mai 04, 2024, 23:15:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: el problem på 1302  (Lest 1689 ganger)
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« på: april 11, 2010, 14:21:40 pm »

har et problem med min 1302.
når det ble byttet forgasser og coil tidligere så har noen ledninger blitt koblet feil. ledningen til automatchoken lå rett til jord. så ved prøvestart røyk det både fra den ledningen og fra en ledning som går inn i en klase under rattet. har fått byttet ledning mellom automatchock og pluss på coil, men ingen gnist på stiften. vi har også prøvd å dra en ledning direkte fra pluss på batteriet til til pluss på coilen men fortsatt ingen gnist, så vet ikke helt hvor vi skal begynne å feilsøke. skal også merkes at det er kjøpt inn ny coil etter det "brant" håper på svar fort Glad

ps ingen av sikringene gikk.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 11, 2010, 15:31:30 pm »

Den er grønne ledningen fra Fordeler, er satt til minus på coil?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: april 11, 2010, 15:44:46 pm »

Ville startet med å sjekke denne ledningen ja! Ev kan kondensatoren være defekt.
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: april 11, 2010, 16:04:36 pm »

Tenningslåsen får seg som regel en knekk av dette. Men + rett fra batteriet skal gi gnist. Sjekk oppkobling.
Bryteren på tenningslåsen er grei å skifte i tilfelle den er brent.
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #4 på: april 11, 2010, 16:52:27 pm »

har fått fyr på bilen med en ledning rett fra pluss på batteriet til coil nå, og den går fint. men så fort jeg prøver å erstatte denne hurtigkoblingen med pluss som egentlig skal sitte til coilen, så fyrer den ikke. hva går denne kabelen gjennom fra batteriet og bakover? er det noen reeler eller lignende som kan ha dødd?
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #5 på: april 11, 2010, 17:19:59 pm »

Koblingskjema

http://vintagebus.com/

http://vintagebus.com/wiring/1302_from_August_1970_without_test_central_socket.jpg
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: april 11, 2010, 22:37:29 pm »

Tenningslåsen har dødd. Mål spenning før og etter tenningslåsen.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 12, 2010, 20:58:44 pm »

Ingen ny røyk når du vrir om? Eller andre rare symptomer? Sjekk godt etter om ledninger har smeltet sammen etc. Da kan du få all verdens rare problemer.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!