mai 15, 2024, 21:58:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ledninger og startforsøk  (Lest 750 ganger)
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« på: november 13, 2010, 17:47:28 pm »

Nå føler jeg at jeg har gjort nok med bobla til at den er klar for å startes for første gang på en stund.

Men vil bare være sikker på et par ting først, det er nemlig et par ledninger som ligger litt løst bak baksetet.

Dette er hva jeg ser er løst:
- På motsatt side av der batteriet står så kommer det ut en tykk (5 mm) rød ledning med kabelsko og plastbeskyttelse.
- Under varmerøret kommer det frem en kort Rød og hvit (litt usikker om den er rød og hvit eller rød og svart) Denne har en kabelskoklemme på seg.
- Fra boksen som sitter på førersiden hvor det kommer masse ledninger ut av... Der kommer det en lang svart beskyttelsesstrømpe med en brun, en brun og hvit og en gul og grønn (Litt usikker på den siste fargen) Den ene har en Kabelsko på seg, den brune og hvite har en kabelsko med skruefeste og den gule og grønne har en kabelsko.

Har lastet ned diagram for bilen men må innrømme at elektrikeren i meg forstod kleint lite av det diagrammet gitt... Hvertfall når jeg ikke kan trekke kabler selv.

Håper noen kan hjelpe meg.
Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1 på: november 13, 2010, 19:23:44 pm »

Hvor i Oslo bor du ? Hvis det ikke er langt unna Nordstrand, kan jeg ta en titt.
Loggført
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« Svar #2 på: november 13, 2010, 21:32:51 pm »

Ahh.. Bilen står i Notodden for tida, etter at starten er gjennomført så blir det oslo på bilen.

Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« Svar #3 på: november 15, 2010, 22:45:33 pm »

Om noen skulle lure så var det bare å koble sammen den røde og den røde/svarte, som gikk til tenningen.

Den brune ledningsstrømpa med brune og div i er ledninger til dørene. Så de gjør sikkert at det blir lys når jeg åpner døra. Men det får vi ta når vi får tid..

Startforsøket gikk også som en drøm!! tre kinninger og bilen fyrte opp! Etter nesten to år i deler og restitusjon så var den tydeligvis veldig klar for å bli litt varm i rumpa igjen.

deilig å høre lyden igjen!
Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!