mai 15, 2024, 03:31:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 26
151  Forum / Drag-race / Sv: Skinne har kjørt 8,60 i Sverige! på: september 19, 2009, 14:56:10 pm
Her er det bare å stille seg i kø og gratulere!!!

152  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøleblekk på: september 19, 2009, 14:45:21 pm
Er en gammel myte at t3 blekk forbedrer kjølingen på en T1 motor...

Sakser litt fra andre forum i makelighetens navn Glad

"I once heard a story (from a very competent source) that in the mid seventies right after the Type II had been removed from the VW line up that a prominent player in the VW aftermarket world bought all the remaining Type III tin that was left over from the factory. This tin was sold for basically pennies because VW had no use for it. The source got the tin, made up a marketing ploy and called it "Super cool tin" and the name stuck. They made good money off of it for sure, and unless people really think hard and test the idea actually seems correct, but I have found otherwise........"

"There are a TON of variables with this and the results that are found with various tins..

First of all the cylinder heads that are used will impact the results as well as the cooling system that is used. I found that with some cooling systems using the TIII tins (A.K.A.Super cool tins) increased the INEFFICIENCY os some of the better cooling systems.. Then some of the cooling systems that sucked the worst did a tad better with the TIII tins or saw no impact from them.

I measured head/cylinder temps from 3 different head/cylinder locations on all 4 cylinders simultaneously. The results pointed toward the fact that the stock TI tins worked much better as a general rule than the TIII tins. The TIII tins also increased HP draw from the fan by a couple % and lowered the point where the HP draw became apparent by as much as 750 RPM.

This is why I recommend TI tins, but as I said results may vary due to all the variations of TI cylinder heads, cooling systems and etc."

-jake raby

153  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rust i etter fluss/tinn på: september 19, 2009, 09:49:03 am
eller ovatrol  :-)   

Stemmer... kommer litt ann på hvor og hva en skal ha oppå ... vannbasert maling er ikke like glad i owatrol som oljebasert...
154  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nytt Porsche 356A 1956-59 Aero Sidespeil selges på: september 19, 2009, 09:32:33 am
Går utifra at det er disse han har liggende... får rette på meg om jeg tar feil kjetil Glad
155  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rust i etter fluss/tinn på: september 19, 2009, 09:20:53 am
Har vært borti dette selv. Virker som om tilgang til luft er problemet... grunning er jo ikke tett. Kanskje 2k epoxy er tettere.

Jeg løser det med å la det stå ubehandlet til det får blitt litt brunt. For så å slipe det blankt igjen. Da holder seg blankt leeeenge  Øyerulling

Som jee her sier så er det syregrunningen som ikke er tett... den skal ideelt sett ikke stå mer en 24t før den lakkes over igjen.. så på ting som skal stå en stund så er det 2k epoxy som gjelder...
156  Forum / Snikk-snakk / Sv: vwjenta har bursdag! på: september 19, 2009, 00:34:23 am
hipp hipp....
157  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Simpson kjøresko på: september 16, 2009, 10:13:49 am
Hvor stort er 8 1/2 for en som er i skobutikk en skjelden gang? Osteaktig

Skal være i området 42 om det er us size i alle fall..
158  Forum / Snikk-snakk / Sv: us 67 på: september 09, 2009, 19:41:34 pm
US 1500 har stor boltsirkel i motsettning til euro som har 4 bolt..
159  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan vil vi ha det ? på: september 05, 2009, 21:32:50 pm
Bildene blir lastet uansett så det her ikke noe å si for hastigheten....
160  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken del / produkt skulle du ønske finnes? på: september 04, 2009, 17:23:01 pm
Kjøledeksler  til oversiden på sylindrene til t1 med litt mer lengde mot blokka..  hadde været så mye enklere å få bra passform
161  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 48 IDA Selges på: september 03, 2009, 21:41:28 pm
SOLGT
162  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 48 IDA Selges på: september 03, 2009, 16:19:39 pm
Har også geers filter som passer på orginal venturiene... disse kan også følge med mot litt ekstra kroner.. ubrukt i orginal innpakkning.

Bilde her er ærlig å redelig stjålet fra Endres engine tråden Glad Glad .......må jo ha noe igjen for slavearbeidet......

163  Forum / Problemløseren / Sv: Lufteriller på: september 03, 2009, 10:22:54 am
Kan du borre ut pungtene å ta den ut... eller så må du blåse gjennom rillene....
164  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 48 IDA Selges på: september 02, 2009, 23:16:00 pm
Habla Español ja... Glad
165  Bruktbørsen / Deler selges / 48 IDA Selges *SOLGT* på: september 02, 2009, 22:23:18 pm
Har et pent brukt sett med 48 IDA som jeg selger om jeg får et fornuftig bud på dem...

Her er oppsettet som står i dem:
160 air
165 Main
70 Idle
F7
42 halsringer

Ellers så kan det også følge med røde cover og klarer nok å spore opp en hexbar i en av hyllene....

Ved eventuelle spørsmål så er jeg tilgengelig på tlf 99 01 43 58, på pm eller på mail..
166  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: september 01, 2009, 14:04:02 pm
Ser ut til å være den lilla utgaven av Losen. Like "fete" baklys  Blunker


I never meant 2 cause u any sorrow
I never meant 2 cause u any pain
I only wanted 2 one time see u laughing
I only wanted 2 see u laughing in the purple bay

Purple bay purple bay
Purple bay purple bay
Purple bay purple bay

I only wanted 2 see u bathing in the purple bay

I never wanted 2 be your weekend lover
I only wanted 2 be some kind of friend
Baby I could never steal u from another
Its such a shame our friendship had 2 end

Purple bay purple bay
Purple bay purple bay
Purple bay purple bay

I only wanted 2 see u underneath the purple bay

Honey I know, I know, I know times are changing
Its time we all reach out 4 something new
That means u 2
U say u want a leader
But u cant seem 2 make up your mind
I think u better close it
And let me guide u 2 the purple bay

Purple bay purple bay
Purple bay purple bay

If you know what Im singing about up here
Cmon raise your hand

Purple bay purple bay

I only want 2 see u, only want 2 see u
In the purple bay
167  Forum / Problemløseren / Sv: trenger noe info anngående innstilling av stift og tenning :-) på: august 31, 2009, 16:20:23 pm
Det her er ikke ment som en  klage, men et vennlig råd....

Hva med å skaffe seg en Heynes manual og evnetuelt how to rebuild...?

Koster next to nothing og en har infoen liggende i garasjen... Jeg bruker de omtrent hver gang jeg skrur... klart det går å spørr om alle mulige detaljer her når en holder på men det er jo mye lettere bare å slå det opp...
168  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: linjeboring i stavangerområde... på: august 27, 2009, 09:51:29 am
Heisan Petter

Du kan jo sjekke med de her: http://www.linjeboring.no/ 

Vet ikke om de tar på seg sånne jobber, men du kan jo høre....
169  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mi utfordring.. på: juni 05, 2009, 17:35:14 pm
You go Freddy!  Gliser

GO FRDDY GO GO GO!!! Gliser
170  Forum / Snikk-snakk / Sv: Delevask på: mai 24, 2009, 20:55:51 pm
Viktig at du får tørket og beskyttet utsatte deler fort....

Tar ikke lang tid før enkelte deler ruster forran øynene på deg...  Sjokkert Sjokkert
171  Forum / Problemløseren / Sv: Dunkelyd fra motor etter overhaling på: mai 21, 2009, 18:15:21 pm
I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrakset når folk ikke bruker det.

Da vil jeg påstå man kun monterer motor...

Selv ser jeg ikke at Plastic Guage kan være betydelig mye bedre enn å kryssmåle i fire rettninger med micrometer... jeg vil kanskje tilogmed tro det er bedre.

Enig Jon...  så ikke at Kjell Roar hadde skrevet "eneste", mitt innleg var mer rettet mot alternativet om å ikke bruke det...
172  Forum / Problemløseren / Sv: Dunkelyd fra motor etter overhaling på: mai 21, 2009, 02:53:51 am
I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrakset når folk ikke bruker det.

Da vil jeg påstå man kun monterer motor...
173  Forum / Problemløseren / Sv: Dunkelyd fra motor etter overhaling på: mai 20, 2009, 22:45:48 pm
I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....
174  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken olje? på: mai 18, 2009, 16:00:09 pm
Kjører selv med full syntet olje med omega 909 tilsatt, men vurder også bytte til tykkere mineral....

Hvorfor? Og er ringene dine innkjørt?

En svenske sa til meg at syntet ikke skal benyttes før ringene var innkjørt da syntet rett og slett smører så bra at ringene ikke blir innkjørt...

Ja har et poeng.. men nå ble den innkjørt med annen olje...

Får bare beklage at denne artikkelen også er på engelsk, men sysnes i alle fall den er interesant selv så jeg poster den uansett:

http://www.x1r.com/testreports/Helsinki%20UniversityTest.pdf
175  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken olje? på: mai 18, 2009, 15:22:37 pm
http://www.lnengineering.com/oil.html

Her er det også en del nyttig info....  jeg har sett  et par tester omkring smøring og slitasje, og de har stort sett  konkludert med  det samme at mieral med de rette tilsettningene er fult på høyde med syntoljer...

"Should I use a semi or partial -synthetic or full-synthetic motor oil?

In the SAE paper titled "Oil Development for Nascar Racing," published in 2000, it was determined that a 50 weight non-synthetic motor oil provided the same level of protection as a fully-synthetic 30 weight, as long as the additive package is correct, so once again, it goes to prove that dino oils can perform as well as their fully synthetic counterparts and that to some extent, it is the additives that matter most. That's why we recommend Brad Penn Racing oils and Swepco 306, both of which aren't fully synthetic. They get the job done and have been proven to perform better than most fully synthetic oils in overstressed Porsche engines. Also realize that if an oil says partial synthetic, it probably is like the Brad Penn, only 10% synthetic, so the remainder of the Group I or II base stock used to formulate the oil is just as important, if not more so, than the small percentage of synthetic product used"

Jeg bet me og merke i det her:

"Most modern engines have dual overhead cams with four or more valves per cylinder, allowing for lower valvetrain mass and significantly lighter spring pressures, than what are used in older SOHC or OHV pushrod engines. One reason we need oils with more Zn and P is as follows: a good comparison is a stock Porsche 912 had about 200 lbs spring pressure; a Ford Crown Victoria, like those used in the Taxi motor oil study years ago by Consumer Reports and even earlier by GM in the 70s had up to 180 lbs, usually more like 160 lbs. A modern Porsche Boxster engine has only about 135 lbs over the nose. The amount of Zn and P that has to be used to protect valvetrain components is directly proportional to spring pressure and valve train mass. A high performance street pushrod or single overhead cam engine can easily have 300 or more lbs. of spring pressure or more if a race engine."

Er ikke lett å gjøre seg klok på oljevalg... men jeg føler meg i alle fall sikker på at det å bruke gode tilsettninger er lurt...

Om noen har mer info ang. varmeegenskaper så hadde det vært hyggelig om det ble lagt ut noen linker...

Kjører selv med full syntet olje med omega 909 tilsatt, men vurder også bytte til tykkere mineral....
176  Forum / Snikk-snakk / Sv: TomR har bursdag! på: mai 15, 2009, 14:14:36 pm
GRATULERER MED DAGEN GAMMERN!!!
177  Forum / Drag-race / Sv: Summer Nats Gardermoen 6-7 Juni på: mai 14, 2009, 22:50:38 pm

Det var vel å generalisere litt?

Hilsen kona til Trond

He he Nice one Sharon!!!
178  Forum / Drag-race / Sv: Summer Nats Gardermoen 6-7 Juni på: mai 14, 2009, 10:20:04 am
Vi jærbønder tenker oss over til valle for 402 street legal 12-14 juni i alle fall....

Hadde jo vært trivelig om noen fra andre deler av landet også tok turen..

Info osv på nettesiden:

http://www.thundervalle.com/no/
179  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1915-oppsett på: mai 13, 2009, 22:12:02 pm
1 3/4 eksos er alt for stor til det oppsettet der....

Her snakker vi om engle 110 og 35,5-32... jeg kjører 1 3/4 og kort kollektor på min motor med fk 87 og 48-40 ventiler... har en 1 7/8 liggende som jeg skal teste for å få ro i sinnet, men er ikke sikker på at den gir meg noe mer...

180  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Autometer brakett i alu på: mai 13, 2009, 21:16:48 pm
http://landproducts.ca/shop/index.php?cPath=1&osCsid=329c1783c0a6b8c2494878fd7d725788

Jeg bestilte den holderen som trond har liggende her i fra... Er meget bra finnish på den i alle fall..
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!