mai 17, 2024, 19:54:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
121  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ormbo selges på: mars 28, 2012, 16:41:38 pm
Bilder?

200,- og hentes
122  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse 03 og pre -65 deler på: mars 27, 2012, 13:41:59 pm
Ikke blink i fanger nei!

Det var dumt Trist
123  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse 03 og pre -65 deler på: mars 26, 2012, 14:13:34 pm
Er det blinklys i de fangerene fra 03?
124  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. Små deler til Boble/ Lagt til mer.. på: mars 23, 2012, 20:14:18 pm
100,- + frakt for oljelokket Glad
125  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tett motorrom ved bruk av avtagbar bakplate? på: mars 19, 2012, 21:17:15 pm
Bakplata mi er festet med 2 karosseriskruer på hver side hvor den til vanlig er punktet + at den ligger i klem mellom skjermene, men ikke mer enn at det ikke er noe problem å ta den av hvis jeg bare løsner skruene til skjermene i bånn. 

Det eneste modden jeg har gjort, er å frisere litt på kantene innvendig på bakplata, slik at det ikke er noe problem å få plata ut og inn (pakningsskinna er ikke flyttet på). Samt å frisere litt  på falsen til skjermene slik at det ikke er noe problem å komme til kaross skruene.

Gjort ganske enkelt, samtidig som pakning tettet godt mot kjøleblekket.
126  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tett motorrom ved bruk av avtagbar bakplate? på: mars 18, 2012, 15:55:54 pm
Som Tistlo skriver, så går det helt fint å ha den indre delen på avtagbar bakplate. Jeg har selv den indre delen på min avtagbare bakplate, ingen problemer med verken å få plata av eller på, + pakning som tetter godt mot kjøleblekk.
127  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe på: mars 14, 2012, 20:46:38 pm
Hvis det er lik som min 72' 1600dp så er den øverste inn og nederste ut Blunker
128  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ca. 1963-1966 T1 deler, speil til T2, motor til T3, samt noko frå 1303. på: februar 27, 2012, 20:13:55 pm
da, melder  jeg avbud, har akkurart de samme sprekkene, kun noe større. Blir nok rep av mitt eget da Blunker
129  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ca. 1963-1966 T1 deler, speil til T2, motor til T3, samt noko frå 1303. på: februar 27, 2012, 11:30:57 am

[/quote]

Han som sel rattet, ber om 200,-
[/quote]

Hvis det er sprekkfritt, så er det greit Blunker
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kor mange problemfrie km logga du i din VW i helga? på: februar 27, 2012, 11:21:57 am
Det har jeg vet du, nå skal den brukes på alle finværs dager! Gliser Kult
131  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kor mange problemfrie km logga du i din VW i helga? på: februar 26, 2012, 23:26:47 pm
Henta Bobla fra lagring idag Gliser Ble ikke mer enn 2km, men jaggu en start det også! Glad Gleder med til sesongen starter for fullt Gliser
132  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ca. 1963-1966 T1 deler, speil til T2, motor til T3, samt noko frå 1303. på: februar 26, 2012, 17:22:15 pm
100 + porto for rattet herifra
133  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ca. 1963-1966 T1 deler, speil til T2, motor til T3, samt noko frå 1303. på: februar 25, 2012, 22:20:32 pm
Flott Blunker
134  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ca. 1963-1966 T1 deler, speil til T2, motor til T3, samt noko frå 1303. på: februar 25, 2012, 01:27:26 am
Det ratte i første post, er det fritt for sprekker? Isåfall er jeg interessert Kult
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett 1303S Sparegrisen selges i deler. 1973 med 3bolts fjærbein på: desember 12, 2011, 23:25:50 pm
Mye skal du ha for alle låsene inkl tenningslås?

300 + Frakt?
136  Forum / Snikk-snakk / Sv: vwnorge.no på kanten på: desember 11, 2011, 00:12:01 am
Så sant, så sant Gliser Gliser
137  Forum / Snikk-snakk / Sv: vwnorge.no på kanten på: desember 09, 2011, 23:05:53 pm
Prosjekttråden til Dalland ble ganske festelig Gliser
138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt prosjekt, en 1977 mod t2 på: desember 05, 2011, 16:34:18 pm
Hvis det er snakk om den 2k epoksygrunningen så er den veldig grei den altså Glad

Brukt den på min egen boble, som ble lakkert for 2 år siden nå. Litt tyktflytende så måtte bare tynne den en heel del, og legge den på i flere tynne lag.
Ikke noe å si på resultatet iallfeall.

Har brukt den på flere flere biler, og blant annet sandblåste deler. Ganske sikker på at den finnes mye verre ting på markedet en den 2k epoksygrunningen iallefall Gliser Sjokkert
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: HC's Buggy... på: desember 02, 2011, 13:22:42 pm
Hvis du har muligheten, så kunne du sveiset på en mutter siden såpass mye sitter igjen. Da får du sannsynligvis varmet den såpass at den gir seg.
Husk godt med strøm slik at gjennombrenningen blir god.

Hvis det ikke funker, eller du har muligheten ville jeg gjort som Formula Vee foreslår.
140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: november 14, 2011, 13:04:13 pm
Tror heller ikke noe kan sparkles, pga bakingen. Men når jeg fikk pulverlakka deler sist ble det brukt en fyllgrunning på delene som javnet ut noen riper og ujenvheter. Dette gjorde NIL i undrumsdal som ligger et steinkast unna jobben din Grelland. Hør med dem. Veldig hyggelige folk, med god peiling og lang erfaring! Glad
141  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling av Porsche 915 kasse på: november 12, 2011, 22:08:31 pm
SS Performance i Skien har spesialisert seg på porsche motorer og tar på seg overhaling av motorer og girkasser på både luft og vannkjølt porsche.

Virker som det er nok av folk som driver med dette, men hvilke priser de forskjellige opererer med, aner jeg ikke. Rekker tunge
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: november 08, 2011, 15:56:16 pm
Tror det hadde vært lite med gode gamle biler, hvis man ikke hadde hatt lov til å sveise i ramme/bærende konstruksjon.. Meen det finnes maaaange som ikke skulle hatt lov til å være i nærheten av ramme/bærende konstruksjon. Popnagler, sparkel, blekk etc hører ikke hjemme ved slike reperasjoner.

Buss har jeg ikke veldig peilig på, men det jeg vet av boble er at det ikke finnes én lik en annen. Den ene er skjeivere enn den andre, så skjevheter er ute å går og har vel alltid vært det.

Kjempejobb du gjør Tistlo og fortsett med det, snart ferdig jo Rekker tunge Kult
143  Forum / Snikk-snakk / Sv: Taktrekk, mye jobb? på: november 07, 2011, 19:53:29 pm
Den jobben krever tålmodighet, men absolutt ikke umulig Glad

Det originale taktrekket er vel i vinyl og man kan få taktrekk i litt mer elastisk stoff. Vinyltaket er vanskligst, har prøvd begge deler. Ved å sette opp taktrekket i en garasje/lokale med litt varme er absolutt å anbefale. Heng trekket opp i bilen ved hjelp av en maaasssssse klyper/klemmer å la det strekke seg litt. Jeg lot mitt stå i nesten en uke. Varmepistol er nesten et must ved å sette opp et vinyltrekk da det blir lettere å strekke å rette ut "rynker", mens med stofftrekket trengte iallefall ikke jeg det. Sparkelspade e.l som ikke skraper opp eller lager merker i trekket er også greit å ha + kontaktlim og tålmodighet Gliser

Jeg måtte manne meg ordentlig opp til dette men det gikk utrolig greit. En medhjelper kan også være greit å ha tilgjengelig, det hjelper også mye hvis denne medhjelperen har tålmodighet Kult

Lykke til Gliser

144  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Den som leter, den finner på: november 06, 2011, 22:41:58 pm
Skjønner Blunker Kanskje varme er tingen?
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Den som leter, den finner på: november 06, 2011, 21:52:59 pm
Du får ikke tatt ut pinnen da? Sause inn med rustløser og evt rense gjengene slik at det er enkelt å justere staget ut og inn når alt skal sammen igjen.

Gjør staget så kort som mulig, så justerer du pinnen ut igjen når du har får ordnings på pedalene.
146  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Den som leter, den finner på: november 06, 2011, 20:55:59 pm
Har du justert inn staget som går inn i hovedsylinderen? Det skal være en ørliten klaring mellom pedal og stag når bremsepedalen ikke er i bruk.

147  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: IRS + Mc Pearson deler ++ på: november 06, 2011, 14:28:03 pm
yess, var det jeg tenkte på ja. Har du noen bedre bilder, så det er mulighet for å se tilstand. Evt åssen tilstand er de delene i? Spesielt spindler, ligget ute?
148  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: IRS + Mc Pearson deler ++ på: november 05, 2011, 21:49:37 pm
Hallois Tistloose

Ser du har noe som ligner spindler til skivebremser 3bolt + kalippere?

Kunne vært interessert i de spindlenen hvis de er komplette med skjold og kalippere Gliser
149  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Shortshift? på: oktober 28, 2011, 12:12:24 pm
Jeg sier meg enig med Dalland her.

Har selv skiftet ut begge girforingene under restaureringen av bobla mi, og den er tight og fin i alle gir, ingen rørepinne med andre ord.
Helt perfektå kjøre med Gliser

Bytt begge først iallefall så skal du se at det gir resultater Blunker
150  Forum / Snikk-snakk / Sv: Din Vinter Plan !! på: oktober 19, 2011, 10:56:05 am
Venter på pulverlakka felger, så er deler til senk kjøpt inn. Diverse interiør modifikasjoner står også på planen.

Resten av vinterplanen er å glede seg til kjøresesongen igjen! Gliser
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!