mai 21, 2024, 02:45:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning på biltilsynet  (Lest 6983 ganger)
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« på: oktober 12, 2010, 09:04:10 am »

Fikk ikke godkjent bilen med senkesettet idag  Sint  Det skulle være 9-10 cm klaring fra under bilen fra laveste pkt. + det var bare 1 cm fjæring ( I dokumentene til pumaen står det minst 3cm, så greit nok). Så hadde jeg bredere hjul bak enn foran, og det måtte jeg ha dokumentasjon på! Noen som vet hvor jeg for ordna papirer på det at det er lov  Hæ + dokumentasjon på "ganstercapsen" Hæ

Må jeg jeg ha kortetere støtdempere når jeg har puma for å få nok fjæring??

Hilsen "Trist som bare faan"  Flau
Loggført

T1-63 Zero
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: oktober 12, 2010, 09:07:55 am »

Sendte mail til typegodkjenning hos Møller,angående det du nevner med ulike dekk,fikk til svar at slike dokumenter eksisterer ikke Tvilende
Angående kontroll generellt ville jeg tatt denne på et bilverksted,har selv tatt min hos Møller to ganger uten problem.
Da med puma senket i bånn,ulik dekkdim foran og bak samt T-bars Blunker
Mvh Ingar
Loggført
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 12, 2010, 09:13:55 am »

Oki, Tusen takk for tips  Blunker Da prøver jeg igjen til våren. Nå skal go bilen i dvale,hehe Rekker tunge
Loggført

T1-63 Zero
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: oktober 12, 2010, 09:15:26 am »

Hæ,det er jo nå morroa begynner Osteaktig
Loggført
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 12, 2010, 09:21:22 am »

Sant nok  Osteaktig
Loggført

T1-63 Zero
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 12, 2010, 12:05:54 pm »

Det er bare å spørre hvilken paragraf det er ang 10 cm klaring under bilen. Det er bare tull!! så lenge du har dempingen som er krav om
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Mette
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 12, 2010, 18:38:20 pm »

Hva slags dokumentasjon skulle de ha på "gangstercapsen" da?
Må den virkelig godkjennes?
Loggført

1953 Zwitter
1958 T2 panel
1966 T1 1300 - rat

All life is an experiment. The more experiments you make the better.
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 12, 2010, 19:45:00 pm »

 Trist Blir så sliten av biltilsynet jeg altså,ser jo at jeg ikke er alene.........godkjenning på ganstercaps  Sjokkert
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 12, 2010, 20:34:54 pm »

Tok kontakt med Veteran og vw service ang. ganstercapsen. Han hadde ikke noe tuv papirer eller dokumentasjon på det. Men han mente det var lovlig på transportere og busser for de var såpass høye at folk ikke kunne komme til skade viss noe skulle skje Rekker tunge Men bobla blir for lav. Jeg leste litt lovverket for kjøretøy (husker ikke paragrafen i farta).Der sto det noe om "panserpynt" og ting som stakk ut i front på bilen feks. øyelokk ikke var lovlig.
Kom ikke ganstercapsen som ekstra utstyr til bobla orginalt da? Fins det noe papirer på det?

Ang de 9-10 cm høyden under bilen kan jeg IKKE finne noe paragraf på det jeg heller.Kanskje jeg skulle sendt en mail til biltilsynet å spørre hvilken paragraf det er.....

Fjæringa skulle være 30mm, sto det i papirene til pumaen.
Loggført

T1-63 Zero
TURBO
Gjest
« Svar #9 på: oktober 12, 2010, 20:40:32 pm »

Send mail på mail og pøs på med spørsmål angående hvilke paragrafer de viser til,er så jævlig lei av de folka som sitter å tror de vet alt.
Lager bare kvalme for folk som ønsker å holde liv i gamle biler.
Kjenner at kroppen har lyst til å ty til vold Sint


Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 12, 2010, 21:19:36 pm »

grei tråd å lese , må selv igjennom dette H...... siden jeg ble stoppa med litt for lav bil for en stund tilbake Trist

men gidder ikke skru nå, tar det til våren Blunker
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 12, 2010, 21:29:17 pm »

det står ikke 30 mm, det står 30 mm ved FULL belasting.
Det hjelper ikke å vise bilen et annet sted når du allerede har en mangellapp. Dette må utbedres uansett.

Sikkert ikke det svaret du ønsker, men sannheten. Og det er faktisk det vi må
forholde oss til.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 12, 2010, 23:08:31 pm »

det står ikke 30 mm, det står 30 mm ved FULL belasting.
Det hjelper ikke å vise bilen et annet sted når du allerede har en mangellapp. Dette må utbedres uansett.

Sikkert ikke det svaret du ønsker, men sannheten. Og det er faktisk det vi må
forholde oss til.

Mvh Marius

Du kan kansje opplyse oss om hvordan man får godkjent en bil med hjemmelaget forstiling også? Hørte rykter om at du hadde greid nettopp dette med varianten din. Eller er det helt feil?

Mvh:
M.E
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 13, 2010, 00:17:52 am »

på T-rod`en har jeg karscher papirer på framfjørene(060) og senking ett hakk bak.
Står at minste bakkeklaring skal være 110mm.... På tuv godkjenninga.
Hadde ikke papir, men kjøpte papirene direkte fra karscher.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 13, 2010, 06:12:57 am »

det står ikke 30 mm, det står 30 mm ved FULL belasting.
Det hjelper ikke å vise bilen et annet sted når du allerede har en mangellapp. Dette må utbedres uansett.

Sikkert ikke det svaret du ønsker, men sannheten. Og det er faktisk det vi må
forholde oss til.

Mvh Marius


Stemmer det Marius.  Glad
Loggført

T1-63 Zero
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 13, 2010, 06:16:20 am »

på T-rod`en har jeg karscher papirer på framfjørene(060) og senking ett hakk bak.
Står at minste bakkeklaring skal være 110mm.... På tuv godkjenninga.
Hadde ikke papir, men kjøpte papirene direkte fra karscher.

Men er ikke det bare med "nyere bobler -70 talls" som har fjører foran? Hva med eldre bobler med bare støtdempere og torsion....
Loggført

T1-63 Zero
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 13, 2010, 06:17:20 am »

Send mail på mail og pøs på med spørsmål angående hvilke paragrafer de viser til,er så jævlig lei av de folka som sitter å tror de vet alt.
Lager bare kvalme for folk som ønsker å holde liv i gamle biler.
Kjenner at kroppen har lyst til å ty til vold Sint


Helt enig!!!!  Sint
Loggført

T1-63 Zero
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 13, 2010, 10:18:45 am »

Da har jeg snakket med BT og de sier at det er Veidirektoratet som har sagt at minimum klaring i Norge er 11 cm men i Europa er det 8 cm. Han skulle komme tilbake med Paragrafen til meg om dette og om gangstercaps, Han leste ut av den stor kloke boken at det er kun biler uten panser som har lov til å ha gangstercaps og de trenger ikke ha TUV papirer på dette.
De forholdt seg til skriv fra VD å det var ikke så mye mer han fikk gjort med det, var det noe mer "ombygging" måtte vi snakke med Ombyggingsavdelingen på Risløkka Oslo. De tok inn bilen og så på det, og gjorde en vurdering på bygget som du hadde, med og uten Dokumentasjon.
Det var lurt å snakke med de først ang hva du har planer om/har gjort.

Så da går neste tlf til Ombyggingsavdelingen ang mine ikke godkjente Mercedes 123/Saab 900 skivebremsene på bay'n, Er det mulig å få dette godkjent!!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 13, 2010, 10:28:59 am »

Da var neste tlf tatt og de virket positive ang skivebreemser bak på bay, bare bremse rekkefølgen var lik og at det fungerte som det skulle, Skulle bare testes på stsjonen og en kjøretur så detta er lovende. 1600 med turbo ikke noe stress siden det har sitti 2.0l i den fra før, var bare å få tatt effekt måling og visse de den, at det var godkjente skivebremser i tillegg var selfølgelig bra. Så her skal det bygges motor i vinter.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #19 på: oktober 13, 2010, 10:32:31 am »

Da har vi jo mer eller mindre fått avklart det. 11 cm norge og 8 i europa,må vel være pga den ræva veistandaren vi har her i landet det da! Gliser  Sendte mail til BT jeg å. Så da for vi se hva jeg for til svar der da....

Ombygning av bremser ja, må vel være greit det så lenge bremsene blir bedre.... Gliser

Lykke til! Takk for svar  Glad
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 10:39:13 am av keito » Loggført

T1-63 Zero
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 13, 2010, 10:41:38 am »

Da var neste tlf tatt og de virket positive ang skivebreemser bak på bay, bare bremse rekkefølgen var lik og at det fungerte som det skulle, Skulle bare testes på stsjonen og en kjøretur så detta er lovende. 1600 med turbo ikke noe stress siden det har sitti 2.0l i den fra før, var bare å få tatt effekt måling og visse de den, at det var godkjente skivebremser i tillegg var selfølgelig bra. Så her skal det bygges motor i vinter.

Jess. Samme har jeg gjort. Innskrevet i vognkort (1302) godkjent med 2000cm3, har montert stock 1600AS med sugeturbo, og bremser til den effekten de ønsker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #21 på: oktober 13, 2010, 10:57:48 am »

Trur jeg for bygge om bilen, da er den vel høy nok!!  Gliser  Rekker tunge


* DSCF6907.jpg (71.46 KB, 640x480 - vist 183 ganger.)
Loggført

T1-63 Zero
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 13, 2010, 10:58:13 am »

Norge hadde 11cm pga fartsdumpene i Norge, og det hadde de ikke i Europa.

Han på ombyggingsavd virket som han hadde peil. Virket som de tok en del på skjønn vis det var bra laget og mangel på dokumentasjon.
Som han sa det var ikke mye hokus pokus å få ting godkjent vis du hadde papirer på det med det måtte inn på stasjonen får å se over.
Det var litt mere vis du ikke hadde papirer men ikke umulig, bare ha en dialog med de først.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 13, 2010, 11:02:47 am »

Formula Vee du har PM  Gliser
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #24 på: oktober 13, 2010, 14:11:15 pm »

Fått svar fra BT nå ang paragrafene.

Paragraf for Gangstercap står i Kjøretøy forskriftene Kap. 31
 

Ang høyde krav står i Veivesenets Handbok 072 Fartsdempende tiltak. krav om høyde på 11 cm pga ikke skal skade veien
Det er veidirektoratet som har laget denne loven.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Mette
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #25 på: oktober 13, 2010, 15:54:37 pm »

Nå har jeg lest gjennom hele paragraf 31 i kjøretøyforskriftene, men jeg kan ikke se at det står noe om gangstercaps der. Derimot står det litt om at det ikke er lov med sotede vinduer osv..men det er da slett ikke det samme.

Har du sett på paragrafen selv, og funnet ut hva denne personen BT siktet til akkurat?
Loggført

1953 Zwitter
1958 T2 panel
1966 T1 1300 - rat

All life is an experiment. The more experiments you make the better.
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #26 på: oktober 13, 2010, 16:39:25 pm »

Dette står om vindu i kjøretøysforskriftene , kan ikke lese utifra dette att gangstercaps er ulovlig...

 
Kap. 31.    Vindu m.m.

§ 31-1.  Generelt om vindu
1.
   Definisjoner
1.
   
1.
   Sikkerhetsglass: Fellesbetegnelse for følgende vindusmaterialer:
1.
   
1.
   
1.
   Laminert glass: Glass bestående av to eller flere glasskikt som holdes sammen av mellomliggende lag av plastisk materiale og som har den egenskap at glassbitene blir hengende i mellomlagene når glasset går i stykker og som har en viss elastisitet.
1.
   
1.
   
2.
   Herdet glass: Glass bestående av et enkelt lag som ved spesiell behandling er gitt stor holdfasthet mot slag med butte gjenstander og som har den egenskap at det ved brudd sprekker opp i et stort antall deler uten skarpe kanter.
1.
   
1.
   
3.
   Plast: Akrylplast o.l. gjennomsiktige materialer.
2.
   Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for tilhenger/tilhengerredskap.
3.
   Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.
Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.
Kanter som fører eller passasjerer kan komme i kontakt med skal være slik utført eller beskyttet at unødig fare unngås.
4.
   Laminert glass i frontvindu, hvor dette kreves eller er montert, skal oppfylle kravene i ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966 eller ECE-Reg. No 43.
Motorvogn med frontrute skal ha effektiv selvvirkende vinduspusser. Når frontruten er bred nok, skal det være to slike samtidig virkende vinduspussere.
Bestemmelsene i dette nr. gjelder ikke for beltekjøretøy av åpen type med største bredde 1 m eller mindre eller som i driftsferdig stand ikke veier over 400 kg.

§ 31-2.  Vindu på bil (direktiv 2001/92/EF)
1.
   Kravnivå: Direktiv 92/22/EØF som senest endret ved direktiv 2001/92/EF.
2.
   Virkeområde: Alle kjøretøy i gruppe M, N og O.
3.
   Alternativ standard: ECE-reg.nr. 43.
4.
   Godkjenning: Ved godkjenning skal det fremlegges bevitnelse fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium som viser at motorvognen tilfredsstiller ovennevnte krav. Dette gjelder ikke når motorvognen (komponenten) er ledsaget av gyldig samsvarssertifikat og/eller er merket med typegodkjenningsnummer i henhold til direktiv 70/156/EØF. Alternativt kan motorvogn, deler eller tekniske enheter være godkjent og E-/e-merket i henhold til ovennevnte krav.
5.
   Ikrafttreden: Denne paragraf trer i kraft 1. desember 2002 for typegodkjenning av ny type kjøretøy, og 1. juli 2003 for salg og ibruktagning av komponenter og separate tekniske enheter.
     Til bruk som reservedeler på motorvogner og tilhengere kan sikkerhetsglass og rutemateriell, som før 1. desember 2002 er typegodkjent i henhold til krav i direktiv 92/22/EØF som var gjeldende på tidspunktet for førstegangsregistrering for motorvognen, selges og tas i bruk som komponenter og separate tekniske enheter.

§ 31-3.  Vindu på bil
1.
   Bestemmelsene i denne paragraf gjelder for biler som ikke omfattes av § 31-2.
2.
   Frontvindu skal være av laminert glass. Andre vinduer skal være av laminert eller herdet glass. Vindu - unntatt frontvindu - som skal brukes som nødutgang skal ikke være av laminert glass. Innvendig vindu og takvindu kan være av plast.
Den som fremstiller bilen for godkjenning skal fremlegge bevitnelse fra kjøretøyfabrikanten om at frontvindu oppfyller kravet i § 31-1 nr. 4. Slik bevitnelse kreves ikke dersom glasskvaliteten fremgår av glass- eller kjøretøyfabrikantens merking på eller i glasset.
Sikkerhetsglass og rutemateriale som tilfredsstiller direktiv 92/22/EØF, eventuelt som endret ved direktiv 2001/92/EF (er e-merket) anses å oppfylle bestemmelsene i dette nr. og i § 31-1.
3.
   Bil med frontvindu skal ha effektiv vindusspyler og motordreven vinduspusser med minst to hastigheter og som på effektiv måte pusser tilstrekkelig del av frontvinduet. Bil som tilfredsstiller kravene i direktiv 78/318/EØF, eventuelt som endret ved direktiv 94/68/EF, anses å oppfylle disse kravene.
4.
   Lukket bil med frontvindu skal ha effektiv defroster. Bil som tilfredsstiller kravene i direktiv 78/317/EØF anses å oppfylle dette.
5.
   Bil skal ha solskjerm av tilstrekkelig størrelse foran førerplassen.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: oktober 13, 2010, 17:14:18 pm »

Formula Vee du har PM  Gliser
PM besvart!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 13, 2010, 17:18:59 pm »

Ler rått av et punkt i denne lassen...  Osteaktig
4.
   Lukket bil med frontvindu skal ha effektiv defroster.
Alle kan kaste boblene sine.

(Har ingen varmeapparat på roadsteren. Kjørte tidligere mc hele vinteren, må være mulig å kle seg...)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #29 på: oktober 13, 2010, 17:34:58 pm »

Ler rått av et punkt i denne lassen...  Osteaktig
4.
   Lukket bil med frontvindu skal ha effektiv defroster.
Alle kan kaste boblene sine.

(Har ingen varmeapparat på roadsteren. Kjørte tidligere mc hele vinteren, må være mulig å kle seg...)

men roadsteren blir vel heller ingen lokka bil ... ? Blunker
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!