mai 21, 2024, 00:03:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning på biltilsynet  (Lest 6982 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 13, 2010, 17:38:15 pm »

(l)okka bil okka jente (Lokalt ordspill red.anm. sorry OT)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 13, 2010, 20:27:22 pm »

Det står jo her:

3.
   Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran).

Biler etter 15 Juli 1966 kan ha svakt farget glass men ikke solskjerm/gangstercaps.



Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #32 på: oktober 13, 2010, 20:46:38 pm »

Det står jo her:

3.
   Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran).

Biler etter 15 Juli 1966 kan ha svakt farget glass men ikke solskjerm/gangstercaps.





Det passet jo fint for min 63 boble med capsen  Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Landmann
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Ved en fjord i nord

Det du eier det eier deg!


Vis profil

« Svar #33 på: oktober 13, 2010, 21:07:32 pm »

Det hjelper ikke å vise bilen et annet sted når du allerede har en mangellapp. Dette må utbedres uansett.


Dette stemmervel  ikke. "Mangellappen" registreres ikke. Det er kun registrert at bilen ikke er godkjent pr dato. Du kan møte til "ny kontroll" så mange ganger du vil og det er resultatet av denne som gir deg eksamenssvaret: "Bestått eller ikke-bestått".

Jeg har erfaring med levert bil til PKK hos merkeverksted. Det ble uventet en mangel-liste. Smal økonomi gjorde at jeg valgte å møte opp hos NAF uten å varsle om etterkontroll; jeg bestillte ny kontroll. Resultatet: kun beskjed om å rette små-fiks uten krav om etterkontroll ....
Loggført

Då e' deinn 69-modellen berga frå rampen :-)
Det italofile med twin og aluminium hører et annet forum til!
TURBO
Gjest
« Svar #34 på: oktober 13, 2010, 21:25:42 pm »

Men er det ikke sånn at hvis du har vist den hos Tilsynet og fått mangler så må du ha etterkontroll der også?
Loggført
Landmann
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Ved en fjord i nord

Det du eier det eier deg!


Vis profil

« Svar #35 på: oktober 13, 2010, 21:51:26 pm »

Men er det ikke sånn at hvis du har vist den hos Tilsynet og fått mangler så må du ha etterkontroll der også?

Nei: du behøver ikke å vise bilen til etterkontroll på det stedet der hovedkontroll skjedde - men - du må vise fram mangellappen til det nye kontrollstedet (ettersom det ikke finnes sentralregister der manglene er registrert). Mangellappen er m.a.o. et "must".

Så .... spons noen kroner på deg selv og velg et nytt kontrollsted. Kanskje kommer du bedre ut der!
Loggført

Då e' deinn 69-modellen berga frå rampen :-)
Det italofile med twin og aluminium hører et annet forum til!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!