mai 07, 2024, 20:13:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking av 72' 1302s Foran og bak. Trenger hjelp, tips og råd.  (Lest 3735 ganger)
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« på: januar 22, 2013, 02:55:05 am »

Hei.

Ny i garasjen. Boble fra 1972. Har lyst å senke den helt ned i marka. Finnes sikkert tråder om akkurat dette, men jeg fant ikke. (Kanskje dårlig å lete)

Forstilligen er McPherson (som dere sikkert vet) og lurer på hva som skal til for å senke denne helt ned i bakken. Kan vell kanskje bare kutte noen ringer på fjørene?(ikke å anbefale, sikkert) Drop-spindler? Kortere støtdempere? Senkefjører? Er vell noen her inne som har senket en boble før Glad Når det gjeller bakenden så jeg en video på youtube hvor de flyttet splainds'n på torsonsakslingen(?) Eventuelt hva mere skal til?

Slenger med ett bilde som viser hvor lav jeg vil ha min. Håper på litt hjelp Glad

« Siste redigering: januar 22, 2013, 05:20:54 am av Kevin Michael » Loggført
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: februar 02, 2013, 08:18:14 am »

Ingen? Hæ
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2013, 08:19:32 am »

Hvis du skal ha bobla så ubrukelig, er det bare å bruke søkefunksjonen på forumet  Øyerulling

Du har IRS bak, så bakhjulene vil ikke skræve sånn som på bildet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: februar 02, 2013, 09:14:15 am »

Hvis du skal ha bobla så ubrukelig, er det bare å bruke søkefunksjonen på forumet  Øyerulling

Du har IRS bak, så bakhjulene vil ikke skræve sånn som på bildet.

Hvor finner jeg tråd om å få den "ubrukelig" ? Rekker tunge Har prøvd å søkt, men kommer bare opp så mye annet.

IRS? Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: februar 02, 2013, 09:16:28 am »

Det er som du sier, lite triks på 02 og 03. Bak er det bare å vri, og foran kan du velge mellom:
Kortere fjær og demper
Justerbare fjærbein med original fjærer (eller senkefjær) og kortere demper.
Eller coilovers.

Du får plass til mer felg om du velger coilovers. Det finnes ikke senkespindler til disse, selv om det hadde vært en god ide. Med tanke på å unngå at styringen henger seg opp, som kan skje om nedre bærearm peker for mye opp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: februar 02, 2013, 09:28:13 am »

Det er som du sier, lite triks på 02 og 03. Bak er det bare å vri, og foran kan du velge mellom:
Kortere fjær og demper
Justerbare fjærbein med original fjærer (eller senkefjær) og kortere demper.
Eller coilovers.

Du får plass til mer felg om du velger coilovers. Det finnes ikke senkespindler til disse, selv om det hadde vært en god ide. Med tanke på å unngå at styringen henger seg opp, som kan skje om nedre bærearm peker for mye opp.

Ahh, supert! Altså; Bak er det bare å vri. Foran anbefaler du å kjøpe ett sett med coilovers. Har du noe tips om hvordan type coilovers jeg burde kjøpe?
 
Takker for svar Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: februar 02, 2013, 11:06:33 am »

På min 1302 hadde jeg på sent 80-/tidlig 90-tall justerbare fjærbein kombinert med 70mm Kärscher senkefjærer, og det ble mer enn lavt nok. Husker jeg første gang jeg satte det på, frem til da hadde jeg ikke fått bilen lav nok foran. Senka den ned, rammehodet lå på bakken!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 02, 2013, 14:18:31 pm »

Lurt å passe på at styrestagene ikke tar oppi karosseriet når du slipper den langt ned foran. Kan fikses med hammer Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: februar 02, 2013, 14:19:26 pm »

Lurt å passe på at styrestagene ikke tar oppi karosseriet når du slipper den langt ned foran. Kan fikses med hammer Blunker

"Kan fikses med hammer" liker! he he..
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 02, 2013, 14:20:30 pm »

Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: februar 02, 2013, 15:38:26 pm »

Hvordan coilovers må jeg kjøpe? Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #11 på: februar 02, 2013, 18:03:52 pm »

Her har du en del alternativer; http://www.yopi.de/prd_5337766
Pass bare på og få den rette typen, dvs med trekantflens i bunn. Passer til 1302 og til 1973 1303. Fra 1974 er det annerledes innfesting.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: februar 02, 2013, 18:37:55 pm »

Uten tannstang på bilen vil det være forholdsvis god klaring til rammevangene for styrestagene, med mindre man kjører med høyere hjul enn originalt. Og det er enda godt for rammevangene er ca 3,5mm tykke i det området. Problemet med å kjøre de lave er at fjæringen blir for myk for høyden...så man klasker fronten i bakken i ett sett.
Husk også kjøpe stabstag for senket bil, ellers sprekker rammehodet... Ikke spør meg hvordan jeg vet det...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kevin Michael
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: februar 05, 2013, 22:45:26 pm »

Kan dette være noe å kjøpe?
http://airkewld.com/products-page/complete-lowering-kits/1971-73-super-beetle-complete-lowering-kit/
Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #14 på: februar 08, 2013, 11:47:50 am »


Delene du linker til er http://toplineparts.com/ deler så det er vel smart å kjøpe dem direkte fra Top line. Problemet med de coiloverene er at de ikke har tuv-papirer dvs at du vil aldri få de godkjent på bilen. Vil heller anbefale å kjøpe coilover med TUV-papirer også oppgradere resten av forstillinga med deler fra Top line.   
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!