men hvordan er det med deler å slikt til en gammel boble på verksteder i dag? klarer Møller å skaffe alle deler til godbilen din, eller må de kontakte Unneberg eller Hotshop eller noe sånn. Uansett så er det artig at du tar servicen på møller, å stempel i boka er fint å ha, lykke til Blunker

Den trenger ingen deler denne gobilen her, bortsett fra en pakning til oljesilen, så den får vi vel sende med Gliser Ja, og et stempel da, på at alt fortsatt er tipp topp Gliser
Tipper det er en stund siden de hadde sånne pakninger på Møller Øyerulling
Skulle det dukke opp noe uventet, så får vi vel ta en telefon til Unneberg, så får vi fikse det selv!
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #18 på: januar 14, 2011, 00:52:48 am »

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk hatt en service av luftkjølt på Møller jeg også Glad

Jeg skulle godkjenne min importerte Karmann Ghia hos BT i Tønsberg. Men den ble ikke godkjent pga en litt dårlig bremseslange og engelske lykter. Ikke fikk jeg lov til å kjøre den hjem til Oslo igjen heller pga bremseslangen. Men etter litt trygling fikk jeg frist ut dagen til å fikse bilen og komme tilbake til BT.

Ringte desperat rundt for å finne et sted som kunne fikse bilen i løpet av tre timer. Møller Tønsberg tok på seg oppdraget hvis jeg tok med meg delene jeg trengte. De hadde en litt eldre, erfaren mekaniker som jeg tror syntes utfordringen var litt gøy. Så da raste jeg opp til Unneberg for å få deler og så ned til Møller. Etter jobben var ferdig, hadde jeg så dårlig tid for å rekke BT at jeg ikke hadde tid til å betale for jobben engang. Så de lot meg faktisk dra opp til BT først og komme tilbake og betale regningen. Service, det er Møller det Glad

Et tips: Pass på at de ikke setter en 20-åring til å gjøre jobben. Minn dem på at det er et VW-klenodie som kommer på service og at du vil ha en erfaren mekaniker Glad
Loggført

1969 Militær-buss
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #19 på: januar 14, 2011, 09:39:30 am »

Denne artige historien minner meg om at jeg har et ferdig priset servicehefte til min -65 mod. Kanskje jeg skulle ta med heftet til min vw forhandler  (som er den samme som solgte bilen) og få 75000 service til kr. 45,- som det står i heftet?
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 14, 2011, 09:42:48 am »

Denne artige historien minner meg om at jeg har et ferdig priset servicehefte til min -65 mod. Kanskje jeg skulle ta med heftet til min vw forhandler  (som er den samme som solgte bilen) og få 75000 service til kr. 45,- som det står i heftet?

Det syns jeg du skal gjøre!! Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #21 på: januar 14, 2011, 09:55:31 am »

Morsomt!  Osteaktig

Venter spent på rapporten etter dette verkstedbesøket her  Kult

Kanskje Møller kan forbedre sitt noe frynsete omdømme...?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: januar 14, 2011, 10:23:36 am »

Møller/HMV bilsenter her i bygde har mykje skruing på luftkjølt. det vil sei att dei fleste av dei med luftkjølt her i bygda(e ikkje so veeldig mangen) setter bilen inn til eu og service hjå HMV. Det hjelper jo på att da e ein bobleguru som jobbar dar, og som er alvorleg luftkjølt entusiast. ein an som jobbar dar har jo og luftkjølt bruksbil. i tilleg står da ein 49modell til utstilling der. 2. boblo til voss
dei kjøper alle deler til luftkjølt frå hotshop ivertfall.
Eg setter altid inn bilar til eu hjå hmv. dei veit kva dei driv med imotsetning til andre.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 14, 2011, 10:53:59 am »

Morsomt!  Osteaktig

Venter spent på rapporten etter dette verkstedbesøket her  Kult

Kanskje Møller kan forbedre sitt noe frynsete omdømme...?

Ja det kan man jo håpe!
Har litt ulike opplevelser med flere Møller verksteder, og håper de kan boble bedre en de kan Mulitvan i alle fall Gliser for DEN kan de IKKE!
« Siste redigering: januar 14, 2011, 10:56:17 am av B-Bay » Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #24 på: januar 17, 2011, 01:15:22 am »

Heheh super ide Glad service stempel fra 2011 i boka på ei boble Gliser DET ER KULT DET!!!! Glad

Men helt ærlig, jeg tror dere hadde greid servicen like godt hjemme i garagen Glad det dreier seg vel bare om bytte av olje sil, smøring av forstilling, sjekke eventuelt justere bremser, forstilling Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #25 på: januar 17, 2011, 11:12:21 am »

Heheh super ide Glad service stempel fra 2011 i boka på ei boble Gliser DET ER KULT DET!!!! Glad

Men helt ærlig, jeg tror dere hadde greid servicen like godt hjemme i garagen Glad det dreier seg vel bare om bytte av olje sil, smøring av forstilling, sjekke eventuelt justere bremser, forstilling Glad

 Gliser
Ikke noe problem å gjøre dette hjemme, men jeg vil ha stempelet som viser at bobla har fulgt alle servicer siden bilen var ny!
Den er så orginal, og som sagt er alle servicer fulgt og stemplet av Møller, kjørebok har den også, som viser når det var byttet olje på den og hvor mye det kostet, når det er fylt bensin, hvor mye og pris på dette osv. Det mangler ikke en ting i det orginale verktøyet, osv osv, så derfor syns jeg det er ekstra morro og følge opp dette på bilen.
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 17, 2011, 12:19:35 pm »

Morsomt! Det høres ut som en bra bil dere har der.

Jeg både gleder og gruer meg til ovalen runder 100.000 kilometer. Da skal jeg innom Møller for å få klokke og eller merke til dashbordet. Kanskje også en diplom?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #27 på: januar 17, 2011, 17:12:49 pm »

Det er lurt å avtale pris på forhånd. Noen verksteder syntes det er hyggelig med litt nostalgi på verkstedet.

I min tid på VW verksteder ga vi rabatt på slike jobber.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
kris88
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Bekkestua


Vis profil

« Svar #28 på: januar 18, 2011, 19:17:25 pm »

Møller har fortsatt deler til boble, jeg kjøpte pakninger og skiver for oljeskift der i sommer.
De var de eneste som hadde delene på lager.
Mekonomen og meca kunne ikke skaffe det før 1 uke senere!
Loggført
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #29 på: januar 28, 2011, 20:45:09 pm »

Ja, da var servicen ordnet! Jeg må takke Nesbyen Auto for en trivelig dag på verkstedet Glad! Det blev vel ikke så mye service, men oljeskift, EU kontroll og en meget grundig gjenomgang av bilen blev det. Jeg fikk vare med hele tiden, så det blev mye hyglig VW prat Glad. Men det er ikke mye de kan om boble idag..
EU kontrollen gikk ganske bra, enda jeg ikke hadde sett over bilen før jeg dro... 2stk 2ere.. Lang vandring i håndbrekk og en støtdemper forran som var veldig lekk. Bilen har ju stått mer eller mindre ubrukt de siste åren, så litt får man vel regne med.
Fikk også 3stk 1ere. Viskerblad, feil farge på side blinklys(solbleika) og ryggelys som ikke virket.
Ryggelyset var jeg klar over, så jeg stusset litt når jeg såg at ledningen var koblet fra brytern og teipet, hvorfor?
Satte ledningene på plass igen. Det finner vi vel ut av...
PKKmannen startet bilen for prøvetur, å la den revers, å motorn stoppet  Sjokkert. hva skjer Hæ.
Nei, den gikk ikke i revers. Framm med teipen igen Gliser...
Noen som har vart borte i dette før?

Ble litt skeptisk til oljen de helte på, VW Castrol helsyntetisk av noe slag. Vad tror leserne om dette?

Prisen var vel som forventet litt høy, men 1500kr må man vel godta for en stempel i service heftet og en fin ettermidag hos Møller Blunker

Ha en fin helg!
Jonas


.
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!