mai 05, 2024, 00:53:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problem med 1302`n  (Lest 1860 ganger)
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« på: mai 25, 2010, 10:05:57 am »

Hei. for en stund tilbake svei jeg en ledning som går fra tenningslås til sikrings boksen. etter mye knoting fikk vi ut rattlåsen, og da klarte vi å ødelegge det bakstykket bak rattlåsen. denne el kontakten fikk jeg bestilt ny av hot shop. da jeg fikk denne så jeg at det bare var 4 ledninger som gikk fra den nye elkontakten, istedenfor 5 som det er på den gamle i bilen min. jeg ringte hotshop, og de sa at det gikk an å bruke den, men viste ikke hvem ledning jeg måtte kutte ut for at det skulle gå an å bruke Hæ Hæ Hæ  er det noen som har vært borti dette før eller har peiling på det?? Jeg tar imot all hjelp med stor takk, for nå vil jeg absolut ha bobla ut på veien Tvilende Jeg bor i ski hvis noen er interreserte i å bruke litt fritid på bobla mi, belønning er en selvfølge Gliser

Med Vennlig Hilsen Joachim Sivertsen
Tlf:91546039
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #1 på: mai 25, 2010, 19:06:01 pm »

ingen som har noe lurt å komme med der ute?? Sjokkert noen som kanskje vet om noen firmaer som har peil på dette?Hæ
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: mai 25, 2010, 21:03:20 pm »

Hvilke nummer står det på kontaktene på den gamle og den nye bryteren? (30, X, 15, 50 ........) Er det en 70, 71, 72, europeisk, amerikansk bil?
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #3 på: mai 26, 2010, 09:40:07 am »

Hvilke nummer står det på kontaktene på den gamle og den nye bryteren? (30, X, 15, 50 ........) Er det en 70, 71, 72, europeisk, amerikansk bil?


det er en US modell, produsert i april 71. jeg kunne ikke se nummerene på den gamle fordi de står under ledningene, men det er en kontakt det ikke er ledning på og der står det P. på den nye står det P, 15, 50 og 30. vet ikke om dette hjelper men fargene på de ledningene som går til den gamle er: Rød, Svart/Rød, Svart, Gul/Svart, og en liten i midten som er Blå/Brun
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: mai 26, 2010, 09:44:29 am »

Har ikke skjemaet foran meg nå, men tror det er til en "buzzer" som er koblet til dørbryteren. Da vil du eventuelt bare miste en summelyd som indikerer åpen dør. Denne kontakten er merket PU på tenningslåsen.
Alt annet vil nok fungere.
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #5 på: mai 26, 2010, 10:16:06 am »

Har ikke skjemaet foran meg nå, men tror det er til en "buzzer" som er koblet til dørbryteren. Da vil du eventuelt bare miste en summelyd som indikerer åpen dør. Denne kontakten er merket PU på tenningslåsen.
Alt annet vil nok fungere.


Tusen takk for tips:) da skal jeg prøve meg litt frem
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #6 på: mai 26, 2010, 11:23:15 am »

nå har jeg titta litt, det ser ut som om nummerene har smeltet bort når ledningene har blitt loddet en gang i tiden, for nummerene står jo selvfølgelig under ledningene, den eneste jeg klarte å tyde var den rød/svarte ledningen, den var 50. og den svarte ledningen som var svidd ser det ut som det kan stå 15/54? stemmer det? skal det da være 15? Den ledningen som er brun/blå i midten av kontaktstykket kan det se ut som det er bildet av to lyn? Den røde og den svart/gule er umulige å se Tvilende også er det en kontakt som  ikke har noe ledning i seg på den gamle, og der står det en P, på den nye er det også en ledning med P, hvor skal da den?
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #7 på: mai 26, 2010, 12:09:40 pm »

Kan jo studere skjemaet. Se etter "D", som er "Zündanlasschalter" - tenningsbryter

http://www.vintagebus.com/wiring/1300_and_1302_USA_from_August_1971-1.jpg
http://www.vintagebus.com/wiring/1300_and_1302_USA_from_August_1971-2.jpg
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #8 på: mai 26, 2010, 12:14:27 pm »


men er det ikke litt forskjell på april og august?
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #9 på: mai 26, 2010, 12:27:15 pm »


men er det ikke litt forskjell på april og august?

Det kan godt være, derfor kan du jo sjekke litt flere skjemaer/modeller til du finner det som stemmer med fargekombinasjonene på ledningene dine. Jeg har opplevd at kart og terreng ikke stemmer helt. I all hovedsak brukte VW noenlunde samme farger på ledningene, men gjorde likevel små endringer hele tiden.

Alle skjemaene ligger her: http://www.vintagebus.com/wiring/
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #10 på: mai 26, 2010, 17:15:32 pm »

nå har jeg sett litt på skjemaet, ser ut til at fargene er de samme på bilen, så da har jeg funnet ut hvor 3 av ledningene fra den nye skal (15, 30, 50) Men hvor skal da den siste (P) de to resterende som er på skjemaet er (X og SU) Tvilende
Loggført
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #11 på: mai 26, 2010, 17:26:36 pm »

Har ikke skjemaet foran meg nå, men tror det er til en "buzzer" som er koblet til dørbryteren. Da vil du eventuelt bare miste en summelyd som indikerer åpen dør. Denne kontakten er merket PU på tenningslåsen.
Alt annet vil nok fungere.

På skjemaet står det SU, er det den PU du snakket om?
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #12 på: mai 26, 2010, 18:05:22 pm »

nå har jeg sett litt på skjemaet, ser ut til at fargene er de samme på bilen, så da har jeg funnet ut hvor 3 av ledningene fra den nye skal (15, 30, 50) Men hvor skal da den siste (P) de to resterende som er på skjemaet er (X og SU) Tvilende

Du følger ledningen på skjemaet og bruker bokstavforklaringen nederst:

X (gul/svart) går til E1 "Lichtschalter" (lysbryter)
SU (brun/svart) går til F2 "Türkontaktschalter links mit Kontakt für Summer" (dørkontaktbryter venstre med kontakt for summer)
P finner jeg ikke noen steder (bokstaven P brukes på tenningssystemet...)


Lykke til! Bare å ta seg god tid med skjemaet. Det er ganske pedagogisk lagt opp og mulig å forstå (i motsetning til 1303-skjemaet...).
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!