mai 06, 2024, 00:43:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: porsche brannpumpe,tilpasses bil??  (Lest 12907 ganger)
Ronny S Bakkane
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Larvik



Vis profil
« på: desember 07, 2009, 09:17:47 am »

Har kjøpt en porsche brann pumpe.
skal bygge den om slik at den passer til bil.
Har noen tips om hva som må gjøres.
Tenning,svinghjul,??

skal i min speedster
« Siste redigering: desember 09, 2009, 17:11:50 pm av Ronny S Bakkane » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: desember 07, 2009, 10:04:54 am »

Mye rimeligere å kjøpe en brannslukker som du kan feste foran en plass. Du trenger ikke modifisere tenning eller svinghjul og heller ikke bekymre deg for lavt turtall.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
øystein
Medlem
***
Innlegg: 211
Bosted: vinje


Hvor gammel kan ei folkevogn bli?


Vis profil
« Svar #2 på: desember 07, 2009, 13:45:37 pm »

Forgasser
exsosanlegg
kjøleblikk
fordeler
coil
svinghjulet treng du vell ikje bytte kommer ann på vilken modell du skal ha den i.
Loggført
schwalbenschwanz
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Enebakk


Vis profil

« Svar #3 på: desember 07, 2009, 14:13:10 pm »

- Svinghjul trenger ikke byttes. Passer med 6v vw starter. Clutchlamel må byttes(standard vw passer)
- Fordeler bør byttes (standard vw passer)
- Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør
- Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing)
- Kjøleblekk må tilpasses.

Hvis du skal bruke 12 volt, er dynamoen et problem. Her passer ikke 12v dynamo hverken fra vw eller 356.
12v dynamo til disse pumpemotorene finnes, men er vansklig å få tak i.
Loggført

70 Karmann Ghia
56 Type2 11w
77 Type2 doka
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: desember 07, 2009, 14:32:33 pm »

Skal du ha "normal Porsche"-ytelse og ikke "VW30HK"-ytelse...må du bytte kamakselen også.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Ronny S Bakkane
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Larvik



Vis profil
« Svar #5 på: desember 07, 2009, 14:44:41 pm »

Det er 1680 ccm
med 54 hk står det på en plate montert på vifte huset
Har lyst til og ha 12 v anleg på den,men den porsche starteren med porsche 901 gear kasse treffer ikke sving hjulet
Har tatt av sving hjulet og prøvd wv svinghjul men det passer ikke på,må dreies av 

HMMM Hæ
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #6 på: desember 07, 2009, 14:57:25 pm »

.
« Siste redigering: juli 29, 2010, 10:07:34 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: desember 07, 2009, 14:58:41 pm »

En brannpumpe er laget for å gå på et turtall...  en bil bør være litt mer fleksibel.
Noen er strålende fornøyd med stasjonær karakteristikken i bil og, men jeg ville vel hatt en Porsche karakteristikk i en "Porsche"?
 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: desember 08, 2009, 07:37:36 am »

Motorommet bør modifiseres, hvis du ikke vil ta ut motoren hver gang du skal justere ventiler. Toppene er større.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ronny S Bakkane
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Larvik



Vis profil
« Svar #9 på: desember 08, 2009, 08:25:44 am »

Takk for det.Men den skal i min porche speedeter(replica)
Jeg holder på og bygge,Mye jobb Blunker
og der er det mere plass

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13221.0.html
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #10 på: desember 08, 2009, 22:15:35 pm »

Her er link til min tråd om denne denne type motor.
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65.20
Manglet en del blikk jeg , så det ble en del jobb å lage nytt.
Er nok en del enklere til speedster ja.

Det er 356 A/B topper med små innsug kanaler og små ventiler i denne.
Mine cylindere var litt tæring i, så jeg kjøpte nye AA performance med høyere komp.
Disse er tilpasset 356 C og SC motorer som har en annen vinkel på forbrenning kammer. Må enten endre vikel på toppene eller shimse under cylinder om du skal bytte til 1720 cylindere. Jeg tilpasset forbrenningskammer og portet innsug og eksos kanal

Om kammen er så mye slappere vet jeg faktisk ikke har ikke funnet noen dokumentasjon på det.
Jeg kjøpte en webcam 280 grader og remaskinerte ATE løftere

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Jeg kjøpte Solex 40 gassere doble gassere fra en Porsche 912.
Er mange som heller monterer 40 mm weber da de ikke får justert Solex'ene.
Mine virker tight og fine så jeg håper de virker bra

Motoren min står klar i motorbukk, så jeg kan ikke si noe om hvordan den går
Girkasse er nå ogs klar, så det blir montering en gang over nyttår - i god tid før sessongen 2010 :-)

Lykke til med ditt prosjekt :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #11 på: desember 09, 2009, 00:21:39 am »

http://www.356a.com/industrial.htm

http://www.importperformanceparts.net/imports/webcam-porsche.html

Loggført

SCREWDRIVER #2
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #12 på: desember 09, 2009, 04:09:55 am »

Har også 2 brannpumpemotorer som skal bygges om. Så vidt jeg forstår går ikke 6V svinghjul dypt nok i 901 kassa. 12V svinghjul stikker dypere, som i tidlige 912. Correct me if im wrong. 12V dynamo fra 912 har samme diameter som 6v dynamo. Tror jeg da. Har akkurat begynt å undersøke selv, så hva med å samle alle fakta i 1 tråd. Mange Porsche pumper på auksjon hos forsvaret for tiden, så det blir vel flere som skal bygge om.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #13 på: desember 09, 2009, 08:56:52 am »

12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.
Loggført

SCREWDRIVER #2
schwalbenschwanz
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Enebakk


Vis profil

« Svar #14 på: desember 09, 2009, 10:02:02 am »

12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik
Loggført

70 Karmann Ghia
56 Type2 11w
77 Type2 doka
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 09, 2009, 10:13:33 am »

En brannpumpe er laget for å gå på et turtall...  en bil bør være litt mer fleksibel.
Noen er strålende fornøyd med stasjonær karakteristikken i bil og, men jeg ville vel hatt en Porsche karakteristikk i en "Porsche"?
 

Har du noen dokumentasjon på dette? Er det ikke kult med "stasjonær-bil"? Det er helt sikkert derfor dansken kjøpte så mange motorer, og engelske 356-eiere er så kåte på de motorene, fordi de har et jorde som trenger å vannes i ny og ne - og da er det kult at vannpumpa også går med Porsche-motor?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #16 på: desember 09, 2009, 10:37:36 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #17 på: desember 09, 2009, 10:49:27 am »

12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik

Det tror jeg ikke noe på...

Jeg har selv bygget om en 356-motor til 12v på denne måten og jeg nekter å tro at industrimotorene har annen plassering på oljekjøler/viftehus og/eller veivaksel/reimhjul....enn bilmotoren. Da har du gjort noe annet feil...knotet med reimhjul eller tulle-vifter eller ett eller annet.

En EBay-kjøpt, original 12v Porsche 912-dynamo er bolt on på en industri-356-motor - det er jeg sikker på.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 09, 2009, 11:03:59 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.

En ting er hva som er riktig og/eller best - en annen ting er hva som faktisk funker bra i praksis....år etter år....  Blunker
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #19 på: desember 09, 2009, 11:17:04 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.

En ting er hva som er riktig og/eller best - en annen ting er hva som faktisk funker bra i praksis....år etter år....  Blunker

Splitboy...du kjører jo med en slik motor hver eneste sommer... har du gjort noen inngrep i long blocken din? Topper, porting, ventiler, kamaksel?? Hvis ja/nei - hvordan fungerer dette i praksis?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 09, 2009, 11:18:50 am »

En brannpumpe er laget for å gå på et turtall...  en bil bør være litt mer fleksibel.
Noen er strålende fornøyd med stasjonær karakteristikken i bil og, men jeg ville vel hatt en Porsche karakteristikk i en "Porsche"?
 

En 356 A skal ikke varves over 4500 omdr/min...samme som pumpemotoren....

Enig i at det er helt meningsløst å ha en urørt pumpemotor i en bil....hvem vil vel ha godt bånndrag? En motor som med letthet drar i gang på 2. gir i rushen når man ikke får stoppet opp og jekket den ned i det usynkroniserte 1.giret....? Bare tull.... Blunker

Jeg skal huske å minne "industrikammen" min på at den ikke funker på vei.....neste gang jeg igjen bruker den til Bergen, Oppdal, Mantorp eller er på AutoBahn på vei til Hessich Oldendorff.....  Øyerulling



* A turteller.jpg (116.76 KB, 778x584 - vist 317 ganger.)
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #21 på: desember 09, 2009, 11:22:52 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.

En ting er hva som er riktig og/eller best - en annen ting er hva som faktisk funker bra i praksis....år etter år....  Blunker

Denne karen var nok i overkant opptatt av å gjøre ting riktig, ja. Men så hadde han ikke flere tiårs erfaring med overhaling/reparering av Porsches 4-sylindra boxer-motorer for ingenting heller Glad Han påpekte ganske enkelt at 009-fordeleren ikke gir optimal tenningskurve for disse motorene.
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 09, 2009, 11:29:49 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.

En ting er hva som er riktig og/eller best - en annen ting er hva som faktisk funker bra i praksis....år etter år....  Blunker

Splitboy...du kjører jo med en slik motor hver eneste sommer... har du gjort noen inngrep i long blocken din? Topper, porting, ventiler, kamaksel?? Hvis ja/nei - hvordan fungerer dette i praksis?

Ingenting er gjort. Long blocken brukes "as is". Jeg kjører standard 6V coil, to dobble Zenith 32, 009. Og det er en veldig brukervennlig motor. Jeg bytter olje og Fram-filter hvert år - og det er det...

Har aldri målt HK, kunne vært interessant. Men jeg tror nok at det ligger mellom 60 og 70...? Jeg tror at en mildt trimma 1600 nok ville dradd fra meg fordi den kan dras lengre på turtallet....DET er det nok ikke tvil om. Så det koker jo ned til hva man vil ha....

....Og om lysten til å stille på stripa på SCC en gang blir så stor at jeg virkelig får sett hva den er god for....?  Osteaktig
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 09, 2009, 11:35:00 am »

Fordeleren må byttes, på Porsche forum anbefales ikke 009 men 050 fordeler, så da kjøpte jeg det
Den har en litt annen karakteristikk en 009 - men jeg vet flere kjører med 009

Husker jeg leste dette på ei side skrevet av en Porsche 356/912-guru borte i statene, ja. Han var alltid like oppgitt hver gang en eller annen VW-mekaniker hadde satt en 009-fordeler på en Porsche-motor.

En ting er hva som er riktig og/eller best - en annen ting er hva som faktisk funker bra i praksis....år etter år....  Blunker

Denne karen var nok i overkant opptatt av å gjøre ting riktig, ja. Men så hadde han ikke flere tiårs erfaring med overhaling/reparering av Porsches 4-sylindra boxer-motorer for ingenting heller Glad Han påpekte ganske enkelt at 009-fordeleren ikke gir optimal tenningskurve for disse motorene.
Og så er det jo alltid et mål i seg selv at ting skal være mest mulig originalt også....har jeg hørt det snakkes om i 6V garasjen...  Blunker
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 09, 2009, 11:51:04 am »

@ Splitboy; du kan få låne en 050-fordeler av meg i fra en "ekte" Porsche 356-motor som har sittet i en "ekte" 356. Da kan du jo måle forskjellen.

Jeg har kjørt og sittet på med Splitboy sin 56 så mye at jeg veit hva den er god for. Den er dessuten "tunet" og justert av en av de store motorgutta her til lands. "Mysen-mafiaen" setter selv inn disse "ubrukelige" pumpemotorene i sine biler. Snodig at så mange mennesker har blitt lurt til å tro at dette er ukurante motorer. De er jo kjøpt og solgt over hele Europa til VW og Porsche-entusiaster, samt bønder og andre som har behov for litt lensing eller vanning.

I følge ett innlegg lengre opp her er det bare bonden som ikke har blitt lurt Osteaktig
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
schwalbenschwanz
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: Enebakk


Vis profil

« Svar #25 på: desember 09, 2009, 12:24:07 pm »

12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik

Det tror jeg ikke noe på...

Jeg har selv bygget om en 356-motor til 12v på denne måten og jeg nekter å tro at industrimotorene har annen plassering på oljekjøler/viftehus og/eller veivaksel/reimhjul....enn bilmotoren. Da har du gjort noe annet feil...knotet med reimhjul eller tulle-vifter eller ett eller annet.

En EBay-kjøpt, original 12v Porsche 912-dynamo er bolt on på en industri-356-motor - det er jeg sikker på.

Splitman; Jeg er klar over at du er en av dem som kan mest om gammel VW og Porsche i Norge.
Men å overbevise meg om at disse dynamoene er like lange det kommer du aldri til å klare.

Bildet viser en øverst en dynamo fra en 1680 Porsche industimotor, nederst en vw dynamo


* DSC00111[1].jpg (37.49 KB, 640x480 - vist 244 ganger.)
Loggført

70 Karmann Ghia
56 Type2 11w
77 Type2 doka
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: desember 09, 2009, 13:03:34 pm »

.....Yes, you gotta overhaul 'em and replace the Cast Iron Cam Followers and the low-compression big bore kit the Industrials have, and the funky flywheels with the starter ring gear teeth on in a different plane, but having only 100 or so hours on 'em, the Industrial's major internals are like NEW! Primo. The finest fodder for fantastic street/race engines money can buy.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #27 på: desember 09, 2009, 13:21:08 pm »

En brannpumpe er laget for å gå på et turtall...  en bil bør være litt mer fleksibel.
Noen er strålende fornøyd med stasjonær karakteristikken i bil og, men jeg ville vel hatt en Porsche karakteristikk i en "Porsche"?
 

Har du noen dokumentasjon på dette? Er det ikke kult med "stasjonær-bil"? Det er helt sikkert derfor dansken kjøpte så mange motorer, og engelske 356-eiere er så kåte på de motorene, fordi de har et jorde som trenger å vannes i ny og ne - og da er det kult at vannpumpa også går med Porsche-motor?

Jeg vet ikke om du har prøvd det, men motorene kan deles og deler kan byttes ut med annet...  kan det forklare noe av populariteten blant folk på jordet?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: desember 09, 2009, 13:33:09 pm »

Jeg skal huske å minne "industrikammen" min på at den ikke funker på vei.....neste gang jeg igjen bruker den til Bergen, Oppdal, Mantorp eller er på AutoBahn på vei til Hessich Oldendorff.....  Øyerulling

Ingen har sagt noe om "funker", men det JEG sa var at det kan være en annen karakteristikk på kammen, for at motoren for eksempel skal levere mer moment, siden man kun har ett gir på pumpa.

En kam er motorens personlighet.... enkelt fortalt

Dette er blitt diskutert opp og ned i mente på Svenske forum, der har jeg lest at de har egne kammer. Det kan være feil selvfølgelig, men dette er vel strengt tatt som å diskutere wankel motor likevel...
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #29 på: desember 09, 2009, 14:34:55 pm »

12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik

Det tror jeg ikke noe på...

Jeg har selv bygget om en 356-motor til 12v på denne måten og jeg nekter å tro at industrimotorene har annen plassering på oljekjøler/viftehus og/eller veivaksel/reimhjul....enn bilmotoren. Da har du gjort noe annet feil...knotet med reimhjul eller tulle-vifter eller ett eller annet.

En EBay-kjøpt, original 12v Porsche 912-dynamo er bolt on på en industri-356-motor - det er jeg sikker på.

Splitman; Jeg er klar over at du er en av dem som kan mest om gammel VW og Porsche i Norge.
Men å overbevise meg om at disse dynamoene er like lange det kommer du aldri til å klare.

Bildet viser en øverst en dynamo fra en 1680 Porsche industimotor, nederst en vw dynamo

http://www.356registry.com/techinfo/repair/6-12volt-index.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!