mai 15, 2024, 07:51:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lurer på hva bilen min er verdt. Skal selges.  (Lest 1237 ganger)
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« på: mai 12, 2011, 14:25:53 pm »

Hei.

Jeg har en 1972 1300S med 1600 motor som går som ei klokke. Starter enkelt og fin på tomgangen. Lekker litt olje, men det gjør de fleste.
Har tatt alt av rust som jeg har kommet over. Hatt bilen så og si fra hverandre, utenom å løfte av karosseri og sveiset og pusset rust der det var. Har så lakkert med rustbinder/grunning inne i bilens gulv og så er bilen lakkert. Den er ikke meget pent lakkert, men tanken var å matte den ned med våtslipepapir så da var jeg ikke så nøye.

Har byttet bremser foran og senkespindler. I tillegg er den "bygd om" til en 66 modell, med liggende lykter foran og mindre lykter bak. US fangere med fin patina. Står mp3spiller og et par høyttalere + 2 6x9 og en forsterker som ikke er montert enda.

Hadde bilen på kontroll i dag og fikk da noen feil.

Totalt var det 2 stk 1er feil:
- Vinduspusserne funket ikke - sannsynligvis bare en sikring fordi de funket sist
- Parkeringslys - Står "feil antall: venstre side" - vet ikke hva han mener med det.

Totalt var det 5 stk 2er feil:
- Bremsepedal for stor vandring
- Bremserør svekket pga rustangrep: venstre del bak
- Bremsesystem - svetter: venstre del bak. Her mener han at jeg må bytte trommel. Jeg er faktisk littegran usikker på om det trengs, for jeg luftet bremsene nylig og da hoppet lufteslangen av og sprutet veldig, men jeg legger det inn som en kostnad som må gjøres.
- Nærlys: feil innstilling: venstre side (Han mente at enten så er pæren satt feil i eller så kan det være feil pære eller justering)
- Baklys: for stor lysstyrke: Høyre side (Han mente at enten så er pæren satt feil i eller så kan det være feil pære eller justering)

Avgass: 0,02 - Uten at jeg vet så virket jo det ålreit. Nesten elbil Glad

Så der utleverer jeg bobla mi for spott og spe.. og lurer på om noen kan gi en prisantydning på hva jeg kan forvente?
Vet at bilen er verdt det noen vil betale for den, men det klinger liksom så dårlig i en annonse...

Har ikke noen helt "freshe" bilder av bilen, men det skal selvfølgelig taes i en evt annonse.

Om noen ikke kan komme med en pris på bilen så kanskje noen kan hjelpe meg med å finne ut hva det vil koste å fikse dette (Ikke på verksted) Det er jo derfor man har boble - skruinga er jo halve morroa.

Her er et bilde fra da bilen ikke er helt "ferdig" - mangler blant annet speil.

Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mai 12, 2011, 16:14:53 pm »

Ikke rare feilene du har her, det koster ikke allverden å fikse dette!

Det verste er bremserøret, men det lager du enkelt på egenhånd med dobbelkonverktøy og kobbernikkelrør på rull fra Biltema. En halvtimes jobb, noe mer om du aldri har gjort det før og ting sitter fastrustet. antatt kostnad ca 4-500 om du må kjøpe deg et dobbeltkonverktøy + rørkutter. Husk nye nipler!

Vandring på bremsepedal - bør kunne justeres inn relativt lett, sørg for skikkelig lufting av bremseanlegg når du har byttet bremserør, og evt hjulsylinder venstre bak. Trommelen kan antakelig fint brukes, sørg for å vaske den skikkelig med vasketynner eller bremserens, gå over både bremsebånd og trommel innvendig med smergelpapir før du monterer sammen igjen. Få justert alle bremsebånd korrekt.

Parklys og andre lys, sett av en time og gå gjennom alle lyspærer og jordingspunkter - burde fungere fint etterpå!

Pris? Med en fersk EU-ok i hånda blir det iallefall mer attraktivt for mange som vil ha (kjøreferdig) bil og som ikke vil skru så mye selv.
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: mai 12, 2011, 17:01:54 pm »

Det var ikke rare feilen det nei. Vis det er slik at du trenger hjelp å få ordnet feilene så si ifra. Så kan jeg hjelpe deg for en liten slant vekslepenger Har verktøyet du trenger og tema har flere rør vis vi trenger mer en jeg har.

Hilsen
Lars Bratteng
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« Svar #3 på: mai 12, 2011, 17:28:37 pm »

Det var da godt å høre at dette ikke er store jobbene. Jeg har tenkte på å fikse det selv før salg, kanskje noen kan komme med en priside om dette er fikset da? Så om jeg får noen som vil kjøpe den før det så kan jeg trekke det i fra.

Noen som har noen ide?
Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #4 på: mai 12, 2011, 18:14:47 pm »

Selv aner jeg ikke men så lenge bilen er i grei stand så burde vel en 10-15 000 være en grei pris. Noen vil kanskje også si mer mens andre igjen sier mindre.
Loggført

Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #5 på: mai 12, 2011, 18:27:22 pm »

Tror ikke 10-15000 er en upris nei. Så kommer det an på om du skal selge den uten at bremsene er fikset. Da er det jo bare å legge ut til samme pris så får folk prute!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!