VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Sigmund på mai 22, 2010, 21:29:41 pm



Tittel: Solex 32-34
Skrevet av: Sigmundmai 22, 2010, 21:29:41 pm
Dette her med Solex 32-34 forgasser.

Noen som har noen linker / info om å få diise montert på en Type 1 motor ?
Mener jeg har sett noen side fra det store utland som viser dette, men klarer helt ikke å finne tilbake til dem.



Tittel: Solex 32-34 monter på en T1
Skrevet av: Sigmundjuni 12, 2010, 09:39:32 am
Hmmm...  Dette er kanskje ikke noe som er kjent ?

Å ha 2 gassere 32-34 (solex) på en T1, dette er ikke noe som lar seg gjøre ?  eller ikke en helt vanlig problem stilling ?   ::)


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: H-MEKjuni 12, 2010, 10:51:27 am
Klart dette går...
Satte sammen dette på ett par timer tidligere i uka.


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: H-MEKjuni 12, 2010, 10:56:42 am
Problemet er vel at folk flest ikke gidder å lage til slik selv, når nesten likt oppsett er å få kjøpt nytt bolt-on.
Det jeg har satt sammen er bare "prototyp". Gasserstag, og overføringer fra type4, filter fra stasjonærmotor. Innsug vet jeg ikke hvor kommer fra originalt, da disse er 5-6cm lenger enn de som sitter på type3.


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: Sigmundjuni 12, 2010, 11:17:03 am
Takker for svar  =o))

Må det gjøres noe spesielt med tanke på dette med bensinpumpe ? Blir kanskje for mye mating a fuel til 2 gassere fra den originale bensinpumpa ?



Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: H-MEKjuni 12, 2010, 11:25:31 am
Originalpumpa gir nok den.
Det som er jobb med ett slik "ceap`o" oppsett er gasserstag.
Kan modifisere ett type3 "propell" stagsett, men problemet blir høyden på innsug. Stag kommer i konflikt med dynamo,
og da må du enten forlenge innsug, eller heise gassoverføringer.
Enkelt for en som har kassevis med deler å velge i, mens resten velger ett sett kadron gassere til 2-3lapper..


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: Sigmundjuni 12, 2010, 12:21:13 pm
Trodde muligens det verste var å få plass på sidene med Gasserene til Veggen mot Kupeen.
Mine innsug er nok sikkert av den lave sorten, så som du sier... får en utfordring der med dynamoen.  ::)


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: Squarebackjuni 26, 2010, 22:09:01 pm
Jeg kjørte med en rød -73 1303s med 2 slike forgassere på slutten av 80-tallet. Fikk en -68 variant som delene ble plukket av. Mener å huske at jeg modifiserte de originale type 3 stagene og lenkearmene på forgasserne. Innsugene var std "lave" type 3. Kjøpte luftfilter fra Hotshop og  "Thunderbird" eksos fra Kvikkservice og bilen gikk godt nok for en med fersk førerkort


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: cato®juni 26, 2010, 23:54:14 pm
Er ikke noe problem å lage forlengere på korte innsug, det er bare 2 rør med en flens i hver ende.


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: Sigmundjuli 04, 2010, 10:12:00 am
Du tenker da ett rør mellom innsug og forgasser ? som løfter forgasseren høyere enn ved ett vanlig kort innsug ?


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: cato®juli 04, 2010, 10:36:50 am
Riktig


Tittel: Sv: Solex 32-34
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'januar 31, 2011, 20:33:46 pm
Hvordan gik det her?