mai 03, 2024, 22:39:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 234368 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #180 på: januar 05, 2012, 12:15:27 pm »

Welcome to the REALLY dark side!!  Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #181 på: januar 05, 2012, 12:18:17 pm »

Welcome to the REALLY dark side!!  Gliser

Måtte han bare en dag se lyset.... Øyerulling
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #182 på: januar 05, 2012, 12:19:58 pm »

The dark and wet side...  men det SER jo ut som en boble da  Gliser Rekker tunge
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #183 på: januar 05, 2012, 12:37:33 pm »

Hehe, alt handler om fokus...hvilket fokus man har Blunker
Med denne bilen har jeg ikke fokus på luft eller vann. Har fokus på racing!
Det første målet er å få en bil med en motor som fungerer, WBX motoren har uten tvil endel fordeler som man får "gratis", og vannkjøling minimerer nedkjølingstiden av motoren mellom hvert drag, slik at jeg kan fokusere på racingen. Ikke det å kjøre så fort nødvendigvis, men å kjøre bra og mye. Så når det er på plass, skal jeg begynne å tenke på å kjøre fort. Og hvis jeg kommer så langt..., blir det noe helt annet baki der.
Da blir det i alle fall Metanol og sikkert ikke noe vann...

Har ikke gifta meg med hverken luft eller vann, kun med ild!

Og så har jeg jo endel luftkjølte biler også da....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #184 på: januar 05, 2012, 15:32:47 pm »

Rabalder ble til Salamander  Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #185 på: januar 06, 2012, 10:56:37 am »

utifra dine kriterier så er jo wbx et av de bedre valgene!

folk med skylapper vil aldri se lyset.

 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #186 på: januar 06, 2012, 12:36:26 pm »

Utentvil et av de beste valgene fra VW konsernet. Men "VW som produsent" er vel også en skylapp... Subaru funker jo. Deretter venter vel" bokserkonfigurasjon" skylappene... osv osv
Skylapper hindrer deg i å bli blendet fra siden...  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #187 på: januar 06, 2012, 13:12:51 pm »

Utentvil et av de beste valgene fra VW konsernet. Men "VW som produsent" er vel også en skylapp... Subaru funker jo. Deretter venter vel" bokserkonfigurasjon" skylappene... osv osv
Skylapper hindrer deg i å bli blendet fra siden...  Glad

Handler jo litt om å holde seg til det man kan også Blunker
Men hadde sikkert vært best å gå rett på ev V8`r med en gang....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #188 på: januar 06, 2012, 13:47:26 pm »

hva er planene anng radiator og plassering?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #189 på: januar 06, 2012, 13:54:02 pm »

Tanken er å legge denne over girkassa med to store vifter på. Har tenkt å åpne gulvet bak førersetet slik at det kommer mer luft til. Blir nok ikke noe motorlokk, så luften slipper greit ut bakover. Radiator har jeg tenkt å bruke noe VAG greier, enten hente på bilskrot eller kjøpe på Biltema. Usikker på størrelse, men det blir vel så stor som jeg får plass til. Noen anbefaling?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #190 på: januar 06, 2012, 14:38:00 pm »

radiator fra audi 1994-95 2.3e eller 2.2 turbo er tingen, de fleste med 5'er. den er liten og står midt i motorrommet på audiene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #191 på: januar 06, 2012, 14:45:50 pm »

T4 TDI har 2 svære vifter på seg , kurant str.


* t4radiator.JPG (137.24 KB, 640x480 - vist 266 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #192 på: januar 06, 2012, 15:09:44 pm »

Se her ja! Flere bra alternativer Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #193 på: januar 06, 2012, 15:17:04 pm »

MB`124.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #194 på: januar 06, 2012, 22:03:15 pm »

T4 TDI har 2 svære vifter på seg , kurant str.

Hva bør noe slikt ligge på brukt? Fikk pris på en med vifte inkl frakt 2990,- fra en bildemontering. Synes det var dyrt..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #195 på: januar 06, 2012, 22:07:40 pm »

mener jeg betalte 17-1900 for kliss ny radiator på mekonomen
og fikk vifteene på høggern for noen hundrelapper.
men dette er noen år siden da dette var til varianten min.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #196 på: januar 06, 2012, 22:35:42 pm »

jeg Kan sjekke mekonomen, Berger. jeg Har jo noen ålreite priser der kan man si ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #197 på: januar 06, 2012, 23:18:23 pm »

Flott!  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #198 på: januar 07, 2012, 00:45:29 am »

Du får finne ut hva du ønsker pris på så skal jeg kikke litt i katalogen. Det er stort sett Nissens radiatorer mekonomen dealer mener jeg.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #199 på: januar 07, 2012, 10:37:38 am »

Du får finne ut hva du ønsker pris på så skal jeg kikke litt i katalogen. Det er stort sett Nissens radiatorer mekonomen dealer mener jeg.

Kunne tenke meg pris og mål på både audi sin (den du nevner) og T4 hvis du greier det Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #200 på: januar 07, 2012, 10:43:51 am »

Caddy diesel har en passe stor radiator med bra kjøleevne 2vifter har den og visst du finner en komplett på skroten.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #201 på: januar 07, 2012, 10:49:39 am »

Caddy diesel har en passe stor radiator med bra kjøleevne 2vifter har den og visst du finner en komplett på skroten.


Takk for tips Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #202 på: januar 07, 2012, 19:37:33 pm »

Du får finne ut hva du ønsker pris på så skal jeg kikke litt i katalogen. Det er stort sett Nissens radiatorer mekonomen dealer mener jeg.

Kunne tenke meg pris og mål på både audi sin (den du nevner) og T4 hvis du greier det Glad
Da kommer det en pm i morgen eller mandag ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #203 på: januar 07, 2012, 20:49:21 pm »

Du får finne ut hva du ønsker pris på så skal jeg kikke litt i katalogen. Det er stort sett Nissens radiatorer mekonomen dealer mener jeg.

Kunne tenke meg pris og mål på både audi sin (den du nevner) og T4 hvis du greier det Glad
Da kommer det en pm i morgen eller mandag ;-)
Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #204 på: januar 08, 2012, 00:36:21 am »

Jobbet noen timer på motoren i dag. Toppene er rengjort, slipt, pusset vasket grunnet og lakket. Ventilene har blit rengjort og slipt til setene sine. Toppene er i fin stand, styringene bra og setene helt ok.
I morgen blir det montering av ventiler med et sett Berg fjærer jeg har liggende.

Motoren skal "pimpes" i 70-talls stil, så toppene er i gull....Gulltopp  Gliser


* IMG_0492_web.jpg (145.73 KB. 800x598 - vist 352 ganger.)



* IMG_0493_web.JPG (140.51 KB. 800x598 - vist 295 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #205 på: januar 08, 2012, 00:47:02 am »

porno =) en av de mest bøllete prosjekttrådene nå!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #206 på: januar 08, 2012, 08:19:53 am »

Tøft!!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #207 på: januar 08, 2012, 08:42:26 am »

hvordan er spec'a på de berg fjørene ? lengde, er de mye hardere?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #208 på: januar 08, 2012, 11:01:25 am »

De har samme lengde som wbx fjørene.
Målte de i går, wbx fjøra hadde 76,5 kg rett før coil bind, Berg fjøra 113,5 kg.

Har ikke funnet noen spec ang fjørtrykk på FK87 kammen enda, må vel sende en mail til Engle. Så jeg vet egentlig ikke om Berg fjøra er god nok...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #209 på: januar 08, 2012, 14:07:01 pm »

En rask mocku-up av motor i dag.
Her på plass i bilen:


* IMG_0494.JPG (113.91 KB. 598x800 - vist 332 ganger.)


På med turbo grenrør. To flenser måtte snus siden wbx toppene er "like" på begge sider.


* IMG_0495.JPG (113.91 KB. 598x800 - vist 353 ganger.)


Ble trangt her ved vannutløpet på toppen, men satser på at det går greit når jeg får litt bandasje på rørene.


* IMG_0496.JPG (130.07 KB. 598x800 - vist 295 ganger.)


Så er turboen på Glad


* IMG_0497.JPG (145.78 KB. 598x800 - vist 329 ganger.)


* IMG_0500.JPG (134.6 KB. 598x800 - vist 351 ganger.)


Eksosutløpet


* IMG_0501.JPG (116.55 KB. 598x800 - vist 264 ganger.)


Neste nå er få wbx innsugene matchet med turbo plenumene. Tanken er å vri rørene på wbx innsugene og koble de sammen med plenumene ved hjelp av silikonslanger. Så får vi se om det går...  Øyerulling


* IMG_0498.JPG (127.72 KB. 800x598 - vist 280 ganger.)


Så skal jeg prøvemontere kjølesystemet for å se om det er noe som må bygges om der.


« Siste redigering: januar 08, 2012, 14:55:50 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!