Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #1860 på: februar 28, 2013, 12:56:40 pm » |
|
hiv på en annen eksos og brems pånytt erik
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1861 på: februar 28, 2013, 14:21:08 pm » |
|
Får prøve det. Selv om Johannes ikke trodde eksosen skulle være ett problem ref. sin egen motor som er så samme oppsett.
Til de som kanskje måtte undre. Kammen er ikke nedkjørt. Mellom 14,98 og 15,09 løft på samtlige ventiler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1862 på: februar 28, 2013, 14:42:34 pm » |
|
Får prøve det. Selv om Johannes ikke trodde eksosen skulle være ett problem ref. sin egen motor som er så samme oppsett.
Kremt..... står det ikke en 200 - 300 hesters eksos på motoren som står under benken da? med Burns kollektor og stepp?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1863 på: februar 28, 2013, 15:33:24 pm » |
|
Skal jeg avvente med å låne eksosanlegget til KB?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #1864 på: februar 28, 2013, 17:39:02 pm » |
|
Hei jeg opplevde en gang at kamen var feilslipt det var til en 2,4 ltr type 4 den bremset bare 160 hk og når jeg skiftet kam hadde jeg 210 kunne ikke se det og alt var som normalt med justering av ventiler og alt
Håper det løser seg Jee racing får nok dette til
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1865 på: februar 28, 2013, 18:10:34 pm » |
|
iflg mine knakende kjekke svoger så skyldes nok dette rusk i coilen. Håper og tror dere får dette til
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1866 på: februar 28, 2013, 18:17:53 pm » |
|
Og nå viser jo denne tråden med tydelighet at det ikke bare er å kjøpe gromme deler, og sette de sammen. Vips så har man vass motor på 200 hk.
Spent på fortsettelsen. Hva bremset forige motor eivind?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1867 på: februar 28, 2013, 18:59:29 pm » |
|
Mine to tidligere motorer er kun bremset hos Ringstad.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1868 på: februar 28, 2013, 19:23:20 pm » |
|
Hei jeg opplevde en gang at kamen var feilslipt det var til en 2,4 ltr type 4 den bremset bare 160 hk og når jeg skiftet kam hadde jeg 210 kunne ikke se det og alt var som normalt med justering av ventiler og alt
Håper det løser seg Jee racing får nok dette til
Mvh AR
Blir mye synsing og tipping her, men er enig med Andersen her + at jeg synes nok at de varmeboksene er noe snaue med såpass volum og turtall. Ahnendorp sier opp til 140 hk på sine varmebokser med tykkere rør. Ville også gått for et direct-hit tenningsanlegg på en motor med såpass turtall og (potensiellt) mye hk.Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del. Jeg tipper nok også at Jee får dette til.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1869 på: februar 28, 2013, 19:50:11 pm » |
|
Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del.
Til opplysning så har også MSD fullt justerbare tenningskurver. Man kan trekke opp, og ned, som man vil og når man vil. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1870 på: februar 28, 2013, 20:01:39 pm » |
|
Et innlegg i dag igjen ;;hadde ingen problemer med å nå 8000 o/min med min 009/compufire tenning /2007 ccm motor ... Så er det virkelig der det ligger Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1871 på: februar 28, 2013, 20:02:05 pm » |
|
Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del.
Til opplysning så har også MSD fullt justerbare tenningskurver. Man kan trekke opp, og ned, som man vil og når man vil. -BB- Ordla meg kanskje litt feil. Jeg vet MSD HAR anlegg hvor det er mulig , men med (sitat fra Eivind) : "Bosch 010 måtte byttes til fordel for MSD fordeler, coil, boks. (på høyt turtall vandret tenningen noe hinsides (10-30) IDA 48 med 40mm JPM Venturies skal byttes til IDA med 44 mm std. venturies." På en MSD-fordeler har du nok ikke det. Dvs. jeg mener da den MSD-fordeleren som nå sitter på motoren hans. Om du velger direct-hit anlegg fra MSD eller Electromotive er vel litt smak og behag.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1872 på: februar 28, 2013, 20:06:46 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1873 på: februar 28, 2013, 20:16:02 pm » |
|
Blir mye synsing og tipping her, men er enig med Andersen her + at jeg synes nok at de varmeboksene er noe snaue med såpass volum og turtall. Ahnendorp sier opp til 140 hk på sine varmebokser med tykkere rør. [/quote] Varmepottene til CSP Python anlegget er i 45 mm. Det samme som evt. J-tubsene ville ha vært. Finnes også i 48 mm http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&tmpl=shop_detail_popup.html&wkid=18253580307&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System%2DModified%2CJ%2DTubes%20%2F%20Heat%20Exchangers&artnr=22333a&pn=0&sort=0&all=&fromdet=22309a[/quote] Ok. Da er det tykkere rør i dem enn de som Ahnendorp har. Med 45mm rør så skal det vel ikke være noen stor brems nei. Er også enig med Sonic over her at jeg tror ikke at det er tenningsanlegget som gjør at motoren "mangler" 50 hk, det jeg mener med direct-hit tenningsanlegg er mer for å få motor optimal + at det nok heller ikke gir noen MINDRE toppeffekt i hvertfall. Det at det er rundt 160 hk i denne motoren skyldes nok noe som ikke er som det skal. Delene på denne motoren skal gi betydlig mer enn 160´ish hk, det er ingen tvil om.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #1874 på: februar 28, 2013, 21:16:54 pm » |
|
Erik har du målt om lobeseparasjonen og timingen er som oppgitt på kammen? Du måler på samme måte som når du skal "time" en kam. Det ligger måleanvisning på webcam sine sider såvidt jeg husker. Hvis lobeseparasjonen ved et uhell er slipt helt koko vil man kunne få slike symptomer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1875 på: februar 28, 2013, 21:55:52 pm » |
|
Eksosen til disse toppene bør ligge på ca 42 mm. Jeg tror denne er både for lang og for stor. En vanlig 009 og blåcoil holder følge langt ned på tieren på stripa... Jeg tror heller ikke det er så mange hester som mangler.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1876 på: februar 28, 2013, 21:58:01 pm » |
|
Eksosen til disse toppene bør ligge på ca 42 mm. Jeg tror denne er både for lang og for stor. En vanlig 009 og blåcoil holder følge langt ned på tieren på stripa... Jeg tror heller ikke det er så mange hester som mangler.
Hadde du sett hvordan den oppfører seg på full gass med belastning ville du nok sagt noe annet..
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1877 på: februar 28, 2013, 22:03:09 pm » |
|
Synes du skal legge ut en video av et typisk pull Eivind (selv om jeg skjønner at det ikke er så kult..)kanskje det vekker noen ideer?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1878 på: februar 28, 2013, 22:09:24 pm » |
|
Kan det være så enkelt at tennpluggene ikke henger med når turtallet nærmer seg 6000 ? og at det er derfor den går fett på toppen ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1879 på: februar 28, 2013, 22:10:17 pm » |
|
Til prisen av denne motoren er det vel ikke for mye med et skikkelig tenningsanlegg og et par intrument til overvåkning av hva som skjer .. Oljetrykk , temp, exos temp , og topptemp kanskje ... har vel Erik på benken regner jeg med ..Leak down test er esensielt (bør ligge på 1-2 % etter innkjøring av kammen .og et par gode pull. 0 % er det forløpig ingen bil i verden som har hatt .. kommer du i nærheten av 1% så er det utrolig bra ..
Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: februar 28, 2013, 22:14:33 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1880 på: februar 28, 2013, 22:56:14 pm » |
|
Synes du skal legge ut en video av et typisk pull Eivind (selv om jeg skjønner at det ikke er så kult..)kanskje det vekker noen ideer?
Skulle gjerne a gjort det. Men begge kameraene ligger i garasjen til Erik. Skal innover i morgen kveld.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1881 på: februar 28, 2013, 22:58:16 pm » |
|
Til prisen av denne motoren er det vel ikke for mye med et skikkelig tenningsanlegg og et par intrument til overvåkning av hva som skjer .. Oljetrykk , temp, exos temp , og topptemp kanskje ... har vel Erik på benken regner jeg med ..Leak down test er esensielt (bør ligge på 1-2 % etter innkjøring av kammen .og et par gode pull. 0 % er det forløpig ingen bil i verden som har hatt .. kommer du i nærheten av 1% så er det utrolig bra ..
Mvh Erich
Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1882 på: februar 28, 2013, 22:59:46 pm » |
|
hvilken varmeverdi har du på pluggene?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #1883 på: februar 28, 2013, 23:07:03 pm » |
|
Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 % [/quote]
Hvor stor ringklaring har du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1884 på: februar 28, 2013, 23:08:09 pm » |
|
Jørn, 7. NGK
Angående leakdown test. Det finnes ikke den motor i verden.. som går. Som er 100% tett. Men klokkene på testeren viser samme verdi opp til 8 bar. Derfor uttalsen 100% tetting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1885 på: februar 28, 2013, 23:20:18 pm » |
|
hvilken varmeverdi har du på pluggene?
Jag skulle rekommendera NGK DP7EA.
Mvh Johannes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1886 på: februar 28, 2013, 23:23:18 pm » |
|
Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %
Hvor stor ringklaring har du? [/quote] Ikke stor nok til å forklare hvor resten av hestene er tipper jeg. Da hadde det vært stor klaring gitt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1887 på: februar 28, 2013, 23:24:38 pm » |
|
Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %
Hvor stor ringklaring har du? Ikke stor nok til å forklare hvor resten av hestene er tipper jeg. Da hadde det vært stor klaring gitt [/quote] Det husker jeg ikke. Men jeg husker jeg forhørte meg med Erik, Øyvind og manualen. Så det er ikke for stort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #1888 på: februar 28, 2013, 23:41:34 pm » |
|
Myyye verre om det er for lite,- da kniper ringene seg fast når det blir varmt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1889 på: februar 28, 2013, 23:43:40 pm » |
|
eask test med ett knepp varmere plugger f.eks 6'er NGK høy fyllingsgrad tetthet vanskeliger å tenne? bare lufter litt ideeer her ! (hadde det problemet på en MC en gang for kald plugg , dro ikke på høyere turtall før den var skikkelig gjennonvarm)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|