mai 15, 2024, 09:59:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 356 på Fetsund..  (Lest 4058 ganger)
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« på: februar 02, 2011, 08:42:53 am »

Godt prosjekt til grei pris??
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26579016
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 02, 2011, 09:42:55 am »

EU på 1957 modell? Hmmm.....
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2011, 10:11:51 am »

Selv om den likner på en "Porsche 356" - så er altså dette overhodet ikke en "356". Litt utydelig i annonsen... Skremmende.
Loggført

SCREWDRIVER #2
sandvik996tt
Gjest
« Svar #3 på: februar 02, 2011, 10:49:14 am »

Selv om den likner på en "Porsche 356" - så er altså dette overhodet ikke en "356". Litt utydelig i annonsen... Skremmende.

Om dette hadde vært en ekte speedster, så hadde nok prisen på bilen vært minst 10 - 15 ganger høyere.

130 000 kr er ett kupp for denne bilen.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #4 på: februar 02, 2011, 14:18:04 pm »

Det er en replica, selvfølgelig. Den er registrert som 1968 VW, fordi den er bygd på T1 fra 1968.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 02, 2011, 17:31:20 pm »

Hvorfor skrive 1957 mod i annonsa da ? Er rimelig relevant for en kjøper å vite at den er bygget på en 68 t1 bunn.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
sandvik996tt
Gjest
« Svar #6 på: februar 02, 2011, 19:00:07 pm »

Hvorfor skrive 1957 mod i annonsa da ? Er rimelig relevant for en kjøper å vite at den er bygget på en 68 t1 bunn.

Det er jo en Replica av en 1957 modell. Er forøvrig en stor fordel at den er bygd på en 1965 --> Mulighet for TUV godkjente bremser, etc...
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #7 på: februar 03, 2011, 08:26:33 am »

Dersom noen lurer på noe angående denne, kan jeg prøve å svare. Det var jeg som tok den til Norge i 1998. Det er ikke jeg som selger, men ønsker meg denne bilen igjen. Den er spesiell for meg, og dersom jeg kan få komme med et ønske, så ønsker jeg at vi lar være å slenge all mulig dritt om denne, slik det dessverre er vanlig at det gjøres på dette forumet. Takk.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 03, 2011, 09:03:51 am »

Jeg håper ikke det var meg du sikter til m.h.t. drittslenging, dette er en høyst relevant opplysning som burde stått i annonsen. Forøvrig er dette en flott bil til en hyggelig pris Glad

Peace out.

 
Dersom noen lurer på noe angående denne, kan jeg prøve å svare. Det var jeg som tok den til Norge i 1998. Det er ikke jeg som selger, men ønsker meg denne bilen igjen. Den er spesiell for meg, og dersom jeg kan få komme med et ønske, så ønsker jeg at vi lar være å slenge all mulig dritt om denne, slik det dessverre er vanlig at det gjøres på dette forumet. Takk.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #9 på: februar 03, 2011, 09:08:13 am »

Dersom noen lurer på noe angående denne, kan jeg prøve å svare. Det var jeg som tok den til Norge i 1998. Det er ikke jeg som selger, men ønsker meg denne bilen igjen. Den er spesiell for meg, og dersom jeg kan få komme med et ønske, så ønsker jeg at vi lar være å slenge all mulig dritt om denne, slik det dessverre er vanlig at det gjøres på dette forumet. Takk.

Håper du får kjøpt den tilbake selv.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #10 på: februar 03, 2011, 13:39:10 pm »

Jeg håper ikke det var meg du sikter til m.h.t. drittslenging, dette er en høyst relevant opplysning som burde stått i annonsen. Forøvrig er dette en flott bil til en hyggelig pris Glad

Peace out.

Nei, jeg siktet ikke til noen innlegg i tråden, jeg prøver bare å være i forkant.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #11 på: februar 03, 2011, 13:40:57 pm »



Håper du får kjøpt den tilbake selv.
[/quote]

Takk. Det håper jeg også, men det ser ikke lyst ut. Jeg håper bare den får et godt hjem.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #12 på: februar 03, 2011, 19:14:48 pm »

Ekte 356 speedster til 130.000?HæHæHæHæHæHæHæ
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #13 på: februar 03, 2011, 19:52:52 pm »

Les tråden før du svarer da. Vær så snill.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #14 på: februar 03, 2011, 20:08:43 pm »

Det tar for laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #15 på: februar 03, 2011, 21:39:27 pm »

men jeg, som ikke har peiling på slik bil, jeg leser annonsen som at det er en 57 modell porche 356, det står ingenting om noe annet, synes det er noget villedende jeg , men jeg vil ikke ha sånn plastbil uansett om jeg hadde hatt råd heller, så, strengt tatt skal jeg sikkert ikke bry meg  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« Svar #16 på: februar 03, 2011, 21:52:02 pm »

Enig med nobrakes her.. Jeg synes annonsen godt kunne vært litt mere presis på hvordan ståa er her.. 356 speedster er kult, men når den brått er av plast å er regga som en sein sekstitaller er brått dette helt fail... Å poenget mitt her er att annonsen kunne vært mere presis, å ikke att bilen er stygg, fæl å alt det der..
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 04, 2011, 15:39:10 pm »

..så ønsker jeg at vi lar være å slenge all mulig dritt om denne, slik det dessverre er vanlig at det gjøres på dette forumet. Takk.

Du fikk visst ikke ønsket oppfylt, men dessverre rett  Øyerulling
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #18 på: februar 04, 2011, 15:48:03 pm »

..så ønsker jeg at vi lar være å slenge all mulig dritt om denne, slik det dessverre er vanlig at det gjøres på dette forumet. Takk.

Du fikk visst ikke ønsket oppfylt, men dessverre rett  Øyerulling
så du mener jeg slenger dritt om bilen Hæ?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #19 på: februar 04, 2011, 22:32:14 pm »

La oss ikke lage noen krangel om dette. Jeg synes vi skal gi oss nå mens dette er på et akseptabelt nivå. Ja, selger burde ha opplyst at det er en replica, og at den er bygd på 1968 T1. Det er heldigvis få av oss forunt å gjøre alt riktig, og i alle fall på første forsøk. Mennesker er ikke perfekte, og bra er det. Selger er en veldig ok fyr, og jeg er sikker på at han ikke prøver å lure noen. Jeg satte meg i forbindelse med han i høst for å prøve å få kjøpt bilen tilbake. Den var da ikke til salgs. Jeg la alle kortene på bordet, og fortalte hvor spesiell bilen er for meg. Han prøvde da ikke å utnytte min begeistring for den, men syntes derimot det hadde vært kult å selge den tilbake til meg. Jeg trodde jeg skulle få det til, men så skjedde det en del ting som gjorde at jeg ikke hadde penger likevel. Det meldte jeg da tilbake til selger, og han sa da at jeg hadde fått han innstilt på å selge, og kom til å annonsere bilen. Han har likevel gitt meg tid helt til nå med å ordne det. Dessverre er jeg fortsatt ikke i stand til å kjøpe den.

Bilen er dritkul, og en drøm å kjøre. Nå er det slik at noen liker replicaer, og noen liker dem ikke. Jeg synes vi kan la det være med det. Det er mye jeg ikke liker også, men jeg ser ikke nytten med å prakke mine meninger på de som mener motsatt. Ingen har dessuten fasiten på god smak. I denne saken så sitter jeg på en god del informasjon om både bil og selger som kanskje ikke alle andre har, og jeg kan forsikre dere om at verken bil eller selger fortjener tyn og kritikk. Det er egentlig det jeg ber om at dere alle kan respektere.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: februar 05, 2011, 01:25:16 am »

Hva er det egentlig vi diskuterer?
Alle mennesker på kloden som er i markedet for å kjøpe en orginal Speedster skjønner at dette ikke er en orginal bil...  Øyerulling
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #21 på: februar 05, 2011, 16:08:46 pm »

Hva er det egentlig vi diskuterer?
Alle mennesker på kloden som er i markedet for å kjøpe en orginal Speedster skjønner at dette ikke er en orginal bil...  Øyerulling

Takk. Som jeg skulle skrevet det selv.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #22 på: februar 05, 2011, 21:16:29 pm »

Hva er det egentlig vi diskuterer?
Alle mennesker på kloden som er i markedet for å kjøpe en orginal Speedster skjønner at dette ikke er en orginal bil...  Øyerulling

Enig. Nå leste jeg ikke annonsen de første dagene den lå ute, men slik beskrivelsen av bilen fremstår i dag er det vel ikke tvil.
Jeg regner med selgeren har tatt all den konstruktive kritikken til etteretning og endret teksten i annonsen for å unngå misforståelser.

Ellers kan det nevnes (klippet/oversatt/replikert fra svensk Wikipedia):
 
 "Replika er en kopi av et objekt med det formål å etterligne det opprinnelige så langt som mulig. Ofte er uttrykket brukt når kopien, i motsetning til en forfalskning, ikke er utformet for å bevisst prøve å lure seeren til å tro at dette er en original. For eksempel kan du lage en replika av en unik kunstgjenstand. Når du lager kopier av våpen og biler snakker en ofte om en replika, for eksempel, er bilen AC Cobra mye replikert."


Takk og lykke til med salget
Loggført

Patina er for fattigfolk.
vwpower
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: februar 05, 2011, 21:52:55 pm »

 
men jeg, som ikke har peiling på slik bil, jeg leser annonsen som at det er en 57 modell porche 356, det står ingenting om noe annet, synes det er noget villedende jeg , men jeg vil ikke ha sånn plastbil uansett om jeg hadde hatt råd heller, så, strengt tatt skal jeg sikkert ikke bry meg  Blunker
Enig med nobrakes her.. Jeg synes annonsen godt kunne vært litt mere presis på hvordan ståa er her.. 356 speedster er kult, men når den brått er av plast å er regga som en sein sekstitaller er brått dette helt fail... Å poenget mitt her er att annonsen kunne vært mere presis, å ikke att bilen er stygg, fæl å alt det der..
Jeg har ingen problem med og se at dette er enn replika.Har dere lest hele tråden Hæ
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #24 på: februar 05, 2011, 22:33:18 pm »


men jeg, som ikke har peiling på slik bil, jeg leser annonsen som at det er en 57 modell porche 356, det står ingenting om noe annet, synes det er noget villedende jeg , men jeg vil ikke ha sånn plastbil uansett om jeg hadde hatt råd heller, så, strengt tatt skal jeg sikkert ikke bry meg  Blunker
Enig med nobrakes her.. Jeg synes annonsen godt kunne vært litt mere presis på hvordan ståa er her.. 356 speedster er kult, men når den brått er av plast å er regga som en sein sekstitaller er brått dette helt fail... Å poenget mitt her er att annonsen kunne vært mere presis, å ikke att bilen er stygg, fæl å alt det der..
Jeg har ingen problem med og se at dette er enn replika.Har dere lest hele tråden Hæ

De har nok det, annonsen er blitt endret nå..  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!