mai 08, 2024, 11:03:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trakter til 44 idf gir det mer eller mindre effekt  (Lest 1585 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: juli 03, 2012, 21:15:26 pm »

gir trakter til gasserene mere efekt eller hvordan virker de.kjører uten på min.får jeg mere efekt med og montere på?
« Siste redigering: juli 13, 2012, 11:56:34 am av Rofferen » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 03, 2012, 21:20:35 pm »

Mindre om den får for mye nå  Øyerulling


Spøk til revolver. Dys med lambda, alt annet er bare stress
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: juli 03, 2012, 21:28:07 pm »

lambda ok.har du eside man kan få kjøpt en slik? må vel sveise i en mutter og
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 03, 2012, 21:30:03 pm »

Jeg kjøpte mitt sett på Torshov Bilrekvisita. Pleier å følge med mutter el. ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: juli 03, 2012, 22:45:07 pm »

har en 1915 i bilen med 2 stk 44 idf. når jeg begynner og gi gass har bilen en sort vit røyk virker som den for en smule for mye,har ikke dysa gasserene denda.hva slags dyse som sitter i nå kan jeg ikke huske.men hva type skal brukes viss den får for mye?

Prøv å gå ned 20 eller 40 på bensin.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 04, 2012, 01:02:23 am »

Om den ryker når du gir gass. Som i at du beveger foten din mot gulvet... og ikke holder den rolig med flat pedal. Kan det tyde på at akspumpene dine gir for mye.

Om du putter pedalen i bunn. Og holder den der oppover i turtallsregisteret. Og den ryker jamt og trutt. Får den for mye bensin gjennom dysene.

Bredbåndslambda er et godt verktøy.. men husk og dys etter full gass målinger. Om det dyses etter halv gass o.l. Blir det fort dritt.  Osteaktig
Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juli 04, 2012, 08:30:57 am »

Ta med deg motoren din til Jee og brems den. Da fixer dere biffen!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 04, 2012, 08:38:28 am »

Om du dyser med lambda, så gå opp/ned med 5 nummer om gangen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: juli 04, 2012, 08:47:48 am »

ok skal prøve detta blir ikke noe før etter ferien men skal ha den klar til scc
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: juli 13, 2012, 11:57:34 am »

nytt spørsmål angånede trakter til forgasser
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #10 på: juli 14, 2012, 00:09:26 am »

teorien med trakter på gasserne er at de sørger for at luftstrømmen kommer jevnt inn i forgasseren og sørger for at det ikke dannes turbulens som kan oppstå i toppen av forgasseren. denne turbulensen er med på å strupe mengden luft som kommer inn i forgasseren, så med trakter skal man teoretisk få mere luft inn i forgasseren, som igjen kan virke positivt på effekten. Hvor mye effekt tør jeg ikke gjette, men tror nok ikke det er veldig mye.
Når de kjører tester på gassturbiner og slikt monterer de som regel en slik trakt for å unngå turbulent strømning inn i kompressoren.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!