56T1
Seniormedlem
|
|
« på: mai 11, 2009, 19:14:57 pm » |
|
Noen som vet om disse ryktene stemmer..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #1 på: mai 11, 2009, 20:02:07 pm » |
|
Lurte litt på om jeg skulle få lagd ei plate med 15mm hull i å skru på eksosen mellom grenrør og pottene Men får neppe tid til montere på om du blir vinket inn
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Gammel-Erik
Seniormedlem
Som vist på TV
|
|
« Svar #2 på: mai 11, 2009, 20:03:18 pm » |
|
Hva er dynobenk? Hva er BT?
Hva er helga?
Hva er Trondheim?
Hva er å montere? (Googla, sjø.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
|
|
« Svar #3 på: mai 11, 2009, 20:11:41 pm » |
|
Hva er dynobenk? Hva er BT?
Hva er helga?
Hva er Trondheim?
Hva er å montere? (Googla, sjø.)
Dynobenk er vel en fornorskelskortelse av dynamometer ("dyno") eller motorbremsebenk, men dersom BT (som er en forkortelse for biltilsynet...) har fått installert noe slikt, har de nok fått seg en rullende landevei. En motorbremsebenk kan måle effekt og dreiemoment i en motor, mens en rullende landevei måler på drivhjulene på kjøretøyet... Nå kan du google videre Erik
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #4 på: mai 11, 2009, 20:23:23 pm » |
|
Og hvem er sertifiseringsorgan for denne? Så lenge det ikke finnes noe kalibreringstjeneste for slike benker er ikke papirene vært noen ting.
Har testet en rallycrossbil på to forskjellige rullende landeveier, med under 1 times mellorom. Når resultatene skiller med 42 hk på en 300 hesters motor er det nyttesløst uten en kalibreringsnorm
Papirene på disse benkene er ikke juridisk holdbare, så vis det er det BT skal bruke den til er dette en dyr feilinvestering.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #5 på: mai 12, 2009, 13:26:45 pm » |
|
Noen somm fikk prøve denne benken eller ? Er vel mest myntet på disse japse sakene. Var jo en stygg hendelse ifjor med en husker jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fantstein
Seniormedlem
Fantstein
|
|
« Svar #6 på: mai 12, 2009, 13:35:35 pm » |
|
det mest utrolige er jo at de farer rundt med en slik benk for mopeder og.. har lyst til og prøve den æ
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
notchback
Supermedlem
DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
|
« Svar #7 på: mai 12, 2009, 16:33:26 pm » |
|
Ja, de har montert benk på bt. Det er for å ta nyere trimmede biler.
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #8 på: mai 12, 2009, 18:09:13 pm » |
|
Dette kommer nok mer og mer - snart får vi vel ikke dra hjem om man blir stoppa og kalles inn til kontroll - og digitalt kamera for bevis for at ikke motor er bytta ....
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
|
|
« Svar #9 på: mai 12, 2009, 19:40:07 pm » |
|
Men kan jeg ta med meg min slitne 69 1300 dit for se hvor mange ponnier jeg har igjen da eller må jeg sette i stor motor for å få lov til å teste? Hadde jo vært artig om en kunne bestille seg time der for å teste hvor mye effekt en har å muligens hvor mye en kan få ut eller få tilbake rettere sagt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #10 på: mai 12, 2009, 22:56:17 pm » |
|
Dette kommer nok mer og mer - snart får vi vel ikke dra hjem om man blir stoppa og kalles inn til kontroll - og digitalt kamera for bevis for at ikke motor er bytta ....
De kjørte den metoden her ifjor om jeg ikke husker feil. Polisen fartet rundt, fant ungdom spesiellt, sa bare møt opp der kl sånn og sånn rett etterpå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
|
|
« Svar #11 på: mai 13, 2009, 08:07:22 am » |
|
Dette er vel mest for å samle inn mer hestekreft avgiftspenger til staten tenker jeg. Skjules lett som sikkerhetstiltak.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #12 på: mai 13, 2009, 09:48:22 am » |
|
Jeg lurer på hvor mange ganger man kan havne i denne dynobenken med samme bil?? Kanskje det lar seg utnytte? Bli stoppa...kjøre dynotest...hjem og tjune før ny dynotest...osv. Dynotesting er jo i utgangspunktet ganske dyrt
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #13 på: mai 13, 2009, 09:56:33 am » |
|
Dette er vel mest for å samle inn mer hestekreft avgiftspenger til staten tenker jeg. Skjules lett som sikkerhetstiltak.
Nei, at en 300-400 hester i henda på en 18-åring kan ha noe med sikkerhet å gjøre, det er nok bare tull. Høy fart og ungdom som dør i trafikken, det er jo bare en myte. Er nok bare for å få penger dette ja. [/ironi]
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
|
|
« Svar #14 på: mai 13, 2009, 10:16:11 am » |
|
Jeg lurer på hvor mange ganger man kan havne i denne dynobenken med samme bil?? Kanskje det lar seg utnytte? Bli stoppa...kjøre dynotest...hjem og tjune før ny dynotest...osv. Dynotesting er jo i utgangspunktet ganske dyrt Kjempeidé Bare legge en feit burnis forbi biltilsynet etter man har dyset om og justert litt og vips, så "får" man ny time Nå blir det nok billig å tune motor for oss i Trondheim, ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
|
|
« Svar #15 på: mai 13, 2009, 12:42:49 pm » |
|
Nei, at en 300-400 hester i henda på en 18-åring kan ha noe med sikkerhet å gjøre, det er nok bare tull. Høy fart og ungdom som dør i trafikken, det er jo bare en myte. Er nok bare for å få penger dette ja. [/ironi] Mulig de har sikkerhet i tankene også, men spørs om ikke en og annen TDI eier får seg en overaskelse etter å ha vært på kontroll der.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #16 på: mai 27, 2009, 21:12:01 pm » |
|
He he.. tenker du på de superchipene som senker effekten og øker dieselforbruket? Mulig DE blir overraska ja
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
|
|
« Svar #17 på: mai 27, 2009, 22:45:35 pm » |
|
He he.. tenker du på de superchipene som senker effekten og øker dieselforbruket? Mulig DE blir overraska ja De super-chippene du referer til der kommer i poser hvor det står Hoff's opphøgde poteter. Dette sammen med litt for mye frityrolje senker effekten og øker forbruket. Dette har jeg personlig erfaring med. Frityr på dieseldyret derimot, det gjør seg bra det. Hadde vært artig å fått testa om det gir noen annen effekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fantstein
Seniormedlem
Fantstein
|
|
« Svar #18 på: desember 04, 2009, 15:43:13 pm » |
|
den blir plukket ned nå!!! de har tapt to rettsaker på grund av feil måling
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #19 på: desember 04, 2009, 15:49:11 pm » |
|
Noen som har hørt noen pris?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #20 på: desember 04, 2009, 17:17:03 pm » |
|
Vi hører ikke på priser her oppe JHU, vi har dem oppunder leppa..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
|
|
« Svar #21 på: desember 04, 2009, 20:53:23 pm » |
|
Vi hører ikke på priser her oppe JHU, vi har dem oppunder leppa..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
|
« Svar #22 på: desember 04, 2009, 21:26:02 pm » |
|
den blir plukket ned nå!!! de har tapt to rettsaker på grund av feil måling Finnes det noe lesestoff om dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
56T1
Seniormedlem
|
|
« Svar #23 på: desember 05, 2009, 22:19:19 pm » |
|
den blir plukket ned nå!!! de har tapt to rettsaker på grund av feil måling Finnes det noe lesestoff om dette? Dette vil jeg også vite mer om
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #25 på: desember 07, 2009, 08:30:28 am » |
|
Det ser då berre ut til at benny@broom.no har vore ultratreig med å oppfatte det som skjedde i mai 2009 - og kokar suppe på gamle spiker..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Mø...
Juniormedlem
Gettin` high on Gasoline!!
|
|
« Svar #26 på: desember 07, 2009, 12:23:19 pm » |
|
Det ser då berre ut til at benny@broom.no har vore ultratreig med å oppfatte det som skjedde i mai 2009 - og kokar suppe på gamle spiker.. Også en mulighet da
|
|
|
Loggført
|
- Små barn, Store gleder -
- Never drive faster than your guardian angel can fly! -
|
|
|
nord
Medlem
|
|
« Svar #27 på: februar 08, 2010, 18:45:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1200 spareboble Porsche 928 S4 1958 Plymouth Harley Sportster "Ironhead" Moto Guzzi V7R
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
|
|
« Svar #28 på: februar 08, 2010, 19:45:02 pm » |
|
Står et stykke om dette i siste gatebil magasinet, de kan ikke inndrive avgifter på dette grunnlaget, dette pga at toll og avgift ikke kan "ta imot" penger om bilen ikke godkjennes med den effekten som skal inndrives.... så om biltilsynet godkjenner ny motoreffekt så blir det dyrt... hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|