OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #1560 på: september 17, 2012, 19:15:48 pm » |
|
Lakk kant og "brønn" i samme farge som bilen. Senter og eiker blank svart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1562 på: september 17, 2012, 20:38:14 pm » |
|
Lakk kant og "brønn" i samme farge som bilen. Senter og eiker blank svart Det går nok langt over min latskaps grense. Ungdommen idag altså....
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1563 på: september 17, 2012, 21:18:40 pm » |
|
Dalland - du kan ikke splitte motoren før du har bremset den. Jeg vil se dynotall !!
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1564 på: september 17, 2012, 22:03:25 pm » |
|
Eg har hele tiden i tankene å finne en helg nå i høst hvor eg har tid til å kjøre hjem til Sandnes for å få bremset motoren, men ser skummelt travelt ut. Eg har veldig lyst selv, men vet ikke om eg får muligheten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1565 på: september 18, 2012, 01:32:07 am » |
|
brems hos polly - de trenger litt tyskerstål der i gården
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #1566 på: september 18, 2012, 13:49:02 pm » |
|
Men er veldig i tvil når det kommer til felgene, hvilken farge kombinasjon skal eg gå for?
Bugshow2005_4077.jpg (116.63 KB. 800x600 - vist 484 ganger.) Niiiiiiiiiiiiice! Feil frontrute men ganske lik farge!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #1567 på: september 18, 2012, 13:59:45 pm » |
|
Synes frontruta var riktig så fin jeg I 03 går det an å røyke filtersigaretter uten å slå gloa borti frontruta
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #1568 på: september 18, 2012, 14:04:13 pm » |
|
He he ja riktig! Mente ikke feil i seg selv, men feil i forhold til hva dalland har!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1569 på: oktober 26, 2012, 23:24:24 pm » |
|
Kom plutselig over en youtube video eg bare måtte dele! Merker at når eg ser disse bildene fra SCC så får til og med eg en ørliten konkurranse følelse i kroppen. Så neste år får det bli stinger, ut med setene, halv tank bensin og gassen i bunn helt i mål. Bare synd at "konkurrentene" mine Eivind og Erlend nå kommer til å fyke ifra meg. Det er jo grenser for hva man klarer å presse gjennom en 42mm innsugsventil... Men SCC 2014 satser eg på å holde følge med flere her i klubben... Har for første gang fått garasje plass, så nå settes snart bilen inn for vinteren, men skal få tatt noen bilder av cup felgene på bilen snart. Men over på en mer seriøs tone, nå er jo motoren forsåvidt ferdig og bilen skjer det ikke stort mer med. Lurer derfor på om det er på tide å avslutte hele tråden, og om eg i så fall skal rydde opp hele tråden å fjerne alt av unødvendig popkorn materiale? Trenger litt innputt fra deres meninger, eg er selv egentlig veldig mettet på hele hobbyen og er egentlig kun med for det sosiale nå for tiden. Men det kan jo strengt tatt henge sammen med at det er mye skole og ellers litt kjipt for tiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #1570 på: oktober 26, 2012, 23:46:59 pm » |
|
Eg har hele tiden i tankene å finne en helg nå i høst hvor eg har tid til å kjøre hjem til Sandnes for å få bremset motoren, men ser skummelt travelt ut. Eg har veldig lyst selv, men vet ikke om eg får muligheten.
vi har ikke åpent i helgene.. ang bremsing. men om de bare er helg som passer så skal eg sjå om eg eller noen av de andre kan ta de helg. for nå må du få bremset den.. !! ( selv om di fleste har innsett at du ikke tør å få den bremset )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1571 på: oktober 26, 2012, 23:56:17 pm » |
|
Må nok bare belage meg på at eg får ikke mulighet nå i høst pga skole. Men uansett om tilbudet enda gjelder eller ikke til våren så skal eg love å komme innom å få bremset den da. Det blir nok ikke gjort noe mer for å hente mer hk i vinter da det uansett ikke er mulig å hente stort mer gjennom de innsugsventilene. Eneste hadde vert en raptor kam for litt bedre bunndrag og kanskje noen alu støtstenger, men det har eg ikke økonomi til for tiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1572 på: oktober 27, 2012, 00:08:49 am » |
|
Kos deg i vinter du Dalland, med god sammvittighet over at bobla har fått egen bolig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad
|
|
« Svar #1573 på: oktober 27, 2012, 02:01:50 am » |
|
Men over på en mer seriøs tone, nå er jo motoren forsåvidt ferdig og bilen skjer det ikke stort mer med. Lurer derfor på om det er på tide å avslutte hele tråden, og om eg i så fall skal rydde opp hele tråden å fjerne alt av unødvendig popkorn materiale? Nei nei nei. Det der er en dårlig idé. Jeg har satt av tid i vinter til å se og lese om tingenes tilstand i motoren din Syns det er alt for lite snakk om hvor stor slitasje man får på en trimma motor, så jeg har gledet meg til å se rapporten om din store og fornuftige bruksmotor. Dessuten er en boble aldri ferdig hvis du fortsatt eier og bruker den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1574 på: oktober 27, 2012, 10:33:29 am » |
|
Å tømme egne innlegg er en uting uansett hvilken tråd det er. For da blir tråden ubrukelig/uleselig
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1575 på: oktober 27, 2012, 10:49:48 am » |
|
Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
T-1
Supermedlem
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
|
« Svar #1576 på: oktober 27, 2012, 11:18:07 am » |
|
Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta med på den! Dette blir for puslette dalland!
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1577 på: oktober 27, 2012, 12:05:16 pm » |
|
Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta med på den! Dette blir for puslette dalland! X 2!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #1578 på: oktober 27, 2012, 19:05:52 pm » |
|
Godt å se at du er tilbake igjen Trivelig å hilse på deg under årets SCC. Hva slags planer har du for SCC 2014? Type 4 med Turbo ?? La tråden være som den er. Den har vært til glede for mange, og har mye nyttig informasjon.
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1579 på: oktober 27, 2012, 19:33:03 pm » |
|
Planene for neste motor er enten turbo på nåværende motor, men da med andre stempler, kam og litt annet. Eller så bygger eg en 2.7-2.8 liter type4 med turbo. Men det blir ikke før etter sommeren når eg har fått skikkelig arbeid. Hyggelig å treffe deg på treffet, folka er jo tross alt grunnen til at eg stiller på slike treff. Men for all del, hadde jo vert gøy å komme meg ned på 11 tallet en vakker dag men må fortsatt kunne kjøre til og fra treffet med campingvogna på slep.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #1581 på: oktober 27, 2012, 20:37:34 pm » |
|
Da er jo en type 4 av typen grov ikke dumt. Type 4 med turbo må være bort imot det optimale kompromiss mellom ytelse og slitestyrke på langturer. Lykke til med neste trekk:)
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1582 på: november 04, 2012, 14:44:36 pm » |
|
Sleeper dekk/felg kombinasjonen har fått seg noen lakka kapsler. Har også fått endra litt på cup staget, før var det montert slik at ingen stag var i strekk eller trykk. Men nå står tverstaget i trykk og de skrå i strekk, virker som alt er mer stabilt slik. Også merkelig og deilig å for første gang på tre år kun bruke bilen for moro. Motor planer for neste høst til nå er nåværende motor med dpr veiv, smidde stempler, annen kam og modifisert eksos med turboen ute i hjulbuen og vannkjølt IC. Blir selvlagte rullespjeldhus med innsprøyt og DTA styresystem, to map med forskjellig ladetrykk der eg har to bensintanker, org for blyfri og en for E85. Ønsker ikke noe spesielt turtall på motoren, maks effekt på 6000-6500, så satser røft på rundt 300 hk med blyfri og rundt 400 med E85. Sett litt på girkasser og hørt at KCR er mye for penga, noen formeninger? Legger med et bilde av spjeldsystemet eg kom over på en skole nedi krakow. Mye vil ha mer....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
|
« Svar #1583 på: november 04, 2012, 15:05:27 pm » |
|
Hvorfor bruker du så mange penger på rullespjeldhus da du skal kjøre turbo?
|
|
« Siste redigering: november 04, 2012, 20:26:04 pm av tezer »
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1584 på: november 04, 2012, 20:01:21 pm » |
|
Hvorfor bruker du så mange penger på rullesjeldhus da du skal kjøre turbo?
Koster jo nesten ingenting å lage selv!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1585 på: november 04, 2012, 21:18:13 pm » |
|
Herre min hatt! 300 HK Kan jeg sitte på til Bore igjen når du har bygget om motoren?? Please?? Må jo bli enda morsommere enn turen i år...
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1586 på: november 04, 2012, 21:34:24 pm » |
|
Mer specs please..
Kam? Turbo? Hvilken IC? Topper? Hvordan innsug?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1587 på: november 05, 2012, 01:34:37 am » |
|
Mer specs please..
Kam? Turbo? Hvilken IC? Topper? Hvordan innsug?
Topper og innsug beholdes fra nåværende motor. IC er ikke bestemt enda, må ta litt mål osv, men blir vann/luft med en liten radiator over girkassa og muligens en liten tank om nødvendig. Valg av turbo trenger eg sikkert hjelp på, men har ønske om kulelager turbo og ekstern wastegate. Bør lade godt mellom 2500-6000 rpm, og gjerne opp til litt over 1.5 bar. Kamaksel tenkte eg å kontakte en velkjent svenske om.. Men dette ser man fort blir dyrt så alt må holdes på vent til ingeniør jobben er sikra, men får se om eg begynner på spjeldhusa..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1588 på: november 05, 2012, 10:08:48 am » |
|
Pent med dobbel rulle i spjellet, men jeg er glad det ikke er meg som skal regne ut areal økningen
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1589 på: november 05, 2012, 10:14:34 am » |
|
Hvor stor vendehøyde skal du kjøre da? Eller er det graving på gang?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|