mai 04, 2024, 22:30:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 234501 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #450 på: juli 13, 2013, 10:23:00 am »

Stå på Berger! Vi heier på deg! God ferie Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #451 på: juli 13, 2013, 14:55:48 pm »

Man hører hvorfor den kalles Rabalder! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #452 på: juli 13, 2013, 20:22:43 pm »

Siste krampetrekninger i garasjen i dag før ferietur i morgen.
Frontruta er nesten ferdig montert og nytt feste til ny vr sensor er laget.

Back in a few days  Kult


* Photo-13.07.13-20-48-16.jpg (115.72 KB, 800x598 - vist 311 ganger.)

* Photo-13.07.13-20-48-25.jpg (131.93 KB, 800x548 - vist 374 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #453 på: juli 13, 2013, 21:10:48 pm »

Gratulerer med oppstart! Kult
Ser og høres meget bra ut!

Mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #454 på: juli 13, 2013, 21:50:51 pm »

Takk for det Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #455 på: juli 13, 2013, 22:09:18 pm »

Klistremerker og greier!
Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Gliser

Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #456 på: juli 13, 2013, 22:09:31 pm »

testet om du får gnist med sensor på svinghjulet? ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #457 på: juli 13, 2013, 22:12:52 pm »

Klistremerker og greier!
Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Gliser

Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC! Gliser

Blir nok rimelige rolige turer på stripa i år Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #458 på: juli 13, 2013, 22:13:39 pm »

testet om du får gnist med sensor på svinghjulet? ?

Rakk ikke det. Så det får henge i lufta til jeg er tilbake.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #459 på: juli 13, 2013, 23:04:18 pm »

Klistremerker og greier!
Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Gliser

Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC! Gliser

Blir nok rimelige rolige turer på stripa i år Blunker
Veit hvordan det der er. Man kommer 10 meter ut på stripa, så kommer horna, derfra og ut helga er det stram wire Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #460 på: juli 22, 2013, 08:41:11 am »

Litt update mellom slaga.

Har nå fått VR sensor til å fungere mot veiva slik den skal. Koblet opp Megajolt hjernen og lagt inn en map. Måtte korrigere 9 grader totalt ned for å få sync mellom vr sensor og TDC. Siden Megajolt har maks +/- 5 grader i fast korreksjon, må jeg korrigere det siste i map, litt dritt egentlig for da må man hele tiden huske på det.. Men det går det også.
Har fylt på vann og og gjort forsøk på å kjøre inn kammen. Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter. Antagelig har jeg noe luft i systemet som jeg ikke får ut. Ser nå at jeg har laget et par områder i systemet hvor det kan lages luftlommer. Angrer på at jeg ikke satte radiator motsatt slik at rørene kom ut under... Mulig jeg kan snu den uten alt for mye ekstra jobb. Man lærer stadig noe..  Øyerulling


* Photo-20.07.13-22-31-50.jpg (123.81 KB. 800x598 - vist 229 ganger.)


Ellers er bremseskivene en tur hos bror for å få tilpasset pinnebolter. Drivaksliger montert. Gir veksler justert. Mangler bare olje på girkassa og lufte bremser, så kan jeg ta en liten test ute på gårdsplassen  Gliser


* Photo-20.07.13-22-32-06.jpg (126.22 KB. 800x598 - vist 291 ganger.)


« Siste redigering: juli 22, 2013, 09:07:57 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #461 på: juli 22, 2013, 19:57:09 pm »

Sitat av Berger : "Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter."

Skal du bruke så veldig mange minutter på å kjøre de 402 metrene da?  Hæ Blunker

Hvis det er en vanlig termostat på motoren så er det jo helt vanlig at motor blir 70-80 grader i løpet av få minutter. Det blir i hvertfall en vanlig 112hk wasserboxer hvis termostaten er i orden.

Ellers så ser det jo veldig strøkent ut da..  Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #462 på: juli 22, 2013, 20:44:12 pm »

64 Cal Looker med altfor stor motor. Gromt!
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #463 på: juli 22, 2013, 21:50:11 pm »

Kjøpte du adapter mellom oljefilter og kjøler på biltema? OG planslipte den? Gliser


Aha! Jeg har trodd det var dårlig pakning i HP1 filteret ! Takk for oppklaring. Da får jeg slipe jeg og..  Dette prosjektet var virkelig bra. Har vært borte lenge fra forum ser jeg .. Stå på!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #464 på: juli 22, 2013, 22:04:24 pm »

Sitat av Berger : "Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter."

Skal du bruke så veldig mange minutter på å kjøre de 402 metrene da?  Hæ Blunker

Hvis det er en vanlig termostat på motoren så er det jo helt vanlig at motor blir 70-80 grader i løpet av få minutter. Det blir i hvertfall en vanlig 112hk wasserboxer hvis termostaten er i orden.

Ellers så ser det jo veldig strøkent ut da..  Glad
Er nå normalt detta, det er en fordel at den blir raskt varm, så skal thermostaten åpne og holde jevn temp.
Fått luftet anlegget?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #465 på: juli 22, 2013, 22:20:12 pm »

Takk for hyggelige kommentarer!
Har ikke termostat jeg, full flow hele tiden Glad Derfor jeg synes det er litt rart. Har gjort et forsøk på lufting nå i kveld, dvs jeg koblet hagslangen inn på systemet, og lot det renne fritt igjennom med passe trykk en god stund. Så det virker da som det er fritt for luft nå i alle fall.
Blir å testkjøre mer om et par dager, da ute på plassen Glad

Hatt litt skruhjelp av JS i garasjen i kveld. Hyggelig med selskap, og fikk strøket flere ting av lista.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #466 på: juli 24, 2013, 17:20:18 pm »

Å ja, uten thermostat ja, det er jo ikke noe problem. Det blir omtrent like mye vann i kretsen som ved stengt thermostat, så stigningen i temp vil jeg si høres ganske normal ut.

Da er det jo kun viftene som holder tempen på riktig nivå. Den radiatoren du har har vel en tempsensor skrudd inn ved det nederste uttaket på radiatoren?
Hvis den har det så kan du bruke et relé til viftene slik at motoren alltid holder riktig temp, (regner med at sensoren kjører viftene mellom 90-96°c)

Jeg ville brukt litt frostvæske i kjølevannet når bilen er klar, så slipper du korrosjon innvendig i kjølekanalene og rust på bolter.
Det kan også lønne seg å ha en ekspansjonstank.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #467 på: juli 24, 2013, 17:36:59 pm »

Blir knall Øyvind , lykke til  Gliser
(husker jeg satt en org. 112 i , i en 1964 boble i 1998 , styggfort gikk den  Glad)

Mvh
erich
« Siste redigering: juli 24, 2013, 17:40:20 pm av Sonic » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #468 på: juli 24, 2013, 22:00:32 pm »

Å ja, uten thermostat ja, det er jo ikke noe problem. Det blir omtrent like mye vann i kretsen som ved stengt thermostat, så stigningen i temp vil jeg si høres ganske normal ut.

Da er det jo kun viftene som holder tempen på riktig nivå. Den radiatoren du har har vel en tempsensor skrudd inn ved det nederste uttaket på radiatoren?
Hvis den har det så kan du bruke et relé til viftene slik at motoren alltid holder riktig temp, (regner med at sensoren kjører viftene mellom 90-96°c)

Jeg ville brukt litt frostvæske i kjølevannet når bilen er klar, så slipper du korrosjon innvendig i kjølekanalene og rust på bolter.
Det kan også lønne seg å ha en ekspansjonstank.

Ekspansjonstank har jeg. Tror det er en sensor i radiatoren også. Den er fra VW T5. Skal kikke mer på det siden. Nå blir det bryter foreløpig Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #469 på: juli 24, 2013, 22:01:06 pm »

Blir knall Øyvind , lykke til  Gliser
(husker jeg satt en org. 112 i , i en 1964 boble i 1998 , styggfort gikk den  Glad)

Mvh
erich

Takk Erich, skal snart testkjøre på plassen Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #470 på: juli 24, 2013, 22:08:16 pm »

Begynner virkelig å ha trua på at det blir kjøring i år altså!
Har fått gjort unna masse små og store oppgaver på to-do lista mens jeg venter på å få tilbake bremseskivene bak.

Her er bilder av noe av det. Vinduer på vei inn. Flyttet bensinpumpa innenfor "ramma". Laget ferdig aluplatene inne i bilen. Festet batteri etter boka. Lagt opp vaier til utvendig hovedstrømbryter ++++

Glad


* Photo-24.07.13-21-29-31.jpg (88.05 KB, 800x598 - vist 231 ganger.)

* Photo-24.07.13-21-28-35.jpg (88.95 KB, 800x598 - vist 218 ganger.)

* Photo-24.07.13-17-41-08.jpg (57.89 KB, 449x600 - vist 230 ganger.)

* Photo-24.07.13-21-28-51.jpg (95.58 KB, 800x598 - vist 221 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #471 på: juli 24, 2013, 23:24:27 pm »

Begynner å se ferdig ut og:-)
Gleder meg på dine vegne og håper du kommer deg til stripa for litt test n tune:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #472 på: juli 24, 2013, 23:28:53 pm »

som nevnt under tlf samtale så tror jeg vann inn i bunnen/ut på topp er bedre  løsning.
OG sette radiator mere vertikalt under lufting.

stå på dette går nok bra. Glad

fått ordnet dyser etc til bremsing og hva skalg fuel blir det??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #473 på: juli 25, 2013, 06:43:11 am »

Begynner å se ferdig ut og:-)
Gleder meg på dine vegne og håper du kommer deg til stripa for litt test n tune:-)

Takk for det Trond, håper alt går bra så jeg får testet litt Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #474 på: juli 25, 2013, 06:46:30 am »

som nevnt under tlf samtale så tror jeg vann inn i bunnen/ut på topp er bedre  løsning.
OG sette radiator mere vertikalt under lufting.

stå på dette går nok bra. Glad

fått ordnet dyser etc til bremsing og hva skalg fuel blir det??

Ja, det er mulig det blir bedre med flow andre vei i radiator. Tror kanskje ikke jeg har rør og koblinger til å få til det nå. Skal teste litt mer først. Føler jeg fikk luftet bra nå når jeg koblet hageslangen inn på anlegget en stund. Glad

Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #475 på: juli 25, 2013, 08:39:36 am »



Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.

var det C16 gasseren har gått på før??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #476 på: juli 25, 2013, 09:22:44 am »



Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.

var det C16 gasseren har gått på før??

Ja, stemmer
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #477 på: juli 25, 2013, 09:52:08 am »

For mer effektiv kjøling så anbefales det å kjøre varmt vann inn i toppen av radiatoren.
Det er en grunn til at alle bilprodusenter gjør det slik. Varmt vann stiger og man vil ikke ha det varme vannet inn i motoren igjen.

Bruk gjerne den temp. sensoren i radiatoren. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny, først som sist. (koster ikke rart, evt kan jeg skaffe en)
Den er også 4-polet slik at du kan koble på instrument.
Jeg tror det er motorstyreenheten som får signalet fra denne sensoren, som igjen starter viftene elektronisk på T5. Så det kan hende du må ha en annen type sensor, f.eks fra Audi 80 om den passer med dim, men det kan jeg sjekke.

Nærmer meg ferdig med feriereise så vi kan få justert inn alle hjulene til å peke samme vei på Rabalder til uka Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #478 på: juli 25, 2013, 10:08:17 am »

For mer effektiv kjøling så anbefales det å kjøre varmt vann inn i toppen av radiatoren.
Det er en grunn til at alle bilprodusenter gjør det slik. Varmt vann stiger og man vil ikke ha det varme vannet inn i motoren igjen.

Bruk gjerne den temp. sensoren i radiatoren. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny, først som sist. (koster ikke rart, evt kan jeg skaffe en)
Den er også 4-polet slik at du kan koble på instrument.
Jeg tror det er motorstyreenheten som får signalet fra denne sensoren, som igjen starter viftene elektronisk på T5. Så det kan hende du må ha en annen type sensor, f.eks fra Audi 80 om den passer med dim, men det kan jeg sjekke.

Nærmer meg ferdig med feriereise så vi kan få justert inn alle hjulene til å peke samme vei på Rabalder til uka Gliser

Flott, er klar når du er klar Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #479 på: juli 25, 2013, 10:10:54 am »

Jeg hyler ut når jeg er tilbake fra NL
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!