mai 03, 2024, 19:44:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljetilsetning: Pakning på flaske.  (Lest 8278 ganger)
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: oktober 13, 2009, 08:50:52 am »

Er det noen som har prøvd oljetilsetning som er til for å stoppe lekkasjer? Er dette bare hokus-pokus og tullball, eller har det noe for seg? Så de hadde en "oljelekkasjetetningsvidundergreie" på mekonomen.

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 13, 2009, 08:54:40 am »

Jobber på mekonomen selv og så lenge du holder deg til Omega produktene så er du godt på vei.
Den virker ikke bare som en tetter men mye av jobben den gjør er også å friske opp gummipakningene/simmering osv.
Omega 917 heter den.
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 13, 2009, 08:55:50 am »

Aldri prøvd - foretrekker heller å stoppe lekkasjen ved å bytte de pakningene som ikke lenger holder tett.

Er generelt skeptisk til oljetilsetninger - her selges det mye lurium.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 13, 2009, 09:03:41 am »

Tror nok jeg heller ville fikset årsaken til lekkasjen :-) Men om det er midlertidig eller du vet du seinere skal overhale/fikse så er det vel greit.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 13, 2009, 09:16:16 am »

Aldri prøvd - foretrekker heller å stoppe lekkasjen ved å bytte de pakningene som ikke lenger holder tett.

Er generelt skeptisk til oljetilsetninger - her selges det mye lurium.

Er akuratt det, det er mye piss på markedet og det er derfor eg kun vil anbefale Omega produkter for de vet eg at virker.
Selvfølgelig så bør han jo fikse årsaken skikkelig i stedenfor å "jukse". Blunker
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: oktober 13, 2009, 09:45:08 am »

Hadde vært morsomt å vite hvordan guffa vet hvilke hull den skal prøve å tette.
Loggført

Speed is no substitute for direction
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 13, 2009, 10:09:24 am »

Ja, litt mystisk er det... Men kan det være skadelig å tilsette dette da? Det er snakk om en kortsiktig løsning av et mindre problem. Motoren lekker ikke mye, men jeg må etterfylle litt olje av og til. Hadde vært fint med en forebyggende løsning fram til mekketemperaturen blir litt bedre. Kjipt å ikke ha oppvarmet garasje...
Loggført
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 13, 2009, 10:18:15 am »

Hadde vært morsomt å vite hvordan guffa vet hvilke hull den skal prøve å tette.

Hehe, prøvde radiator tett enganng.
Hullet var litt stort, så den rakk og koke/ få luft i systemet før hullet var tett. Da ble allt tett....
Bra man slipper det på gammle folkevogner..

Men, den Omega guffa er et additive. Som gjør at man sikkert/ kansje får den ønskede effekten.
Men man endrer/ ødeleger da oljas egenskaper.
Det er ikke hvilket additiv man putter inn, men sammenseting og mengde av additiver som avgjør egenskapende.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #8 på: oktober 13, 2009, 10:30:33 am »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 13:14:22 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 13, 2009, 11:19:02 am »

Jobber på mekonomen selv og så lenge du holder deg til Omega produktene så er du godt på vei.
Den virker ikke bare som en tetter men mye av jobben den gjør er også å friske opp gummipakningene/simmering osv.
Omega 917 heter den.

Får at det skal fungere best, så vil jeg bare nevne at det kan være en fordel å kjøre på en flaske Omega 907 Motor flush før du tilsetter Omega 917. Da vil den komme bedre til de pakningene som gjerne kunne trengt en "oppfriskning". Du kan komme langt med å jukse litt:) Men som sagt. I det lange løp så er det nok en fordel å bytte det som bør byttes.
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 13, 2009, 12:07:22 pm »

Nå oppgir faktisk instruksjonsboka til Bobla at normalt oljeforbruk kan være alt fra 0,2 til 1 liter olje pr 1000 km, så litt oljeforbruk er i seg selv ikke så voldsomt bekymringsverdig.

Derimot er det verre hvis du har oljelekkasje i skjøten mellom girkasse og motor - da er det gjerne simmeringen til motoren som er dårlig, og da kommer det olje på clutchen...
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 14, 2009, 13:11:48 pm »

Det er vel mest svetting fra områdene rundt topper/topplokk/støtstenger, men ikke noe farlig. Glad Tenkte bare på det da jeg så produktet hos mekonomen, og lurte på om det har noe for seg.
Loggført
heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 20, 2009, 20:44:13 pm »

omega sitt stoff kan virke, men eg trur kun det virkar viss det er ein gummitetning der det lek. Stoffet mjukar oppatt gummien i simmiringar og slikt, og kan vere til stor hjelp i nød. Har aldri prøvd kor lenge det varer,har utbedra lekkasjen i ettertid.
Men eg har god erfaring med valvoline olje, fullsyntetisk, den har tetta mangen små lekkasjar på bilar eg og arbeidskameratar har hatt.Dette er rett nok nokre år sidan, men olja har sikkert ikkje blitt dårligare etter kvart. Er nok samme greia der og, olja er tilsett stoff som mjukar opp simmiringar o.l.
Faren med å fylle fullsyntetisk er jo at den rensar veldig godt, og viss motoren er skjeten innvendig kan ting losne og tette oljesil, kanalar og slikt.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 20, 2009, 23:15:36 pm »

Er simmeringen bak svinghjulet blitt "hard og sprø" så må du skifte den...

Prøvde "pakning" på flaske. Hjalp ikke i mitt tilfelle (nå i høst)

Ble tett etter å ha montert ny simmering...

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 20, 2009, 23:21:40 pm »

Er simmeringen bak svinghjulet blitt "hard og sprø" så må du skifte den...

Prøvde "pakning" på flaske. Hjalp ikke i mitt tilfelle (nå i høst)

Ble tett etter å ha montert ny simmering...



Hvilket merke brukte du av "pakningstetter på flaske" ?
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 20, 2009, 23:42:15 pm »

Er simmeringen bak svinghjulet blitt "hard og sprø" så må du skifte den...

Prøvde "pakning" på flaske. Hjalp ikke i mitt tilfelle (nå i høst)

Ble tett etter å ha montert ny simmering...



Hvilket merke brukte du av "pakningstetter på flaske" ?

Omega 917  tror jeg den heter.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 21, 2009, 07:38:26 am »

Har alltid lurt på hvorfor ikke oljeselskapene har slike vidundermiddler i oljene sine i utgangspunktet........hvis de er så bra?  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: oktober 21, 2009, 08:16:30 am »

Olje produsentene får store summer av simring og støtstangsrør-pakknings produsentene (SRSTSRPP) for å ikke helle oppi guffe som tetter rift og tæring... 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #18 på: oktober 21, 2009, 08:37:00 am »

Oljeselskapene har faktisk diverse ting i olja som blant annet gir den gode rensende egenskaper, og de tester olja grundig før de sender den ut på markedet. Det er derfor jeg er ekstremt skeptisk mot det å ha i flere lurium-tilsetninger - olja skal faktisk være mer enn god nok som den allerede er, og disse tilsetningene kan være alt fra bra testa til mindre bra testa, for å si det slik.

Har lest ting om f.eks Prolong som var...alt annet enn positivt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!