Med lange aksler og 6" brede originalhjul (67-mod) er absolutt maksimal dekkdim. 185/65 på 61' boble. Om du har korte aksler (originalt) så har du noen centimeter ekstra å gå på! Tror JHU som la ut noen skisser forleden, med mål som viser forskjellen på lange / korte aksler.
Da er vi inne på dette med offset.. 6" brede originalfelger finnes ikke, så de må være breddet. De kunne lett hatt offset så du kunne kjørt med 205/70.. Kan man ha 7" felger på en bil med korte aksler kan man ha det på en med lange aksler, kun et spørsmål om hvor banen er plassert i forhold til senteret, bilen og plassen er lik..
på min 1200 motor (30hk) var det noe så enkelt at kondensatoren var kaputt,byttet den og problemet var borte
Så enkelt er det ikke her.. Som tidligere eier av denne bilen vet jeg hvordan symptomene er. Jeg hadde den aldri på veien med denne motoren og tok meg ikke tid til å finne ut hva som var galt.
Justeringsskruen til den ventilen det er snakk om måtte skrues MYE lenger ut enn de andre og selv etter det banket det i den ventilen og justeringsskruen ble slått flat i enden.. Jeg antok at han som "overhalte" motoren hadde brukt en støtstang som var for lang, men det er nå avkreftet. Motoren går egentlig pent men trekker veldig dårlig, helt typisk en ventil som ikke er med. Man hører godt at det banker også..
De fleste av disse omformerene (Mascot osv) klarer fint en originalradio, men tror du skal slite med CD-spiller og 6x9".. Mulig det går med nyere utgaver som de Unneberg har...
Sakset dette fra et annet forum, synes det er en passende beskrivelse med et meget godt poeng:
Boyd Coddington stirred strong emotions because he was of strong opinions himself, and was not a wimp about expressing them. Even though I disagreed with a lot of what he did, he went out and DID THINGS!! The world would be lots better off with more people who do things, not just talk about doing them, or bitch about what others do.
At de ikke er like i design er en ting, men jeg regner med at du lurer på om de passer fysisk? Det gjør de ikke. Dørpanelene forandret størrelse når de gikk bort fra de gamle "profildørene" i slutten av '55.
Må si meg enig med Johnny akkurat når det gjelder den kjerra.. Derfor ser rattet mitt litt annerledes ut. På riktig side av pølseboden finner man lett en 56-60 T1 hornknapp som passer rett på det originale senteret (som her er lakkert for å matche). Splittbuss hornknapp passer også hvis man vil ha det svart.
Disse rattene funker også bra uten hornringen, da blir de litt mer diskret og mindre "bling". Men noe særlig lenger vekk fra hovedtankene bak cal-look enn dette rattet kommer man ikke..
Ikke det beste bildet i verden, men har ikke noe bedre.
Jippi! For en gangs skyld er jeg en av de kewle gutta.. Har et i ovalen og er veldig glad i det.
Lobo: Jeg har et par ratt liggende i varierende kondisjon. Kan sikkert få stablet sammen et bortimot komplett med boss, hornring, bra krom, sliten treimitasjon, sprekk øverst (det har "alle") og kanskje tutknapp. Skrik ut hvis du er interessert,, Perfekt på en harry Type 3...
Nettopp.. Den ventilen du sier at stikker ut og ikke lar seg justere skikkelig er den som bråker og banker justeringsskruen flat samme hvor langt ut du skrur den.
Jeg tror jeg har noen slike liggende her. Har du ett bilde av den typen du trenger ? Har så veeeldig mye liggende å vet ikke eksakt årsmodell på alle lampene jeg har.
Hmm.. Så støtstengene var like.. Da må du sjekke vippestellet og ventilen. Et eller annet rart har ihvertfall han dansken gjort som gjør at den ene ventilen banker og ikke fungerer som den skal. Banker jo justeringsskruen flat selv om den er justert "riktig".. Jeg fikk aldri tid til å se nærmere på det. Den ventilen er bortimot ute av funksjon og er nok grunnen til at motoren drar dårlig og stopper innimellom.
Det er ikke snakk om at det er bedre å rulle enn å lakkere bil her. Snakker vel heller ikke om seriøs totalrestaurering av veteranbiler, men et mulig alternativ hvis man ikke har utstyr eller kroner til en vanlig lakkering og man ikke har verdens mest sjeldne bil. Du kan le så mye du vil, men jeg har ingen problemer med å rulle og få det til å se betraktelig bedre ut enn de fleste ufaglærte klarer med sprøyte. Ihvertfall bedre enn originallakken på Caddy'n min.
"INGEN kan si at det blir perfekt, for det blir det langt i fra, dummeste jeg har hørt" Da har du ikke hørt mye dumt.. Jeg kan si det.
Slipe ned og polere opp er forresten noe som er vanlig å gjøre hvis man skal ha showfinish på vanlig lakk også.
Over og ut herifra, gidder ikke argumentere mer mot sånne som deg.
Det blir jo IKKE pent, eneste måten er å sprøyte lakkere bilen, det er det eneste som blir bra, Kost og rull blir helt forferdelig. Nesten å ødelegge bilen med slikt.
Det du sier her er rett og slett feil. Hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne debatten for jeg vet det skaper rabalder når det snakkes om rulling av bil.. Holdbarhet osv på 1K lakk kontra 2K kan det sies mye om, og jeg skal ikke påstå at ikke vanlig billakk i sprøyte er best. MEN.. Det at "rull blir helt forferdelig" går jeg ikke med på. Det er snakk om teknikk. Du kan rulle en bil uten å våtslipe etterpå og speile deg i den etterpå. 10 ganger bedre enn finishen på de fleste nye biler (som ikke er bra..) Det aller viktigste er å tynne ut lakken riktig så den flyter ut. Bengalakk rett ut av boksen funker ikke.. Med litt øvelse, tålmodighet og skumgummirull kan du få et resultat som er bedre enn de fleste klarer med sprøyte. Hvis du i tillegg mellomsliper og våtsliper, rubber og polerer til slutt kan resultatet bli dønn perfekt. Hvis lakken så poleres et par ganger i året for å holdes tett holder det bra også. Grunnarbeid er selvfølgelig like viktig her som ellers, tynnet ut skjuler ikke lakken noen ting. Det store aberet er som Jee sier at hvis man skal lakke med 2K senere må alt vekk.
Dette er ikke noe jeg tror men noe jeg vet. Prøv selv..
Sant nok at spraybokslakk ikke sitter like godt som skikkelig billakk, men matt spraybokslakk sitter vanligvis veldig mye bedre enn blank. Logisk nok, siden den er matt "på baksiden" også biter den bedre, nesten som grunning. Jeg ville ikke vært så redd for å bruke slik lakk på deler som dette som ikke vil utsettes for noe særlig mekanisk slitasje. Hvis du bruker syregrunning under og matt Quick lakk tror jeg det vil holde lenge. Du kan sikkert få en avansert fargehandel som driver med billakk til å blande sort matt 2k lakk også enten til sprøyte eller på boks tilsatt herder.
Originalt er kromringen støpt inn i glasset på de europeiske (med oransje blink), de amerikanske (helrøde) hadde løs forniklet ramme rundt. Det er også forskjell på gummien på disse.
Jeg har et sett greie originale med oransje blink jeg kan selge for 300,- og et sett nos Hella US helrøde med nos kromring som kan selges for 1000,- Har også ny Wolfsburg West gummi til førstnevnte.
(nei, dette er ikke fra 70-tallet, det er fra 2006)
Indieband fra Vermont. Grace er 23, men må ha drekki mye whisky :p
Må si meg enig der. Befriende at det fremdeles finnes ekte artister. Skikkelig bra! Denne havner vel ikke under kjøremusikk, men dama kan jo synge også:
Takk for at du sier hjula sitter bra i skjermen Lobo. Den har vært finjustert opp og ned så mye at jeg snart har slitt ut splinsa baki der for å få det til
Den siste der er i mine øyne en restobil med sterke cal-look trekk.. All ære for jobben, en vanvittig strøken bil, men litt for "jålete" i mine øyne. Hadde den vært litt renere og med andre hjul så.. Skal du virkelig ha en Gasburner til å se ut som en hjulkapsel er det bare å polere den.. Dekkene derimot er helt sjef.
Må legge godvilja til for å ta innlegget ditt seriøst når du ordlegger deg på den måten..
Selv om bilen er fritatt for EU gjelder de samme reglene for modifikasjoner. Selvfølgelig er det enklere å slippe unna med en EU-fri bil, men de skikkelige problemene oppstår den dagen bilen er involvert i en ulykke. Nå er jeg ingen helgen i denne sammenheng selv, men det kan straffe seg å tøye reglene for langt..
Det er ihvertfall ingen genistrek å skrike ut om dette på nett så hele verden får det med seg.
mulig jeg er på feil jorde her, men jeg mener å huske at samme mann hadde en lengre tråd på et annet forum hvor han beskrev nettom denne malingsprosessen, så han vet nok hvordan det ser ut under....
Mulig jeg tar feil her, men slik husker jeg denne historien i alle fall....
Andre kan arrestere meg på dette (og gjør det sikkert også) hvis jeg tar feil...
Arrestasjon følger: Du er ikke på helt feil jorde, men litt på vei ut i åkeren Ganske sikker på at det ikke dreier seg om samme bil, mener den ble solgt.