mai 15, 2024, 04:46:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvor handler folket motordeler i statene?  (Lest 4680 ganger)
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« på: juni 07, 2010, 08:30:59 am »

skal begynne å tenke på å så smått handle inn motordeler, trim snart, hvor handler dere andre?

har sett en del på cip1, cb og lowbugget.

skal kjøpe det meste, syl,stempel, langslagveiv osv osv.
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 07, 2010, 08:33:50 am »

www.vwparts.net får de fleste av mine bestillinger i alle fall...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: juni 07, 2010, 08:41:59 am »

Jeg henger meg på Torgeir.

Tidligere var det slik at jeg kjøpte "melk og brød" varer hos Cip1 eller CB og så gikk jeg til high performance butikker for å kjøpe trim, feks Jay Cee. Men i disse dager så fører vwparts et fullt sortiment fra både CB og Jay Cee. Den største fordelen med vwparts er rask ordrebehandling, utmerket service og rimelig frakt sammenliknet med feks CB.

I Norge så har vi Unneberg og Hotshop. Sjekk ALLTID hjemme først før du handler fra utlandet. Skal du storshoppe så hadde jeg laget en smørbrødliste og sendt denne til de aktuelle butikkene. Da får du raskt se hvem som svarer først, kommer med anbefalinger og som gir deg de beste vilkårene.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: juni 07, 2010, 20:03:08 pm »

vwparts hver gang...
Loggført

1961 T1 - Custom
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #4 på: juni 07, 2010, 20:36:03 pm »

ok, greit å høre hvem som er skikkelig seriøse og bare bra omtale.

må bare bestemme meg for om det blir 1915 eller om jeg skal gå steget opp med stroke veiv.

vil ha det holdbart.

hva foretrekker folket av oppsett? oppsett man vet fungerer bra?
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #5 på: juni 07, 2010, 20:48:57 pm »

Tja, for å bygge en 1915 kubikker, så trenger du 94 mm. borring, dermed må blokk og topper maskineres.
Kostnaden for maskinering for langslag blir ikke så mye mer, så jeg sier 82 slag og 94 borring
og dermed 2276 kubikk, med de rette delene og riktig sammensatt, så holder denne "evig".
Loggført

Har laaang VW-pause.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 07, 2010, 22:05:35 pm »

Kostnaden for maskinering for langslag blir ikke så mye mer, så jeg sier 82 slag og 94 borring
og dermed 2276 kubikk, med de rette delene og riktig sammensatt, så holder denne "evig".

2nd that.
Loggført
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #7 på: juni 08, 2010, 06:33:22 am »

jupp, blir nok så jeg kjører på dette oppsettet:
1185 - 180 HP 2276cc Builders Choice Engine Kit includes:

2289 - Cam Only T-1
1274 - AS41 Dual Relief Super Case T-1 & 2 (82x94) Full Flowed
1290 - Super Race Rods (VW Journal) 5.5" length (set of 4)
1859 - Maxi 30 Full Flow Oil Pump with Black
1277 - Case Kit
1537 - 28mm Ultralight Lifters (set of Kult
1941 - Rear Main Seal - 13, 15, & 1600cc
1804 - MAIN BEARINGS STD
1865 - ROD BEARINGS T/1 STD
1399 - Straight Cut Cam Gears
1565 - Racing Push Rod Tubes (set of Kult
1421 - Mini Wedge Port (42x37.5) 94bore, w/.650 Springs, Flycut to 56cc
1493ug - VW650 Valve Spring Upgrade
1770 - Thin Line Oil Sump - 1 1/2 qt.
1618 - Chromoly Push Rods - blank end (.058")
1082 - Super Big Bore Kit (94x82mm)
1087 - Teflon Buttons - 94mm pistons
1702D - C Channel Valve Covers (set of 2)
1424 - Main Bearing Dowell Pins (set of 5)
1999 - 8mm Deflector Plates - fits 13, 15, & 1600cc (set of 2)
1904 - Case Washer Set
1255 - Rubber-Coated Cam End Plug
1154 - Super Race Crank (82mm Stroke) VW Journals
1389 - 94mm 0.040" thick - Copperhead Gaskets (set of 4)
1303 - Forged Chromoly Lightweight Flywheel - 200mm (o-ring seal)
1360 - Racing Gland Nut with Washer
1229 - 8mm Chromoly Head Stud Kit - Dual Port
1849 - Racing Camshaft Bearing Set
1918 - Crankshaft Gear Assembly Kit w/Racer Spacer NO CRANK GEAR
1577 - Forged 1.4:1 Rocker Arms
1362 - End Play Shim Kit
1908 - Case Lock Nut Kit
1973 - Gasket Set - 13, 15, & 1600cc Dual & Single Port Engines
1094 - 94mm x .145" Steel Barrel Spacers

men maskinerer blokk og topper her.

kjøper bare det jeg trenger, har as41 blokk, noen som vet om linjeborring i trøndelag, eller noen andre, koster jo ikke mye å sende det
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: juni 08, 2010, 07:07:47 am »

Kjøp deg en kliss ny VW blokk, og få den maskinert i Norge eller et annet I-land, men ikke i USA.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #9 på: juni 08, 2010, 09:15:02 am »

ok, aliminium blokk du mener?
dårlig jobb i usa på maskineringen`?

holder ikke med magnesiumblokk as41 da?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: juni 08, 2010, 11:22:02 am »

Det holder lenge med magnesiumblokk, og det var ettermaskinering av de jeg snakker om. Brothers Machine og Rimco har hatt dårlige dager på jobb.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #11 på: juni 08, 2010, 19:22:23 pm »

ok, tenkte å bruke den gamle blokka jeg, men ikke sikkert det er så lønnsomt kanskje.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: juni 12, 2010, 01:59:40 am »

og kjøp med deg en stage 2 clutch og trykkplate, tenk på bensinforsyning, og oljekjøler samt eksternt filter, forsterka motorfester.
Og ikke kjøp de blanke kina-ebay delene, men kjøp det som virker med en gang. Og: Holley er ikke alltid Holley.
Jeg satser på Filterking og Facet. Blir brukt i rally, og virker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: juni 12, 2010, 08:54:18 am »

Stage1 holder plenty til denne motoren. 2 vil gripe unødvendig hardt
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: juni 12, 2010, 09:06:08 am »

Har opplevd et par ganger at stage 1 slipper på 2.giret om jeg slipper for seint ut. Men det er sikkert brukerfeil.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: juni 12, 2010, 09:56:02 am »

Da har du riktig trykkplate men feil lamell.
Men for all del, hvis målet er hard inngriping og godt trente lår så kjør på :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: juni 12, 2010, 10:49:00 am »

...og du Trond bruker?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: juni 12, 2010, 13:15:00 pm »

I fjor brukte jeg stage1 og scat feramic lamell. Hadde da 176hk og over 208 nm om jeg husker riktig. Dette slurte aldri, heller ikke med dot slicks på gardermoen med trackbite. Ergo med riktig lammell skal man ha mye krefter før stage2 er nødvendig.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: juni 12, 2010, 15:02:40 pm »

Kombinasjonen av trykkplatens kraft og clutchplatens friksjon gir hvor mye moment som clutchen kan overføre.

Har du en høyfriksjonsplate kan du ha en svakere trykkplate og motsatt.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: juni 14, 2010, 19:00:12 pm »

Da får jeg kikke i speilet etter neste sesong og se om venstre lår/legg er tjukkere enn høyre.. Kan jo legge på ei god fjær på gassen og. Får jeg fri ut nok om jeg forlenger clutcharmen? klarer jeg å legge på fra 100 til 150mm vil vel trykket oppleves som 33,33% mindre?
« Siste redigering: juni 14, 2010, 19:02:21 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!