mai 16, 2024, 19:41:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: dynamo  (Lest 1265 ganger)
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« på: februar 21, 2011, 11:12:19 am »

dynamoen min er gåen, og tenkte da bytte til en vekselstrømsdynamo i stedet.  lurte på hvilken folk villle gått for av

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=11513

og

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=120575

er det noe mening i å gå for den på 75 isteden for 55? skal sitte på en 1600dp, bruksbil med stereo..
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2011, 15:12:49 pm »

dynamoen min er gåen, og tenkte da bytte til en vekselstrømsdynamo i stedet.  lurte på hvilken folk villle gått for av

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=11513

og

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=120575

er det noe mening i å gå for den på 75 isteden for 55? skal sitte på en 1600dp, bruksbil med stereo..

Gå for så stor som mulig!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #2 på: februar 21, 2011, 16:10:43 pm »

funka jo fint så lenge dynamoen funka :p men fint å vite, da blir det dyrere enn man håpa på :p
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2011, 18:08:23 pm »

kva som har skjedd med dynamoen då?
er børstane dine heile, og laderegulatoren fungerar?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #4 på: februar 21, 2011, 18:19:16 pm »

den har laget stygge lyder i det siste, og nå er det minimalt med lading, klarer å starte den, men stopper motoren igjen, så klarer den ikke få start igjen. reimhjulet går heller ikke helt rett. tanken var å bytte til vekselstrømsdynamo en eller annen gang uansett da... trenger man å bytte ledningsnett noe spesielt, eller går det bra på en 1302s?

Nå er ihvertfall blitt bestillt en 75 amp vekselstrømsdynamo, så nå blir det bra ^^
« Siste redigering: februar 22, 2011, 11:15:53 am av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2011, 16:26:19 pm »

den har laget stygge lyder i det siste, og nå er det minimalt med lading, klarer å starte den, men stopper motoren igjen, så klarer den ikke få start igjen. reimhjulet går heller ikke helt rett. tanken var å bytte til vekselstrømsdynamo en eller annen gang uansett da... trenger man å bytte ledningsnett noe spesielt, eller går det bra på en 1302s?

Nå er ihvertfall blitt bestillt en 75 amp vekselstrømsdynamo, så nå blir det bra ^^

bare å montere rett på, men husk og koble vekk laderele som ligger under baksetet vekselstrømen har innebygd Blunker
og en ting til er jo at speeden på forgassern tar i dynamoen men det er bare og frese vekk litt der den tar i.
« Siste redigering: februar 25, 2011, 16:30:16 pm av volkswagen1302 » Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #6 på: februar 28, 2011, 03:18:42 am »

da var den satt inn, etter mye om og men :p

den har laget stygge lyder i det siste, og nå er det minimalt med lading, klarer å starte den, men stopper motoren igjen, så klarer den ikke få start igjen. reimhjulet går heller ikke helt rett. tanken var å bytte til vekselstrømsdynamo en eller annen gang uansett da... trenger man å bytte ledningsnett noe spesielt, eller går det bra på en 1302s?

Nå er ihvertfall blitt bestillt en 75 amp vekselstrømsdynamo, så nå blir det bra ^^

bare å montere rett på, men husk og koble vekk laderele som ligger under baksetet vekselstrømen har innebygd Blunker
og en ting til er jo at speeden på forgassern tar i dynamoen men det er bare og frese vekk litt der den tar i.

har lest at speeden tar i, og at man må frese bort, men har også lest at det går bra fra andre, og det gjorde det for megå, god klaring til gasseren, så ingen fresing var nødvendig. kansje greit å vite hva for forgasser det er som tar borti, da min ikke hadde noe problem ^^
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!