mai 16, 2024, 10:16:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tenningsbank?  (Lest 1310 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: mai 09, 2011, 17:53:14 pm »

Motor: AB 1300 dobbelport.

Når jeg står på tomgang og ruser motoren, hører jeg et bunk/knepp. Kommer også om jeg drar litt hardt igang (fult gass pådrag). Har hatt dette i flere år, men i går når det var tur til VW til 1000, merket jeg at dette kneppet/dunket kom mere og mere i oppoverbakker og når motoren måtte jobbe litt. Da var det ikke bare et knepp, men varte noen sekunder. Men idag var tilbake til et knepp/dunk. Kan det være tenningsbank? Tenninga skal egentlig være korrekt justert men..

Har egentlig trodd det har vært at motoren "tar i" noe i karosseriet eller noe, etter at den ble satt inn for 5 år siden, men etter gårsdagens opplevelse tenker jeg annerledes..

Må også nevnes at jeg har ordnet litt på feil vakum idag. Hvis det skulle ha noe å si at jeg idag bare opplever et knepp/dunk igjen.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: mai 09, 2011, 21:02:29 pm »

Hvis du hadde feil på vakuumopptrekket, hadde du ikke korrekt tenning...
Loggført
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #2 på: mai 09, 2011, 22:07:54 pm »

har opplevd det samme selv men da hadde jeg glemt og fylle på bly erstatning....
kan jo kansje funke for deg også?
Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2011, 13:45:48 pm »

har opplevd det samme selv men da hadde jeg glemt og fylle på bly erstatning....
kan jo kansje funke for deg også?
Den er jeg nøye med. Har ikke glemt det på en enste fylling etter jeg overtok motoren for 5 år siden.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #4 på: mai 10, 2011, 17:27:55 pm »

Kan herved erklere motoren friskemeldt. Idag byttet jeg den gamle bosch coilen med en ny bosch "blå coil". Bilen er en helt annen. Jevnt fint drag, og virker faktisk som alle de 44 hestene har fått nok høy og klare for å yte i sommer:) Til og med turtelleren sluttet å hoppe og danse.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: mai 10, 2011, 21:10:51 pm »

Blyerstatning har ingenting å si i forhold til tenningsbank eller ei. Blyerstatning erstatter bare blyets beskyttende/smørende effekt på ventilene. Det virker ikke oktanforhøyende.
Loggført
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #6 på: mai 15, 2011, 17:00:17 pm »

Blyerstatning har ingenting å si i forhold til tenningsbank eller ei. Blyerstatning erstatter bare blyets beskyttende/smørende effekt på ventilene. Det virker ikke oktanforhøyende.

det er vel ikke rektig det heller, men det som er helt 100% rektig er at når de sluttet og selge bensin med bly så ble det da laget blytilstenings middel for og høyne oktan tallet i bensinen.

og til alle dere som tror at det er for og smøre ventilene så var dette kun en bi efekt, og forøvrig er det ingen biler som trenger bly erstatnigsmiddel.

ps dette er ikke min mening men rein fakta.
« Siste redigering: mai 15, 2011, 17:03:37 pm av volkswagen1302 » Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!