mai 15, 2024, 19:06:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Styr unna denne! Kjeltringen vet han selger skrot, men prøver på nytt!!!!  (Lest 4177 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: september 23, 2012, 18:13:45 pm »

Denne såkalte linjeborede motoren kjøpte jeg for et par år siden. Den gangen var den montert sammen og jeg fikk beskjed om at den var linjeboret og av veiv / kam var nyslipt hos Larvik Motor og at motoren også hadde fått nye lager her. Sylindrene og stemplene var også nye.... i følge eier. Jeg betalte 8K for den og lastet bilen med "ny" motor og friskt mot. Det ene tok det andre og mere og mere grums duket opp. Det viser seg at motoren skal ha blitt satt sammen i Polen. Der ble blokk med alle lager, kam og veiv satt sammen og ødelagt totalt. Ingen av lagerene freffer den lille tappen som skal holde de fast og derfor har man bare klemt motoren sammen...... Måler man klaringen på lagrene så er det også ganske åpenbart at ikke disse    har blitt slipt eller justert av noe proffesjonelt verksted. Slindrene og stemplenne er utslitt og stempelringene kan man lage kjøttkvern av. Når sant skal sies så bar også blokka preg av mange år med korosjon og ville neppe blitt tett i skjøten mellom de to delene.

Dette er rett og slett svindel. Motoren ble åpnet av en proff den gangen jeg kjøpte den, og alt ble levert tilbake i deler. Ei uke etter at jeg leverte den fra meg lå den ute for salg på finn igjen selv om selger ble fortalt og vist alle feilene.
At han nå prøver seg ennå en gang er bare trist.

Håper dette innlegget får stå da det ikke er ment som noe personangrep, men derimot som en vennlig advarsel slik at ikke andre går i samme fella som jeg gjorde.

Nærmere info om motoren kan får ved å ringe meg. Nummer kan sendes vi PM.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/object?finnkode=37231021
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: september 23, 2012, 19:12:29 pm »

Nå vet jeg ikke så mye om ditt kjøp men det høres jo ut som du absolutt kjøpte katta i sekken.
Men siden du først starter en tråd som du gjør nå så føler jeg allikevel at jeg må stille et par kontroll spørsmål, for den nye annonsen  virker ikke som et tegn på svindel.

Selv om motoren var feilmontert når du kjøpte den så var det ikke selger som hadde satt den sammen? Den var montert av Larvik motor eller noen i polen, så det høres jo ikke ut som om han var klar over at han solgte noe dritt?
Var blokka linjeborret slik selger den gang sa siden han fremdeles skriver det i annonsen sin? Hvis ikke så er det jo helt tydelig at han er på viddene når han fremdles påstår slikt.

Utover det så skriver han jo ærlig nok at dette er en motor i deler som krever en kyndig person for å montere sammen igjen. Dersom prisen inkluderer alle motor delene (dog ubrukelige i følge deg) og de andre delene som er nevnt i annonsen så er det jo ikke akkurat en svindelpris i forhold til hva beskrives og hva man får?

Kanskje han har tatt til seg det du sa når du leverte eska tilbake?

Eller?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #2 på: september 23, 2012, 20:02:47 pm »

Er ikke veldig ofte jeg er enig med mannen fra skien, MEN her heller jeg veldig til at det er meget sannsynelig, det som blir skrevet i innlegget. Denna mann har prøvd og lure mange opp gjennom årene. Han ble etterhvert litt mer enn middels upopilær i en klubb pga visse "kjeltringstreker" over en periode.

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2012, 20:04:35 pm »

Godt vi ha blitt advart nå da :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: september 23, 2012, 20:27:03 pm »

Nå vet jeg ikke så mye om ditt kjøp men det høres jo ut som du absolutt kjøpte katta i sekken.
Men siden du først starter en tråd som du gjør nå så føler jeg allikevel at jeg må stille et par kontroll spørsmål, for den nye annonsen  virker ikke som et tegn på svindel.

Selv om motoren var feilmontert når du kjøpte den så var det ikke selger som hadde satt den sammen? Den var montert av Larvik motor eller noen i polen, så det høres jo ikke ut som om han var klar over at han solgte noe dritt?
Var blokka linjeborret slik selger den gang sa siden han fremdeles skriver det i annonsen sin? Hvis ikke så er det jo helt tydelig at han er på viddene når han fremdles påstår slikt.

Utover det så skriver han jo ærlig nok at dette er en motor i deler som krever en kyndig person for å montere sammen igjen. Dersom prisen inkluderer alle motor delene (dog ubrukelige i følge deg) og de andre delene som er nevnt i annonsen så er det jo ikke akkurat en svindelpris i forhold til hva beskrives og hva man får?

Kanskje han har tatt til seg det du sa når du leverte eska tilbake?

Eller?

Han hevdet den gangen jeg kjøpte motoren at han hadde kjøpt den i deler ferdig maskinert hos larvik motor og så sendt den med en venn av en kolega for sammenstilling. Blokka har aldri vært linjeboret og veiva er verken slipt eller overhalt på annen måte. Jeg kan ikke garantere at han viste 100% hva han solgte, men motorkyndig person var med når den ble levert tilbake og han forklarte selger NØYE hva som faktisk var gjort og ikke gjort med motoren. Alle mål tilsier at blokka ikke var boret, kun slitt orginal. Veiva var også slitt orginal. Alle lagrene bar preg av å være gammle (også slitt) og ingen av disse delene passet sammen. Så vidt jeg har fått høre har aldri denne motoren vært i hos verken Larvik Motor eller noen "spesialist" i polen.

Varmeboksene gjorde jeg litt rustsveising på før jeg oppdaget hvor ille motoren var så disse er vel brukbare, men trenger fortsatt litt jobb for å bli bra. Blekkdelene er fine og viftehuset kommer trolig fra ei brannpumpe da dette har hullene som Magirus skiltene henger i. Alt dette trenge jobb, men er bra utgangspunkt for noe som skal bli strøkent.
Blokk, veiv, oljepumpe, kam, topper (med sprekk i og dårlige ventiler.....) oljekjøler etc er søppel. Blokka er heller ikke brukende.
Selger vet alt dette men prøver seg igjen.

Må også nevnes at en uke etter at jeg leverte motoren tilbake for to år siden så la han den ut for salg igjen, og også denne gangen så skrev han en helt annen historie om motoren enn hva han ble forklart nåe jeg leverte den tilbake. 
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: september 23, 2012, 20:41:56 pm »

Uff, not good...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #6 på: september 23, 2012, 21:58:15 pm »

Om den type "svindel" er bevist eller ubevist vites ikke. Ser av og til biler jeg har bygget med helt feil salgstekst. Er det svindel eller uvitenhet? 
Jeg synes den teksten som står nå virker troverdig. Du fikk vel også hevet kjøpet virker det som. Bevist svindel ville vel ikke latt det skje?

Marius
Loggført

Mvh

Marius
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2012, 22:20:49 pm »

Hvis du selger en motor i deler, hvorfor da bare bilder av komplett motor? Hvis ting er så strøkent som teksten sier, så selger vel blanke deler bedre enn en komplett skitten motor?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: september 23, 2012, 22:24:39 pm »

Om den type "svindel" er bevist eller ubevist vites ikke. Ser av og til biler jeg har bygget med helt feil salgstekst. Er det svindel eller uvitenhet? 
Jeg synes den teksten som står nå virker troverdig. Du fikk vel også hevet kjøpet virker det som. Bevist svindel ville vel ikke latt det skje?

Marius
En god tekst er jo med å hjelpe frem salget, men er som du sier litt rart hva som skjer med bilers tilstand i løpet av ett par eiere. Morsomt når opprusta biler plutselig blir rustfrie uten å ha vært i kontakt med sveiseapparat...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: september 23, 2012, 22:31:45 pm »

Jeg fikk igjen pengene, men måtte true med litt styggedom og jekke meg kraftig oplp før jeg fikk tilbake alt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #10 på: september 24, 2012, 09:34:46 am »

Om den type "svindel" er bevist eller ubevist vites ikke. Ser av og til biler jeg har bygget med helt feil salgstekst. Er det svindel eller uvitenhet?  
Jeg synes den teksten som står nå virker troverdig. Du fikk vel også hevet kjøpet virker det som. Bevist svindel ville vel ikke latt det skje?

Marius


Så du mener altså at det ikke er bevist svindel, når eier har fått fortalt motorens feil og mangler ganske nøye etter hva jeg forstår, fortsatt går ut med at veiva er linjebora og toppene nyoverhalte??? Hva faen er da bevist svindel for deg da Marius?? Jeg vet faktisk hvor og når eieren kom i anskaffelsen av denna motoren. Det skjedde på et deletreff ikke så langt fra meg.
Samme mann solgte en "restaurert"  57cab for en høy pris. Bilen var rusten som bare f.... viste det seg og kjøper fikk heva kjøpet. Han solgte den igjen og igjen og igjen med samme historie og samme utfall. Til slutt ble den kjøpt av en bekjent som ga en moderat sum og skulle sveise den opp.
« Siste redigering: september 24, 2012, 09:38:23 am av Even Kirknes » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: september 24, 2012, 09:43:55 am »

Tror vi stopper her jeg. Advarselen er gitt og blir stående.
Ingen vits å la dette bli en tråd som må stoppes eller fjernes pga dere ikke klarer å holde dere saklige.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #12 på: september 24, 2012, 10:48:02 am »

helt enig Trond:)
Loggført

Mvh

Marius
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!