mai 10, 2024, 10:21:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1970 Cab  (Lest 48182 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #30 på: januar 26, 2009, 19:29:44 pm »

Er vel ikkje alle lerarane PÅ(!) Voss som kjører gobil..... andre kjører fiesta, som er så lett att to mann tar den under armen og plasserer den på tvers i vegen Øyerulling

Nei vert nok ikkje puma på denne (i denne omgang?)

Har eit ant spørsmål til CABB-guruane: Kan nokon estimera ein verdi på denne bilen når den er godkjent?? Kor mykje er den verdt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #31 på: januar 26, 2009, 20:29:30 pm »

Bilen stod ikkje på bukker då eg justerte, og den var allerede tungratta før eg justerte.... etter gamle mangellapper å dømme, så er det skifta bærekuler for ikkje så altfor mangen år tilbake.. mulig det kan ha skjedd ein feil då? men då vart han jo godkjent etterpå så det er vel heller tvilsomt... att styresnekka er kaputt kan vel stemme! Får prøva med på noko "overhaling" og se om det hjelper... vist eg får det til! Ellers så er det bestil eit lass med deler frå unneberg, men eg er faktisk ikkje sikker på om det var skikkeleg bestilt Hæ Skal det ikkje komme ein melding i ordrehistorikken etter att ein har sendt bestilling?

Er bærekulene trange går det ut over selvjusteringen. Antar at det kan være tilfelle med andre ting i forstillingen også (endeledd, osv). Hvis du har slark i snekken, så er det det motsatte av treig, vil jeg tro ;-).

Så da er det to utfordringer: Slark og treig på rattet? Eller kanskje selvopprettingsproblemene skyldes at spissingen på forhjulene er i hytt og pine feil? (Grovsjekk med gardinstangen/kirsh til "ho mor" - 0,5 cm mer spissing foran enn bak på dekket målt kl 3 0g 9, om jeg forklarer meg forståelig).
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: januar 26, 2009, 20:52:01 pm »

Trur eg skjønner!

Men rattinga er ivertfall (ved ratt styring/ikkje sving) slarkete men etter ein cm med slark då det endeleg tar tak, så er det tungt Rekker tunge

Men eg skal prøva det gardintrikset Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #33 på: januar 26, 2009, 22:45:57 pm »

Har eit ant spørsmål til CABB-guruane: Kan nokon estimera ein verdi på denne bilen når den er godkjent?? Kor mykje er den verdt?

Vil ikke kalle meg en guru, akkurat, men har jo cab og følger litt med. Generelt er de aller seneste 1303ene høyest i pris, og prisen synker med økende alder, til du kommer til de riktig gamle, dvs 60 og tidligere - de er dyre. 70-modell er ikke så attraktiv av en eller annen grunn.

Om man skal tro utropsprisene på finn.no, så tror jeg ikke noen har vært under 50 000, uansett stand. En typisk "late model" i normalt velbrukt tilstand (som den du holder på med) er vel rundt 50-60 000 i utropspris? Topp strøkne overhalte 1303er har vært til salgs for 175 000 her, men der er vel ikke så mange som betaler så mye nå i dag. Generelt er en strøken 1303 cab i leiet 125-150 000???.

Noen ting som påvirker prisen, og som kan være prutegrunner: Rustne kanaler (mye, myyyye jobb - dyrt), rustne dører (kr 10000 pr stk!), lakkering etter rustsveisingen (15-30000), kaputt kalesje (15-20 000 om du ikke gjør det selv, da er du på 5-6000), gummilister (2-3000), interiør (setetrekk og sidepaneeler er spesielle for cab), og så de vanlige utgiftene for å få en boble bra. 

Med andre ord: Har du et lite snev av økonomiske evner kjøper du aldri en cab med rust (det gjorde jeg). Og hvis den ikke har rust og den er billig, så er selgeren enten veldig uvitende om markedet, eller så betyr ikke penger så mye for vedkommende. En lærer, altså?

 Øyerulling
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: januar 26, 2009, 23:04:56 pm »

50-60000 er jo eindel det 'og  Øyerulling

Ho lurte på om ho skulle selga han nemlig... ettersom ho berre brukar han om sommaren...

Det skulle jo absolut ha vert sveist litt både på kanaler og andre plasser på den, så då siger vel prisen litt...?

Jaja skal vel ikkje selgast endå... så då hoppar eg tilbake til spørsmålet: Er det nokon som har ein tegning med måla ein bruker når ein skal justera lysa? helst mindre enn 10meter!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #35 på: januar 27, 2009, 10:16:34 am »

Er vel ikkje alle lerarane PÅ(!) Voss som kjører gobil..... andre kjører fiesta, som er så lett att to mann tar den under armen og plasserer den på tvers i vegen Øyerulling

Nei vert nok ikkje puma på denne (i denne omgang?)

Har eit ant spørsmål til CABB-guruane: Kan nokon estimera ein verdi på denne bilen når den er godkjent?? Kor mykje er den verdt?

Svarte! Skrev først "på voss" men så redigerte jeg til "i voss"...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 27, 2009, 10:55:10 am »

Så vidt meg bekjent er det sjeldnere med 1300/1500 cabber i Norge enn splittcabber.

RING meg når du vei om en 68, 69,70 -modell cab tilsalgs i Norge (med nordisk historie). Jeg vedder på at det ikke er mange.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: januar 27, 2009, 15:12:54 pm »

Betyr det att denne bilen kan vera skjeldnare enn ein eldre splittcab Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #38 på: januar 27, 2009, 20:15:34 pm »

Du har ikke NOE lyst på denne bilen vel Tistlo? Blunker
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #39 på: januar 27, 2009, 23:49:06 pm »

50-60000 er jo eindel det 'og  Øyerulling

Ho lurte på om ho skulle selga han nemlig... ettersom ho berre brukar han om sommaren...

Det skulle jo absolut ha vert sveist litt både på kanaler og andre plasser på den, så då siger vel prisen litt...?

Jaja skal vel ikkje selgast endå... så då hoppar eg tilbake til spørsmålet: Er det nokon som har ein tegning med måla ein bruker når ein skal justera lysa? helst mindre enn 10meter!

Det var da enda godt hun bare bruker den på sommeren Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #40 på: januar 28, 2009, 14:31:14 pm »

Betyr det att denne bilen kan vera skjeldnare enn ein eldre splittcab Hæ

I Norge muligens ja... men er nok en del nyere cabber i usa og de andre varme landa. Syns du skal slå til på denne jeg tistlo Gliser Kan bli en herlig cruiser!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: januar 28, 2009, 15:57:47 pm »

Slå til ja... men kven skal betale?? eg har jo allerede sagt att den er verdt over 40,000..............men detta er jo utan tvil ein kjekt-å-ha bil Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #42 på: januar 28, 2009, 16:26:06 pm »

Slå til ja... men kven skal betale?? eg har jo allerede sagt att den er verdt over 40,000..............men detta er jo utan tvil ein kjekt-å-ha bil Glad

Men "plutselig" så du noe som trekker ned verdien en del  Osteaktig

Kjekk bil å ha dette, men du har vel snart en god del objekter ?  Osteaktig Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #43 på: januar 28, 2009, 16:27:25 pm »

Ser ikkje akkuratt på denne bilen som eit objekt.... likavel dkulle den vert demontert og sveist litt på kanalane...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #44 på: januar 28, 2009, 16:31:11 pm »

Men sån teknisk sett så har vell du nok å demontere fra før...kanskje...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #45 på: januar 28, 2009, 16:34:31 pm »

Ser ikkje akkuratt på denne bilen som eit objekt.... likavel dkulle den vert demontert og sveist litt på kanalane...

Objekt var kanskje å ta litt i ja
Men vil hu som eier den selge da ?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: januar 28, 2009, 16:47:09 pm »

Har ikkje peiling... men ho lurte på kor mykje den var verdt osv... så ho skal nok kanskje selga den... men ikkje til sommaren trur eg...`

Kjem snart masse deler nå, så då vert det nok oppdateringar igjen!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #47 på: januar 28, 2009, 17:14:53 pm »

Selg alt du har fra før, moped og annet vw!  Og kjøp caben! Ellers kan jeg by på den?  Blunker
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: januar 28, 2009, 17:27:07 pm »

Kansje, kanskje ikkje, veitsje Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #49 på: januar 28, 2009, 20:47:04 pm »

e ho gammal denna lerarinno eller??for dei mest cab intresserte får dei vel ta seg av hu å få med bilen på kjøpet. Gliser Blunker Osteaktig Osteaktig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #50 på: januar 28, 2009, 21:58:26 pm »

Denne bare MÅ du vurdere Tistlo!:) Du får spa opp konfirmasjonspengene og kline til!:)Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: januar 28, 2009, 22:52:34 pm »

Konfirmasjonspenga er spadd vekk for lenge sidan.... i 61en!

Eg kan endeleg kjøpa han eg, men då må nokon vera sponsor Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #52 på: januar 29, 2009, 23:12:22 pm »

Eigaren av bilen har fortalt meg att ho har hatt problemar med å starta motoren igjen, etter att den har blitt varm. Kan det ha noko å gjera med (den dårlege) kjølinga på bilen?

Også lurar eg på om eg ikkje må finna ei ny snekke til denne.....

Spørsmål: Ei BRA snekke, skal den ikkje ha noko som helst slakk, verken ved full sving eller når den står rett fram??

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #53 på: januar 29, 2009, 23:47:42 pm »

For å rotere litt på spørsmålet: PÅ ei NY snekke..... er det noko som helst slakk der, eller skal det ikkje vera slakk i det heile tatt verken ytterst eller på midten?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #54 på: januar 30, 2009, 20:39:54 pm »

Tistlo......  Nå må du fokusere litt... ser du spør om pris på bay doka i en annen tråd.

Du har ikke lappen, du har to biler som er kjørbare, men blir de godkjente av staten? og to biler i deler....og en moped.... også lurer du på pris på en VW til....   

Når lærerinna lurer på om hun skal selge caben, så spør du ikke på pris på en femte bil! Da selger du det du har, som du kommer til å bruke altfor mye penger og plass på og kjøper caben!

Nå vet ikke jeg om du ønsker deg en cab, kanskje du ikke har lyst på det, men du kan se på innlegget som et godt(?), men iallefall velment råd.   Blunker
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #55 på: januar 30, 2009, 21:19:04 pm »

Kven kveit... kanskje det er andre i huset med interesse for doka bay? Øyerulling

Eg er igrunn lei 70talet, så om eg skulle kjøpt meg denne cabben, hadde eg ikkje selt nokon av dei andre ivertfall..... men ein tidleg 60, elelr 50tals cabb, kunne eg heller ofra litt for Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #56 på: januar 31, 2009, 19:41:45 pm »

Etter ein dag med skyting i lærdal og aurland, er eg på plass att! Eg hadd etenkt å ta ut motoren med no har eg halvvegs ombestemt meg... Det einaste som fekk meg til å ha lyst å ta ut motoren var det kjøledekselet som ligger over girkassa, bak motoren.. Men nå har eg fått svar på chatten att det faktisk går an utan å ta ut motoren! Så då slapp eg det Glad

Men eg må av med motorlokket, og då skal det gå av å få lirka ned den plata!

Her er forresten eit bilde som viser dei forskjellige kjøleblekka:

Nr. 23 er det blekket eg snakka om som ligger over girkassa, og det eksisterar ikkje... det samma gjeld nr. 10 og 38 og sikkert fleire! F.eks. blekk som nr.5 aka "Glemmeblekket" Men det er jo ikkje berre&berre å skifta...



Skulle henta deler på posten idag, men då fekk eg veta att det var oppkrav, så då måtte eg betala 1880kr.. og kem faen går rundt med 1880kr på baklommo?? den pakka skulle vert sendt med kreditt og faktura... men det ser ikkje sånn ut... Så då får eg henta dei på mandag då...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #57 på: februar 01, 2009, 01:20:43 am »

Ikveld fekk eg putla på litt med motoren og undersøkt manglane på han, med meg inn har eg eitpar spørsmål som dekan skal få lov til å svara på Glad :

1. Nr. 5, Glemmeblekket..... MÅ topper og alt av for å få dei på plass?

2. Skal cabrioleter ha sånn vatnsamlar/regndings under motorlokket? For det er det nemlig ikkje på denne...

3. Er det vanleg att det lekker olja ved oljepumpa? For det virker som det har rånne nokon desiliter ut under pumpehuset ivertfall...

Nokon som har litt svar til meg? Glad

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #58 på: februar 01, 2009, 01:56:12 am »

Er på blekkjakt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11775.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #59 på: februar 01, 2009, 10:40:09 am »

Ikveld fekk eg putla på litt med motoren og undersøkt manglane på han, med meg inn har eg eitpar spørsmål som dekan skal få lov til å svara på Glad :

1. Nr. 5, Glemmeblekket..... MÅ topper og alt av for å få dei på plass?
2. Skal cabrioleter ha sånn vatnsamlar/regndings under motorlokket? For det er det nemlig ikkje på denne...
3. Er det vanleg att det lekker olja ved oljepumpa? For det virker som det har rånne nokon desiliter ut under pumpehuset ivertfall...

Nokon som har litt svar til meg? Glad

1. Nei, men kjøleblekket må av.
2. Nei, men visse årsmodeller har. 1303 har f eks ikke.
3. Nei, oljelekkasje ved oljepumpen er neppe normalt.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!