Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
|
125
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tett motorrom ved bruk av avtagbar bakplate?
|
på: mars 19, 2012, 21:17:15 pm
|
Bakplata mi er festet med 2 karosseriskruer på hver side hvor den til vanlig er punktet + at den ligger i klem mellom skjermene, men ikke mer enn at det ikke er noe problem å ta den av hvis jeg bare løsner skruene til skjermene i bånn.
Det eneste modden jeg har gjort, er å frisere litt på kantene innvendig på bakplata, slik at det ikke er noe problem å få plata ut og inn (pakningsskinna er ikke flyttet på). Samt å frisere litt på falsen til skjermene slik at det ikke er noe problem å komme til kaross skruene.
Gjort ganske enkelt, samtidig som pakning tettet godt mot kjøleblekket.
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt prosjekt, en 1977 mod t2
|
på: desember 05, 2011, 16:34:18 pm
|
Hvis det er snakk om den 2k epoksygrunningen så er den veldig grei den altså Brukt den på min egen boble, som ble lakkert for 2 år siden nå. Litt tyktflytende så måtte bare tynne den en heel del, og legge den på i flere tynne lag. Ikke noe å si på resultatet iallfeall. Har brukt den på flere flere biler, og blant annet sandblåste deler. Ganske sikker på at den finnes mye verre ting på markedet en den 2k epoksygrunningen iallefall
|
|
|
139
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: HC's Buggy...
|
på: desember 02, 2011, 13:22:42 pm
|
Hvis du har muligheten, så kunne du sveiset på en mutter siden såpass mye sitter igjen. Da får du sannsynligvis varmet den såpass at den gir seg. Husk godt med strøm slik at gjennombrenningen blir god.
Hvis det ikke funker, eller du har muligheten ville jeg gjort som Formula Vee foreslår.
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: november 14, 2011, 13:04:13 pm
|
Tror heller ikke noe kan sparkles, pga bakingen. Men når jeg fikk pulverlakka deler sist ble det brukt en fyllgrunning på delene som javnet ut noen riper og ujenvheter. Dette gjorde NIL i undrumsdal som ligger et steinkast unna jobben din Grelland. Hør med dem. Veldig hyggelige folk, med god peiling og lang erfaring!
|
|
|
141
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling av Porsche 915 kasse
|
på: november 12, 2011, 22:08:31 pm
|
SS Performance i Skien har spesialisert seg på porsche motorer og tar på seg overhaling av motorer og girkasser på både luft og vannkjølt porsche. Virker som det er nok av folk som driver med dette, men hvilke priser de forskjellige opererer med, aner jeg ikke.
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil
|
på: november 08, 2011, 15:56:16 pm
|
Tror det hadde vært lite med gode gamle biler, hvis man ikke hadde hatt lov til å sveise i ramme/bærende konstruksjon.. Meen det finnes maaaange som ikke skulle hatt lov til å være i nærheten av ramme/bærende konstruksjon. Popnagler, sparkel, blekk etc hører ikke hjemme ved slike reperasjoner. Buss har jeg ikke veldig peilig på, men det jeg vet av boble er at det ikke finnes én lik en annen. Den ene er skjeivere enn den andre, så skjevheter er ute å går og har vel alltid vært det. Kjempejobb du gjør Tistlo og fortsett med det, snart ferdig jo
|
|
|
143
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Taktrekk, mye jobb?
|
på: november 07, 2011, 19:53:29 pm
|
Den jobben krever tålmodighet, men absolutt ikke umulig Det originale taktrekket er vel i vinyl og man kan få taktrekk i litt mer elastisk stoff. Vinyltaket er vanskligst, har prøvd begge deler. Ved å sette opp taktrekket i en garasje/lokale med litt varme er absolutt å anbefale. Heng trekket opp i bilen ved hjelp av en maaasssssse klyper/klemmer å la det strekke seg litt. Jeg lot mitt stå i nesten en uke. Varmepistol er nesten et must ved å sette opp et vinyltrekk da det blir lettere å strekke å rette ut "rynker", mens med stofftrekket trengte iallefall ikke jeg det. Sparkelspade e.l som ikke skraper opp eller lager merker i trekket er også greit å ha + kontaktlim og tålmodighet Jeg måtte manne meg ordentlig opp til dette men det gikk utrolig greit. En medhjelper kan også være greit å ha tilgjengelig, det hjelper også mye hvis denne medhjelperen har tålmodighet Lykke til
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Den som leter, den finner
|
på: november 06, 2011, 21:52:59 pm
|
Du får ikke tatt ut pinnen da? Sause inn med rustløser og evt rense gjengene slik at det er enkelt å justere staget ut og inn når alt skal sammen igjen.
Gjør staget så kort som mulig, så justerer du pinnen ut igjen når du har får ordnings på pedalene.
|
|
|
148
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: IRS + Mc Pearson deler ++
|
på: november 05, 2011, 21:49:37 pm
|
Hallois Tistloose Ser du har noe som ligner spindler til skivebremser 3bolt + kalippere? Kunne vært interessert i de spindlenen hvis de er komplette med skjold og kalippere
|
|
|
149
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Shortshift?
|
på: oktober 28, 2011, 12:12:24 pm
|
Jeg sier meg enig med Dalland her. Har selv skiftet ut begge girforingene under restaureringen av bobla mi, og den er tight og fin i alle gir, ingen rørepinne med andre ord. Helt perfektå kjøre med Bytt begge først iallefall så skal du se at det gir resultater
|
|
|
150
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Din Vinter Plan !!
|
på: oktober 19, 2011, 10:56:05 am
|
Venter på pulverlakka felger, så er deler til senk kjøpt inn. Diverse interiør modifikasjoner står også på planen. Resten av vinterplanen er å glede seg til kjøresesongen igjen!
|
|
|
|