mai 05, 2024, 14:05:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EU Kontroll  (Lest 1531 ganger)
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« på: mai 28, 2010, 12:00:22 pm »

Hei!

Har akkurat hatt bobla på Eu kontroll og det ble ikke helt som forventa Glad
Fikk 8stk 2'er feil.

De som forvirrer meg mest er feilene jeg fikk på "Lys", kontrolløren har kicka på:

Nærlys for svake. (er jo 6v, bør han bry seg om det?)
Nærlys sprukket glass.
Baklys Feil funksjon venstre side
Stopplys virker ikke begge sider

Jeg har målt og målt, leita med koblingsskjema, men finner ikke ut av hvorfor lysene oppfører slik som de gjør.

Resten av feilene er på støtdemperlekkasje, forskjell i bremsekraft på parkbrems og "ledd" slak h.f kingbolt høyre (Hva betry den siste der?)

Takker for alle svar!

Ps. Er en 64-65 mod 1200

Mats
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: mai 28, 2010, 12:12:06 pm »

De fleste feilene ser jo greie ut. Men jeg hadde nok forlangt et nøyere bevis på svake kjørelys og hvilke krav som gjelder for det.
Har du sjekket spenningen på batteri og på lyspære? Evt fall i spenningen mellom disse komponentene?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #2 på: mai 28, 2010, 12:19:44 pm »

Fikk også mangel på for svak lysstyrke på EU for et par uker siden, på 12 volt 1300 til og med. Jeg kontaktet teknisk avdeling hos Statens Vegvesen, og de bare lo av han kontrolløren. Det er kjøretøyforskriften fra 60-tallet som gjelder på bilen din, og dagens LUX-krav skal du nok slite med å oppfylle på en 6v boble tror jeg Gliser Så akkurat den feilen kan du bare be dem dokumentere i riktig forskrift, så forsvinner den nok av seg selv Glad
Loggført
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #3 på: mai 28, 2010, 12:20:07 pm »

Batteriet er nytt og spenninga på det er greit, har ikke sjekka spenningsfall mellom batteri og pære da...
Jeg hadde i utgangspunktet avtalt med en av byens boblefrelste om at han skulle ta kontrollen, han jobber på det verkstedet som kontrollen ble tatt på, men av ukjente grunner fikk han ikke tid til å ta kontrollen.
Jeg har fått en ener feil på "defekte spylere begge sider", men det er jo pumpemekanisme på disse, og jeg har ikke pumpa trykk i tanken, så det bekymrer meg litt at mannen ikke har hatt helt snørings.

Dempere er jo greit, skal bytte forstilling etterhvert. Men hva gjør jeg med slaken i den kingbolten?

Mats
Loggført
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #4 på: mai 28, 2010, 12:24:02 pm »

Kingbolten bytter du.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mai 28, 2010, 12:27:57 pm »

Hvis vindusspyleren ikke fungerer ved kontroll er jo den en feil. Den er grei. Bare å sette trykk på tanken når du skal på etterkontroll.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Mats Torbergsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #6 på: mai 28, 2010, 12:29:23 pm »

hehe, ja det er vel det hvis man skal være korrekt Rekker tunge
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #7 på: juni 01, 2010, 21:11:21 pm »

Batteriet er nytt og spenninga på det er greit, har ikke sjekka spenningsfall mellom batteri og pære da...
Jeg hadde i utgangspunktet avtalt med en av byens boblefrelste om at han skulle ta kontrollen, han jobber på det verkstedet som kontrollen ble tatt på, men av ukjente grunner fikk han ikke tid til å ta kontrollen.
Jeg har fått en ener feil på "defekte spylere begge sider", men det er jo pumpemekanisme på disse, og jeg har ikke pumpa trykk i tanken, så det bekymrer meg litt at mannen ikke har hatt helt snørings.

Dempere er jo greit, skal bytte forstilling etterhvert. Men hva gjør jeg med slaken i den kingbolten?

Mats
har du prøvd å justere den skruen til king bolten? og fyll på med fett så det tyter ut på king bolten..  var det jeg fikk til svar når jeg måtte inn med min for å legge den inn på nytt. det var en 59 mod Osteaktig...
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!