Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #240 på: september 05, 2014, 23:10:55 pm » |
|
Da blir det grisekjøring til SCC neste år
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #241 på: september 06, 2014, 23:30:47 pm » |
|
Da blir det grisekjøring til SCC neste år Skal ikke se bort ifra det
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #242 på: september 06, 2014, 23:33:04 pm » |
|
bra det løste seg til slutt !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #243 på: september 07, 2014, 02:05:39 am » |
|
Flott bil og godt gjennomført prosjekt! Liker absolutt stilen med telefonfelger!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #244 på: september 07, 2014, 09:34:10 am » |
|
Flott bil og godt gjennomført prosjekt! Liker absolutt stilen med telefonfelger!
Takker,ville ha noen felger som ikke "alle" har.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #245 på: oktober 04, 2014, 21:14:03 pm » |
|
Til mandag blir det bremsing av motor,skal bli spennende å se hva den er god for.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #246 på: oktober 27, 2014, 18:21:59 pm » |
|
Da er bremsingen vel overstått,og ikke helt det jeg regna med
IMG_1308.jpg (61.54 KB. 360x480 - vist 506 ganger.)
IMG_1312.jpg (76.48 KB. 360x480 - vist 437 ganger.) Ca 90 hjulhester og 156nm.Kurvene er fine da Så har jeg lest på shoptalkforum at de stempla jeg har,har en "designfeil"som senker kompresjonen.Har regna ut at kompen er på 9:1nå, og ikke 10,5:1 som den skal være. Så da måtte jeg jo demontere motoren for å sjekke. Begynte med pluggene,får nok bensin hvertfall!
IMG_1320.jpg (52.87 KB. 360x480 - vist 402 ganger.) Toppene av og der fant jeg sprekker mellom ventilene på alle sylindrene. Hvor mye har det å si?Bør kanskje få meg nye topper? Det er kanskje noe med tenninga også?(avleiringene i toppen)
IMG_1323.jpg (94.07 KB. 360x480 - vist 454 ganger.)
IMG_1324.jpg (105.58 KB. 360x480 - vist 406 ganger.)
IMG_1328.jpg (106.3 KB. 360x480 - vist 373 ganger.)
IMG_1329.jpg (111.04 KB. 360x480 - vist 405 ganger.) Her er vendehøyda på stemplene.Tror det skal være 0
IMG_1325.jpg (99.39 KB. 640x480 - vist 503 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #247 på: oktober 28, 2014, 11:03:23 am » |
|
Hva slags designfeil er det snakk om på stemplene? Fins jo en USA-versjon(lavkomp) og en europa-versjon(høykomp).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #248 på: oktober 28, 2014, 11:33:54 am » |
|
var vel AA stemplene som hadde krysspinne plasseringen ca 1 mm feil som gir dette du måler nå org WBX stempler er "0" vendehøyde. en 2,1 lavkomp motor er 95 motorhk originalt så er vel ikke helt ille det der? ca 90 hjul hk er vel ca 100 motor hk 170nm kurven er jo kjempe fin.
er ikke sikkert du får utnyttet kam'en skikkelig pga originalt sprutet
sprekkene mellom setene har som regel ikke noe å si.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #249 på: oktober 28, 2014, 12:07:14 pm » |
|
Hva med avleiringene i toppen?har 10 gr.fortenning nå,det blir vel feil,mv motoren har vel 5grader?
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #250 på: oktober 28, 2014, 12:09:28 pm » |
|
hva slags oktan kjører du på?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #251 på: oktober 28, 2014, 12:21:54 pm » |
|
Kun 98
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #252 på: oktober 28, 2014, 12:56:27 pm » |
|
Hadde du tatt en leak test før du reiv motoren så hadde du kunne sett om det var noen lekkasje. Med så mye avleiring så hadde jeg mistenkt utette sylindre/ringer.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #253 på: oktober 28, 2014, 13:32:41 pm » |
|
Sylinderlekkasje test er foretatt,lå på 8-10% lekk. Det er nye stempler/sylindre
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #254 på: oktober 28, 2014, 13:36:24 pm » |
|
Sylinderlekkasje test er foretatt,lå på 8-10% lekk. Det er nye stempler/sylindre
Hvor lakk det? Ventiler eller ringer? Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #255 på: oktober 28, 2014, 13:46:43 pm » |
|
Vanskelig å si,hørte igrunn ingenting
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #256 på: oktober 28, 2014, 17:50:44 pm » |
|
bruker den olje da? ryker blått? WBX sprut er jo kjent for å gi nok fuel. så kanskje kombinasjonen annen komp/kam/tenning gjør att forbrenninga ikke blir optimal. er ikke akkurat ukjent syn på wbx topper
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #257 på: oktober 28, 2014, 18:33:27 pm » |
|
Den bruker lite olje og ryker ikke blått
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #258 på: oktober 29, 2014, 00:11:24 am » |
|
Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #259 på: oktober 29, 2014, 00:55:09 am » |
|
noen MV hadde vel katalysator
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #260 på: oktober 29, 2014, 18:42:17 pm » |
|
Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??
Bare??? Det er jo nesten en hel motor etter min tidsregning:-)
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #261 på: oktober 29, 2014, 21:43:15 pm » |
|
Er tapet av 15-20hk bare pga lavere komp??
Bare??? Det er jo nesten en hel motor etter min tidsregning:-)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #262 på: november 07, 2014, 18:33:27 pm » |
|
Det er nok å ta tak i.Skal forbedre kjølinga til motoren så jeg begynner med å kapsle inn radiatoren(vifta suger)
IMG_1340.jpg (121.52 KB. 640x480 - vist 386 ganger.) Har også sett litt på ny rattbryter
IMG_1337.jpg (92.85 KB. 640x480 - vist 415 ganger.)
IMG_1338.jpg (85.22 KB. 640x480 - vist 443 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #263 på: november 10, 2014, 20:05:36 pm » |
|
Da er konvertering av rattbrytern ferdig. Man begynner med en sånn en
IMG_1346.jpg (89.19 KB. 667x500 - vist 400 ganger.) Kapper bort det meste
IMG_1345.jpg (126.35 KB. 667x500 - vist 385 ganger.) Sliper litt innvendig i rattbrytern og "justerer"dekslene så passer det
IMG_1344.jpg (109.79 KB. 667x500 - vist 397 ganger.)
IMG_1341.jpg (106.51 KB. 667x500 - vist 437 ganger.)
IMG_1342.jpg (94.02 KB. 667x500 - vist 365 ganger.) Så har man intervall med 4 hastigheter
IMG_1343.jpg (104.72 KB. 667x500 - vist 415 ganger.) Det som gjenstår er å koble ledningene og montere tenningslås et annet sted Skal også bruke lysbrytern
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #264 på: januar 30, 2015, 16:57:00 pm » |
|
I årets utgave av motoren bruker jeg originalstemplene og sylindrene for å få opp kompen igjen.Neste år blir det kanskje vifte? Her er riktig vendehøyde på stemplet
IMG_1385.jpg (82.3 KB. 375x500 - vist 444 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #265 på: januar 30, 2015, 17:16:37 pm » |
|
Godt å ha noe å gjøre etter jodlebordet
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
el mecco
Juniormedlem
Innlegg: 57
Bosted: Kolbu, Østre Toten.
|
|
« Svar #266 på: mai 24, 2015, 10:55:36 am » |
|
Hvordan ble det med kjølingen etter den siste modifikasjonen? Måten du har løst dette på, ser veldig bra ut!
|
|
|
Loggført
|
Part of team ProTurbo Vw. Shit happens, but why does shit happen to me. #fuckc4ncer #dre4mscometrue
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #267 på: mai 25, 2015, 11:16:04 am » |
|
Kjølinga ser ut til å fungere greit den,temp under kjøring ligger på rundt 80gr.Nå har ikke jeg noe dyrt instrument,men tempen ligger stabilt.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #268 på: juni 08, 2015, 21:51:08 pm » |
|
I helgen var vi på HMR,kjørte 60 runder på banen og hadde raskeste tid av boblene som kjørte uten slicks-en bra helg mao. Neste år er vi garantert tilbake
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #269 på: juni 09, 2015, 11:05:20 am » |
|
Høres bra ut! Finnes det bilder / video av ferdig bil?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|