mai 04, 2024, 22:18:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer å lufte 2 krets hovedbremse pumpe.  (Lest 1259 ganger)
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« på: desember 30, 2014, 18:07:52 pm »

Problemer å lufte 2 krets hovedbremse pumpe på 1966 panel.

Har bygget om til 2 krets bremsesystem.

Får ikke trykk på pedalen.

Har prøvd med vanlig lufting og bremselufter med trykk på bremsevæske beholder.

Monterte en ubrukt pumpe som har ligget noen år.

Kan pakningene ha tørket ut?

Er det noen som har noen god forslag til lufting?

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 30, 2014, 18:17:46 pm »

Gamle bremseslanger? Blir ofte tillnærmet tette og da er det vanskelig å lufte.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 30, 2014, 19:27:31 pm »

Sjekk at hullene ut av beholderen er helt åpne. Sleit litt med det på min, fiksa med litt borring Blunker

Bånd bør også være lagt til og lufteskruene bør være øverst på bremsepumpene/caliperene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: desember 30, 2014, 20:06:33 pm »

Sjekk også lengden på "overføringspinnen" fra pedal og til pumpe. Regner med at det er forskjell på denne om du har en-krets og to-krets pumpe. Du må ha med rett lengde, og det skal vel være 7-8mm dødgang på pedalen om jeg ikke husker feil.
Ellers er vel erfaringen min at pakninger tørker fort ut....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #4 på: desember 30, 2014, 20:54:34 pm »

Takk for svar.

Har litt forskjellig å ta tak i her.

Slangene er gamle og pumpen er kanskje 3 år.

Hvem vet om pinnen fra pedal og inn i bremsepumpen er lik på 1 og 2 krets?

Lufting er på de nederste bremsesylindrene. Kanskje prøve å lufte på slangene oppe?

Hilsen Geir.

Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: desember 30, 2014, 22:53:01 pm »

Neste gang du har hovedpumpa ute, så "lufter" du den på benken før du monterer den. Da går det lettere ved lufting etter montering.  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!