mai 10, 2024, 05:27:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: The 80's are coming to life.....  (Lest 12392 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 13, 2010, 21:34:19 pm »

Eneste som plager meg litt nå er at jeg ikke gjorde om på noen stygge rustreperasjoner som ble gjort på 80 tallet. Tok alt til metall og det var ikke noe rust der og jeg vurderte dette til å være greit. Uansett er denne bilen sveist og herjet med over alt så skulle jeg tatt alt ville det tatt mange mange timer i tillegg.

Men får bare gjemme meg under at det er en del av bilens historie  Tvilende

Husker jeg snakket med tjelta som bygget bilen før jeg kjøpte den første gang, han uttalte at det var like før han kasta hele karosseriet på skroten når de jobbet med å lage selvmordsdører, det var ikke lett å få til skikkelig. Glipene mellom kaross og dørene nå er mye bedre enn det de var, men ikke perfekte, det har de aldri vært.

Utfordringen nå blir å rive ut hele det elektriske anlegget og legge alt opp på nytt. Må manne meg litt opp før jeg starter på dette. Alt virker så det er mulig jeg bytter ut litt etter litt til jeg er ferdig. Alarmen vil jeg også bytte, den er gammel og satt sammen av flere forskjellige bokser.

Andre familiære prosjekter tar mye tid men jeg håper å ha den klar til utpå vårparten en gang.
Loggført

1961 T1 - Custom
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 13, 2010, 22:46:34 pm »

El anlegg kan du kjøpe hos Wireworks i LA
ca 200Dolar
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 13, 2010, 23:35:02 pm »

Ja bilen ser veldig bra ut!! Snart i mål no! Du har gjort ein veldi bra jobb på bilen ogLakkeringa er lika moderne no som før,  eg synst mangen fleir burde pussa opp 80tals bobler tilbake sånn dei var då, sånn att me som er født på 90talet får sjangs til å oppleva "det glade 80talet" so dei kallar da, dei som var der Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 14, 2010, 07:26:55 am »

El anlegg kan du kjøpe hos Wireworks i LA
ca 200Dolar

Denne bilen har litt custom opplegg så jeg er ikke sikker på at et originalt opplegg vil funke. Den er byget om til 12V med regulator under sete, den har elektrisk åpning av dør + panser, automatisk kjørelys, alarm, 2 defa motorer som slår inn stoppebolter i forkant av dørene, 6 lednings blinkhendel m.m. Mulig jeg kan modifisere et originalt opplegg men det spørs om det ikke blir enklere å bare bytte ledning for ledning på det opplegget som står i bilen og som fungerer, dog med mange kabelskjøter og jallamekk.
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 07:44:15 am av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 14, 2010, 07:46:06 am »

Jeg kjøpte et pent ledningsnett til 1302 roadsteren fra Skrotnissen, betalte rundt 600.-
Men ga opp å bytte hele da jeg ikke klarte å få ut hovedstammen der den går gjennom til motorrommet.(Tror den er støpt fast under glassfiberskallet) Så jeg spleiset heller inn før og etter dette. Loddebolt og små krympestrømper + en stor over hele blir bra.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 24, 2010, 10:43:20 am »

Ca 10 timer inn i våtsliping og polering av klarlakk, fargen blir utrolig dyp og fin i sola.


* IMG00063-20101023-1405.jpg (178.58 KB, 1024x768 - vist 431 ganger.)
Loggført

1961 T1 - Custom
jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 24, 2010, 14:54:00 pm »

Ser skikkeligt bra ut dette her kjetil, blir kjekt å se denne bilen i live igjen. Har sikker 12 volt lednigs-nett liggende, du får gi en lyd vist du trenger, så ska eg ta ein titt.
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 24, 2010, 15:59:46 pm »

E ein del bilar eg glede meg te å sjå på veien neste år her i område nå.. Osteaktig

Å dette e ein av di..Glad
ser skikkelig godt ut Kjetil  Kult
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 24, 2010, 18:18:11 pm »

Ser skikkeligt bra ut dette her kjetil, blir kjekt å se denne bilen i live igjen. Har sikker 12 volt lednigs-nett liggende, du får gi en lyd vist du trenger, så ska eg ta ein titt.

Jimmi, jeg er helt sikker på at jeg trenger ledningsnett. Mulig jeg ikke bruker hele, men jeg må bytte det meste. Greit med originalt nett for da blir fargekodene på ledningene riktige.
Loggført

1961 T1 - Custom
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 24, 2010, 19:26:50 pm »

Ser meget bra ut Kjetil!
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 24, 2010, 20:35:22 pm »

x2 Gliser
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #41 på: oktober 24, 2010, 20:38:19 pm »

Eg misunne deg ikkje i det heile..... Blunker men ser at eg snart må få rauå i et eller annet gir og begynne å gjer noge....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #42 på: november 06, 2010, 12:14:48 pm »

Lakkerer er nå helt ferdig med unntak av bittelitt fix i kanten på panser og W-lokk.

Skjermene er bare satt på midlertidig for det skulle være lettere å polere, de skal av igjen og tilpasses så nært til 100% jeg kommer.

Jeg har bestillt nye bremserør og kommer nå etterhvert til å starte å bytte allt av bremser og ledningsnett. Tida strekker ikke helt til da jeg har mange andre prosjekter utenom vw verdenen.
 Gråter


* IMG00002-20101106-1140.jpg (93.36 KB, 861x646 - vist 285 ganger.)

* IMG00007-20101106-1145.jpg (143.92 KB, 1091x818 - vist 323 ganger.)
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #43 på: november 18, 2010, 20:42:23 pm »

Første kjappe motor mockup var slik....


* 1262197016_10_FT2323_img_0537[1].jpg (133.48 KB, 1368x912 - vist 258 ganger.)
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #44 på: november 18, 2010, 20:43:38 pm »

Mens underveis endret vi noe....


* IMG_0321.JPG (143.78 KB, 1280x960 - vist 325 ganger.)
Loggført

1961 T1 - Custom
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #45 på: november 18, 2010, 20:45:10 pm »

Det ble annerledes Kjetil......
Loggført

Mvh

Marius
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #46 på: november 18, 2010, 20:49:23 pm »

Ja, bare litt.... den dagen jeg orker lage til en 1776 og får tak i to strøkne dellortoer kan jeg replikere motoren slik den var. I første omgang blir det Weber idf44 og 1915 som er litt annerledes  Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #47 på: november 18, 2010, 20:59:25 pm »

Det var jo en interessant vending. The 80's meet hotrod :-)
Synd du ikke valgte å replikere den gamle motoren.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #48 på: november 18, 2010, 21:10:23 pm »

Har allerede kjøpt inn nytt av alt taiwan chrome delene som tjelta brukte og det ligger i kjelleren i en eske. Jeg vurderte litt frem og tilbake og veldig sansynlig at jeg gjør dette en dag.

Jeg har allerede gitt beskjed til lakkerer at jeg kommer til å kjøpe inn enda ett sett kjøleblekk og viftehus for å få replikert opp motor slik den var, men vet ikke når jeg eventuellt kommer til å gjøre dette. I så fall må det bli med 1776 motor og "empi" felgene slik det også var.

Akkurat nå vil jeg prøve noe litt annet  Osteaktig
Loggført

1961 T1 - Custom
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #49 på: november 18, 2010, 21:12:02 pm »

Dæven så genialt. Første ripa i den der blir lei Blunker hehe. Blir kult å se motoren i bilen.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #50 på: november 18, 2010, 23:15:30 pm »

Neste blir vel at Kjelta skal kjøre bilen også, bare se til at han har den samme barten;)
Synes du skal velge din egen stil på mye Kjetil. Du skal ikke gjenskape allt fra 90 tallet:)
Loggført

Mvh

Marius
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #51 på: november 19, 2010, 07:34:32 am »

Det som definitivt blir endret er:

* Forstilling, Smalere, Lavere med Wide5 CB skiver. Akkurat skiver fremme er en oppgradering som jeg husker at Knut Thomas Tjelta nevnte han også burde gjort tilbake i hockeysveis tidene når bilen ble bygget.
* Skjermer, Daymouldings, ruster aldri og jeg fikk ikke tak i 4 stk NOS.
* Stigtrinn med brei chromelist fordi jeg liker det
* Porsche lykter med glass som er klare i toppen (uten nupper) og med 2 x H7 reflektorer inni, spesielle greier. Rossi lyktene ligger i kjelleren til en annen gang.
* Nytt elektrisk anlegg med ny alarm
* Ny 1915 motor med annen look :-)
* Escra 17" felger med 205x40x17 fremme og 225x17x40 bak, "empi" felgene som stod på henger på veggen her og blir hengene der.
* Eksos (ikke bestemt meg men det blir ikke likt det som stod på)
* Andre stoler, Recaro, omtrukket i fullskinn, Procar stolene som stod i blir satt på hylla her.
* Taktrekk og dørsider må sys på nytt grunnet tidligere eiers herjinger med rusta skruer rett gjennom stoffet.
* Nytt ratt
* Nytt stereoanlegg

Så ta det rolig Marius, ikke alt blir som før  Blunker

Har nå eid denne bilen to ganger, restaurert den like mange ganger og denne gang endrer jeg det jeg har lyst å endre. Bilen kan bygges tilbake til 89 spec senere, nettopp derfor jeg vil replikere viftehuset nå som jeg har en flink lakkerer som kan håndtere airbrush og som vet hva stolthet for eget arbeid er.
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #52 på: november 19, 2010, 10:17:25 am »

Vannvitttig bra jobba Kjetil. Den airbrushen va jo sjukt tøff.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #53 på: november 19, 2010, 10:21:52 am »

Tøft! imponert over arbeidet som blir lagt ned i denne bilen! og kult at du lager egen vri på det også! fyll på med bilder kjetil Glad
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 15, 2010, 20:09:58 pm »

Prata i dag med han som har den "originale" 1776, som stod i.
Han er ikke uvillig til å ta en prat om salg av motoren, men den er ikke i topp stand.
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!