mai 02, 2024, 13:37:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Finnes det 6-12v kit?  (Lest 2893 ganger)
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 06, 2008, 01:12:15 am »

Min '66 skal bygges om til 12v, og skulle gjerne hatt et komplett sett som inneholder alt jeg trenger for oppgraderingen. Så at mamotorworks.com har et kit, men de får ikke inn flere før september.

Evt. hvis unneberg eller hotshop har et kit for lyspærer, hjelper det også..
Loggført

(o\ ! /o)

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: august 06, 2008, 01:35:07 am »

Du trenger da ikke et kit for lyspærer, du kan jo bare få på den lokale rekvisitabutikken å få alle pærene der.

Mener jeg så cip1.com hadde er komplett kit med alle deler for ombygging, bortsett fra starter. Tror prisen var rundt $250.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2008, 08:35:45 am »

Hos Unneberg får du ihvertfall frontlys, parklys, baklys, interiørlys, blinklys og instrumentpærer. Det er vel alt av pærer du trenger.

I tillegg selger de 12-6-konverter til vindusviskermotoren, men enkelte anbefaler å heller bytte hele motoren. I så fall skaffer sikkert Skrotnisse deg en pent brukt 12V-motor.

Resten av det du trenger for konverteringen er vel motorrelatert. Ring 33330606 og snakk med Unneberg-gutta du.
Loggført

1969 Militær-buss
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2008, 14:12:26 pm »

Da har jeg vært på Unneberg og kjøpt det jeg trenger. Også skal jeg begynne å demontere dem gamle dynamoen, men halvparten av skruene er gjemt bak andre motordeler, ikke sjans i havet om jeg kommer til uten å demontere andre deler. Noen tips? Hvilke skruer skal løsnes for å ta bort den gamle dynamoen?

Og skal det ikke være egentlig følge med noen plater (som her)??

Loggført

(o\ ! /o)

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: august 06, 2008, 16:16:32 pm »

Dynamo skal gå an å ta ut, UTEN å måtta hiva ut motoren!
Sikker på att du ikkje har oversett ei skrua ol. ??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: august 06, 2008, 16:54:26 pm »

Jeg løsnet to skruer på hver side av viftehuset, og da fikk jeg løftet dynamoen høyt nok opp til å få av foten. Men dynamoen klarer jeg ikke å få ut. Jeg har kjent bak motoren, og der er det en gigantisk skrue som kobler vifta til dynamoen. Klarer jeg å skru ut denne mens motoren står i, eller må jeg ta ut motoren, så ta ut dynamoen med viften, og så skru de fra hverandre? Har nå kjøpt et større pipesett, så får jeg prøve alt. 1 Blunker
Loggført

(o\ ! /o)

HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: august 06, 2008, 16:58:15 pm »

Vifta sitter skrudd med 4 skruer i viftehuset. Så er det bare å dra den rett ut.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: august 06, 2008, 18:15:31 pm »

Jeg skrudde ut den store skruen bak viftehuset, og har endelig fått ut dynamoen. Nå har jeg enda et nytt spørsmål Øyerulling

Som vist i bildene under, så har de to skruene på baksiden av nye dynamoen mindre diameter enn den gamle.. Er det viktig at dette passer perfekt, eller kan jeg borre opp hullene?


* dynn.jpg (43.53 KB, 525x700 - vist 179 ganger.)

* dynn2.jpg (39.68 KB, 700x525 - vist 179 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)

Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: august 07, 2008, 13:57:56 pm »

Da er alt skrudd sammen, nå er jeg bare usikker på hvordan dette skal kobles.. Det er to tjukke røde ledninger, en fra starteren, og en fra tenningslås. Også har jeg en blå/turkis som går fra ladelampen. Hva skal til D+, og hva skal til B+?

Skulle tro det var likt som med den forrige dynamoen, hvor begge de røde gikk til B+, men siden jeg bytter til vekselstrøm, er det greit å spørre først Glad




* kobling.jpg (42.03 KB, 525x700 - vist 180 ganger.)
Loggført

(o\ ! /o)

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 07, 2008, 14:11:09 pm »

 Gråter
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #10 på: august 07, 2008, 18:03:44 pm »

hehe gadd itte drive og tukle med den skruen bak vifta når je tok ut min....løsnet alt rundt på dynamoen og forgasser med mer og termostat og vippet vifte huset opp....er et lite triks i og få den ut ved innsuget men virker hver gang.... Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!