1654
|
Bruktbørsen / Deler selges / 7,5" brede "originalfelger" selges (5x205)
|
på: februar 09, 2008, 20:41:21 pm
|
To stk felger, 7,5" brede. Meget god stand. Sklir akkurat under skjermene på en moderat senket bil med korte aksler. Dekkene følger med enten du vil eller ikke (bra Nokian 195/60-15)
1400 kr for alt. Må hentes i Sande (Vestfold)
Anders, Tlf 95726674
|
|
|
1655
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oldsrodders album
|
på: februar 08, 2008, 17:35:34 pm
|
Sansynligvis det aller aller aller aller siste bilde før BN11110 veltet seg på taket ut på jorde. Som flere av dere vet så er denne bilen i mitt eie i dag - still going strong etter å ha blitt satt bort i 1992 Er det egentlig en split eller oval? Det er en veldig tidlig 53 oval, troligvis den første ovalen som ble solgt i Norge. Nå for tiden ser den ut som en switter. Se denne linken for litt av historien til ovalen med ni liv: http://joran.skynetblogs.be/post/3183451/the-time-bandit-final-chapter Det var visst siste siden om bilen, det er fem sider til før den
|
|
|
1658
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 Bay Transporter vurderes kjøpt
|
på: februar 05, 2008, 22:05:00 pm
|
Da er vi to Berger.. Klarer ikke å få den ut av hodet.
Skulle være mulig og finne en bra Bay til rundt 25-30. Mye bedre å bruke såpass i første omgang på en bra bil enn å handle et prosjekt til 10. Vær obs på at disse bilene har mange rustfeller og rustsveising kan være krevende i forhold til på en boble. De ruster mer "innenfra" pga mye hulrom og doble plater som er dårlig behandlet. En Bay som ser bra ut utvendig kan være ganske morken.. Ta gjerne med en som har inngående kjennskap til Bay når du skal kikke på bil. Lykke til med jakten!
|
|
|
1659
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 splitbuss m slidingdoor gåt 16200 km.
|
på: februar 04, 2008, 21:25:27 pm
|
Love at first sight.. Helt utrolig fin bil. Skulle gjerne solgt unna noe og kjøpt den, men med de norske avgiftene blir det litt dyrt. Med senk, Sprintstar og logo på siden hadde den vært sjefen over alle splittbusser..
Lykke til med salget!
|
|
|
1660
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Hjertelys
|
på: februar 03, 2008, 22:26:24 pm
|
Jeg solgte et komplett sett her i Norge for 2000kr for en stund siden. Ikke strøkne, men komplette og i bra stand. Det var visstnok litt billig.. Så hjertebaklys er hard valuta..
|
|
|
1661
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: februar 03, 2008, 01:46:37 am
|
Du kan spare inn på mye, men ikke grunning og sparkel! Finnes ikke noe kjipere enn at grunnarbeidet begynner å krangle når du står der med ferdig bil. Da er det på an igjen...
|
|
|
1662
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Bildetråd: Din splitt/oval
|
på: februar 01, 2008, 12:18:26 pm
|
Det der har sklidd litt ut.. Alt her ligger under "originalprat", men siden det er det eneste stedet med egne tråder for Type1, Type2, Type 3 osv har det blitt her man diskuterer sin "Type", original eller ikke..
|
|
|
1663
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag flip..
|
på: januar 31, 2008, 23:06:09 pm
|
Jeg har bilder av Chevellen stående på hengerfestet, skal se om jeg får scannet dem i morgen. Det sies at de monterte hengerfestet like før for å øke vekten bak på bilen litt. Bra var det.. Helt sykt å se den med alle fire hjula i lufta balanserende på festet. Den bilen har vel flere km bak seg på Gardermoen enn de fleste..
|
|
|
1664
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bredda org felger
|
på: januar 31, 2008, 21:23:59 pm
|
Det som anbefales er vel egentlig å bytte hele banen til en i ønsket bredde.. Sunnaas hjulservice gjør dette. De bruker ditt gamle senter i en ny bane i den bredden og med det offsetet du ønsker.
|
|
|
1665
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stikk akslinger
|
på: januar 30, 2008, 21:42:47 pm
|
4 bolt tromler passer på originalkassa, men du må dreie ned litt av tuppen på trommelen da disse er beregnet på lenger splines enn det er på 5 bolt bilene. Ingen fare, du har fremdeles like mye splines som på en eldre bil. Ellers er det ikke noe galt med en 67 1300 kasse, men den har også korte splines på akslene. Faktisk den eneste med lange aksler med korte splines..
|
|
|
1666
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: biler til salgs england
|
på: januar 30, 2008, 21:38:06 pm
|
Karmann Konnection har mye kult men er vel ikke akkurat kjent for å gi bort verken biler eller deler.. Skal man ha en kul splittbuss er det nok mer gunstig og ta den rett fra USA enn å la den gå om England. Ikke bare et ekstra ledd som skal tjene, men dollars er noe mer gunstig å forholde seg til enn pund om dagen..
|
|
|
1667
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stikk akslinger
|
på: januar 30, 2008, 21:14:40 pm
|
Har akkurat kjøpt en 67 1300 dele bil,den hadde korte akslinger.Den er 6v og plass til 12v svinghjul.Vil prøve og beholde 6v,orginal som mulig
Alle 67 skal originalt ha lange aksler. 1300 med fembolt og 1500 med firebolt. Du kan jo beholde bilen 6V selv om du bruker nyere kasse fra en 12V bil.. Tenkte bare at det er en del enklere å bytte hele kassa enn å styre med bytting av aksler, rør osv og samtidig få de andre bonusene det medfører uten at det synes på bilen..
|
|
|
1668
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stikk akslinger
|
på: januar 30, 2008, 20:51:13 pm
|
Nå vet ikke jeg om 54'n din har original girkasse, men har den det ville jeg byttet den ut med en 68-> kasse som allerede har lange aksler, hyggeligere utveksling og synkronisert 1. gir. Her er det også bolt on med 5x130 tromlene som er å få kjøpt. Disse kassene er lette å få tak i og du slipper mye jobb i tillegg til å få en bedre kasse. Plass til 12V svinghjul har de også. For å montere nyere girkasse (61->) i oval trenger du nesekon fra T2 (splittbuss).
|
|
|
1669
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import fra Brazil
|
på: januar 29, 2008, 22:13:05 pm
|
Puma burde ikke være noe problem. Vel og merke så lenge den er fabrikkbygget. De var også å få som halvfabrikat/kitcar. Regner med at de fleste av de som er i Brazil er fabrikkbiler. Disse er bygget på vanlig VW bunnplate (riktignok kort og bred) og burde være greie å få inn. Som du sier er det allerede en i Norge. Den ble importert fra Sveits for ca 10 år siden. Er registrert som "VW 1600". Det har også vært en til her i landet som desverre brant opp. Pumaen er i mine øyne den eneste glassfiberbilen på VW understell som har skikkelig gromme linjer.
Edit: Der kom jaggu den nye eieren med bilde av Puma'n samtidig som jeg skrev.. Gratulerer nok en gang Morten, kongebil!
|
|
|
1670
|
Forum / Type 2 / Sv: "Original" type 2
|
på: januar 29, 2008, 16:44:31 pm
|
Så utrolig rå! Gammelt bilde,.... har du senket den nå eller? Nope, den skal ikke senkes. I tilfelle bare litt foran. Senket buss er kult som fy det, men synes denne passer best med litt høyde. Snart klar for veien igjen etter noen års hvile. Vil se ganske lik ut men med fornikla Sprintstar og litt andre småting.
|
|
|
1672
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Min svitter
|
på: januar 27, 2008, 15:28:51 pm
|
Jeg så denne før du kjøpte den og må innrømme at jeg aldri trodde det skulle bli bil av den igjen. Når jeg kikket på den hadde jeg to 53 modeller selv og fant ikke EN del på denne bilen som jeg var interessert i. Sier litt.. Har fulgt restaureringstråden din på Agderforumet og er seriøst imponert over det du har fått til, spesiellt på den korte tiden. Gratulerer med flott bil!
|
|
|
1675
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sunaas Hjulservice?
|
på: januar 25, 2008, 22:14:45 pm
|
Tror nok det skulle gå bra med god margin.. Jeg har snakket med dem et par ganger og fikk inntrykk av at arbeid som dette ikke kunne prioriteres i dekkskiftsesongen, men skulle gå ganske fort ellers. Ikke noe å si på prisen heller synes jeg. Det er faktisk litt jobb med deling av felg, måling, sveising osv.
|
|
|
1677
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fint å bu i Uskedalen
|
på: januar 25, 2008, 20:28:24 pm
|
Les hva som er undertittel til Snikk-snakk på forsiden da. "Snikk-snakk, generell VW prat". Hadde vært greit med en helt off-topic kategori, men den er ikke her..
|
|
|
1678
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sunaas Hjulservice?
|
på: januar 25, 2008, 20:23:51 pm
|
Har ikke hatt direkte kontakt med dem selv, men har et sett felger de har breddet (byttet bane). Ser veldig ryddig ut. Har heller ikke hørt om noen som er misfornøyde med jobben de gjør.
|
|
|
|