mai 03, 2024, 22:52:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sand seal-verktøy  (Lest 1077 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: januar 14, 2009, 12:41:51 pm »

Heisann. Var uheldig med at reimhjulet mitt sprakk i senter, og dette førte til at den sylinderiske formen som blir tredd inn på veiva utvida seg og freste opp blokka mi (der hvor veiva stikker ut)... Må derfor frese opp og sette inn en sand seal, men hvordan gjør man dette? Hvor får man tak i værktøyet?

Har noen et ev. annet forslag på hvordan dette kan fikses?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 14, 2009, 12:48:03 pm »

Et maskinverksted gjør dette for deg. Men få tak i nytt reimhjul og seal først. Så du vet målene og ikke minst hvor dypt du må frese.

Blokka må såklart deles...
Loggført

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: januar 14, 2009, 13:05:00 pm »

Hvorfor må du sette inn simmerring?
Originalt er det jo åpent, og oljekastskive og spor i reimskiva holder olja på plass. Hvis det ikke mangler mye gods, er det vel ingen stor endring?
Hvis ikke olja renner ut, ville jeg ikke gjort noe annet enn å skifte reimskiva.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 14, 2009, 13:56:28 pm »

Vær også klar over at det er veldig få firmaer som kan linjeborre blokka di senere om du tar opp til Sandseal med maskinering. Dette fordi mange spenner opp verktøyet akkurat der den maskineres ut....bare sånn at det er nevnt.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 15, 2009, 07:59:53 am »

Ja, det er jeg klar over. Fint at det kommer litt info om dette ut, for såvidt jeg vet finnes det ikke så mange trådene påp nettet om hvordan dette gjøres. Klaringen mellom reimhjulet og blokka er kun 0,1 mm! Det er nå tatt opp til ca. o,4 mm klaring, og det er nok til at olja renner ut... Midlertidig har jeg hatt en passe tykk o-ring tredd utafor reimskiva (en original som fungerer) som presser mot blokka, og dette har holdt tett i over 1000 km, men det er ikke en skikkelig løsning, selvfølgelig. Vet noen om noen maskineringsværksteder i Agder-området som gjør dette? Befinner meg i kr.sand for tiden.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!