november 10, 2024, 21:37:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815889 ganger)
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1860 på: februar 28, 2013, 12:56:40 pm »

hiv på en annen eksos og brems pånytt erik
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1861 på: februar 28, 2013, 14:21:08 pm »

Får prøve det. Selv om Johannes ikke trodde eksosen skulle være ett problem ref. sin egen motor som er så samme oppsett.

Til de som kanskje måtte undre. Kammen er ikke nedkjørt. Mellom 14,98 og 15,09 løft på samtlige ventiler.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1862 på: februar 28, 2013, 14:42:34 pm »

Får prøve det. Selv om Johannes ikke trodde eksosen skulle være ett problem ref. sin egen motor som er så samme oppsett.

Kremt..... står det ikke en 200 - 300 hesters eksos på motoren som står under benken da? med Burns kollektor og stepp?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1863 på: februar 28, 2013, 15:33:24 pm »

Skal jeg avvente med å låne eksosanlegget til KB?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1864 på: februar 28, 2013, 17:39:02 pm »

Hei
jeg opplevde en gang at kamen var feilslipt det var til en 2,4 ltr type 4  den bremset bare 160 hk og når jeg skiftet kam hadde jeg 210 kunne ikke se det og alt var som normalt med justering av ventiler og alt

Håper det løser seg Jee racing får nok dette til


Mvh AR
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1865 på: februar 28, 2013, 18:10:34 pm »

iflg mine knakende kjekke svoger så skyldes nok dette rusk i coilen.

Håper og tror dere får dette til Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1866 på: februar 28, 2013, 18:17:53 pm »

Og nå viser jo denne tråden med tydelighet at det ikke bare er å kjøpe gromme deler, og sette de sammen. Vips så har man vass motor på 200 hk.

Spent på fortsettelsen. Hva bremset forige motor eivind?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1867 på: februar 28, 2013, 18:59:29 pm »

Mine to tidligere motorer er kun bremset hos Ringstad.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1868 på: februar 28, 2013, 19:23:20 pm »

Hei
jeg opplevde en gang at kamen var feilslipt det var til en 2,4 ltr type 4  den bremset bare 160 hk og når jeg skiftet kam hadde jeg 210 kunne ikke se det og alt var som normalt med justering av ventiler og alt

Håper det løser seg Jee racing får nok dette til


Mvh AR

Blir mye synsing og tipping her, men er enig med Andersen her + at jeg synes nok at de varmeboksene er noe snaue med såpass volum og turtall. Ahnendorp sier opp til 140 hk på sine varmebokser med tykkere rør. Ville også gått for et direct-hit tenningsanlegg på en motor med såpass turtall og (potensiellt) mye hk.Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del.

Jeg tipper nok også at Jee får dette til.  Kult
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1869 på: februar 28, 2013, 19:50:11 pm »

Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del.

Til opplysning så har også MSD fullt justerbare tenningskurver. Man kan trekke opp, og ned, som man vil og når man vil.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1870 på: februar 28, 2013, 20:01:39 pm »

Et innlegg i dag igjen ;;hadde ingen problemer med å nå 8000 o/min med min 009/compufire  tenning /2007 ccm motor ...
Så er det virkelig der det ligger Hæ

Mvh
Erich
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1871 på: februar 28, 2013, 20:02:05 pm »

Justeringsmuligheten du har på tenningskurven på Electromotive-anlegget som du ikke har på MSD-anlegget kan nok utgjøre en del.

Til opplysning så har også MSD fullt justerbare tenningskurver. Man kan trekke opp, og ned, som man vil og når man vil.

-BB-

Ordla meg kanskje litt feil. Jeg vet MSD HAR anlegg hvor det er mulig , men med (sitat fra Eivind) :

 "Bosch 010 måtte byttes til fordel for MSD fordeler, coil, boks. (på høyt turtall vandret tenningen noe hinsides (10-30)
IDA 48 med 40mm JPM Venturies skal byttes til IDA med 44 mm std. venturies."

På en MSD-fordeler har du nok ikke det. Dvs. jeg mener da den MSD-fordeleren som nå sitter på motoren hans.
Om du velger direct-hit anlegg fra MSD eller Electromotive er vel litt smak og behag.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1872 på: februar 28, 2013, 20:06:46 pm »

Jærva
Varmepottene til CSP Python anlegget er i 45 mm. Det samme som evt. J-tubsene ville ha vært.
Finnes også i 48 mm

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&tmpl=shop_detail_popup.html&wkid=18253580307&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System%2DModified%2CJ%2DTubes%20%2F%20Heat%20Exchangers&artnr=22333a&pn=0&sort=0&all=&fromdet=22309a
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1873 på: februar 28, 2013, 20:16:02 pm »


Blir mye synsing og tipping her, men er enig med Andersen her + at jeg synes nok at de varmeboksene er noe snaue med såpass volum og turtall. Ahnendorp sier opp til 140 hk på sine varmebokser med tykkere rør.
[/quote]

Varmepottene til CSP Python anlegget er i 45 mm. Det samme som evt. J-tubsene ville ha vært.
Finnes også i 48 mm

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&tmpl=shop_detail_popup.html&wkid=18253580307&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System%2DModified%2CJ%2DTubes%20%2F%20Heat%20Exchangers&artnr=22333a&pn=0&sort=0&all=&fromdet=22309a
[/quote]

Ok. Da er det tykkere rør i dem enn de som Ahnendorp har. Med 45mm rør så skal det vel ikke være noen stor brems nei.
Er også enig med Sonic over her at jeg tror ikke at det er tenningsanlegget som gjør at motoren "mangler" 50 hk, det jeg mener med direct-hit tenningsanlegg er mer for å få motor optimal + at det nok heller ikke gir noen MINDRE toppeffekt i hvertfall.
Det at det er rundt 160 hk i denne motoren skyldes nok noe som ikke er som det skal. Delene på denne motoren skal gi betydlig mer enn 160´ish hk, det er ingen tvil om.

Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1874 på: februar 28, 2013, 21:16:54 pm »

Erik har du målt om lobeseparasjonen og timingen er som oppgitt på kammen? Du måler på samme måte som når du skal "time" en kam. Det ligger måleanvisning på webcam sine sider såvidt jeg husker. Hvis lobeseparasjonen ved et uhell er slipt helt koko vil man kunne få slike symptomer.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1875 på: februar 28, 2013, 21:55:52 pm »

Eksosen til disse toppene bør ligge på ca 42 mm. Jeg tror denne er både for lang og for stor.
En vanlig 009 og blåcoil holder følge langt ned på tieren på stripa... Jeg tror heller ikke det er så mange hester som mangler.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1876 på: februar 28, 2013, 21:58:01 pm »

Eksosen til disse toppene bør ligge på ca 42 mm. Jeg tror denne er både for lang og for stor.
En vanlig 009 og blåcoil holder følge langt ned på tieren på stripa... Jeg tror heller ikke det er så mange hester som mangler.

Hadde du sett hvordan den oppfører seg på full gass med belastning ville du nok sagt noe annet..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1877 på: februar 28, 2013, 22:03:09 pm »

Synes du skal legge ut en video av et typisk pull Eivind (selv om jeg skjønner at det ikke er så kult..)kanskje det vekker noen ideer?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1878 på: februar 28, 2013, 22:09:24 pm »

Kan det være så enkelt at tennpluggene ikke henger med når turtallet nærmer seg 6000 ? og at det er derfor den går fett på toppen ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1879 på: februar 28, 2013, 22:10:17 pm »

Til prisen av denne motoren er det vel ikke for mye med et skikkelig tenningsanlegg og et par intrument til overvåkning av hva som skjer .. Oljetrykk , temp, exos temp ,  og topptemp kanskje ... har vel Erik på benken regner jeg med ..Leak down test er esensielt (bør ligge på 1-2 % etter innkjøring av kammen .og et par gode pull. 0 % er det forløpig ingen bil i verden som har hatt .. kommer du i nærheten av 1% så er det utrolig bra ..

Mvh
Erich
« Siste redigering: februar 28, 2013, 22:14:33 pm av Sonic » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1880 på: februar 28, 2013, 22:56:14 pm »

Synes du skal legge ut en video av et typisk pull Eivind (selv om jeg skjønner at det ikke er så kult..)kanskje det vekker noen ideer?

Skulle gjerne a gjort det. Men begge kameraene ligger i garasjen til Erik.
Skal innover i morgen kveld.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1881 på: februar 28, 2013, 22:58:16 pm »

Til prisen av denne motoren er det vel ikke for mye med et skikkelig tenningsanlegg og et par intrument til overvåkning av hva som skjer .. Oljetrykk , temp, exos temp ,  og topptemp kanskje ... har vel Erik på benken regner jeg med ..Leak down test er esensielt (bør ligge på 1-2 % etter innkjøring av kammen .og et par gode pull. 0 % er det forløpig ingen bil i verden som har hatt .. kommer du i nærheten av 1% så er det utrolig bra ..

Mvh
Erich

Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1882 på: februar 28, 2013, 22:59:46 pm »

hvilken varmeverdi har du på pluggene?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1883 på: februar 28, 2013, 23:07:03 pm »


Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %
[/quote]


Hvor stor ringklaring har du?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1884 på: februar 28, 2013, 23:08:09 pm »

Jørn, 7. NGK

Angående leakdown test. Det finnes ikke den motor i verden.. som går. Som er 100% tett. Men klokkene på testeren viser samme verdi opp til 8 bar. Derfor uttalsen 100% tetting.

Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1885 på: februar 28, 2013, 23:20:18 pm »

hvilken varmeverdi har du på pluggene?


Jag skulle rekommendera NGK DP7EA.

Mvh
Johannes
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1886 på: februar 28, 2013, 23:23:18 pm »


Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %


Hvor stor ringklaring har du?
[/quote]

Ikke stor nok til å forklare hvor resten av hestene er tipper jeg. Da hadde det vært stor klaring gitt
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1887 på: februar 28, 2013, 23:24:38 pm »


Er kjørt leakdown test. Å den tetter så og si 100 %


Hvor stor ringklaring har du?

Ikke stor nok til å forklare hvor resten av hestene er tipper jeg. Da hadde det vært stor klaring gitt
[/quote]

Det husker jeg ikke. Men jeg husker jeg forhørte meg med Erik, Øyvind og manualen.
Så det er ikke for stort.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1888 på: februar 28, 2013, 23:41:34 pm »

Myyye verre om det er for lite,- da kniper ringene seg fast når det blir varmt.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1889 på: februar 28, 2013, 23:43:40 pm »

eask test med ett knepp varmere plugger f.eks 6'er NGK
høy fyllingsgrad tetthet vanskeliger å tenne?
bare lufter litt  ideeer her !
(hadde det problemet på en MC en gang Glad for kald plugg , dro ikke på høyere turtall før den var skikkelig gjennonvarm)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!