Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37
|
1051
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: JULE HILSEN til VW Norge
|
på: desember 21, 2007, 19:32:43 pm
|
God Jul til alle.
Fikk denne som en førjulspresang av søsteren min. Selvfølgelig fra USA. Kan skaffe flere om det skulle være interessant
|
|
|
1053
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 19, 2007, 21:25:53 pm
|
Girkassedelene blir planslipt før montering. Tett skal være tett..... Ja, girkassen er glassblåst innvendig også.
|
|
|
1056
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO
|
på: desember 19, 2007, 07:47:14 am
|
Magirius sylindrer er helt greie de. Må man betale for dreiejobben blir det fort dyrt da det er en del arbeid å få disse maskinert. "Halve bilcross og rallycross miljøet" bruker disse, så de som rynker på nesen vet ikke hva de snakker om. Borring på disse er 100 mm originalt men det er ikke problem å borre disse til 106.3 (4,185") Finnes ikke større en 105 mm til T-4, så skal du ha større en det er dette valget.
Helt greie sylindrer, men å kjøpe løse sylindrer i USA er kanskje billigere.
|
|
|
1057
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 12, 2007, 08:03:38 am
|
Prosjektetarbeidet går litt hit og dit. Veksler litt på arbeidsoppgaver for å få litt variasjon i arbeidet slik at jeg ikke går dritlei. Har nå begynt å bruke litt krefter og tid på girkassen. Det er en vanlig 1303 AT kasse som skal brukes i bilen. Denne er totalt demontert og huset er blitt glassblåst. Polerer nå huset med messingbørste for å få en jevn overflate og få vekk ujevnheter. Støpeskjøter og diverse rask blir pusset bort før den atter en gang skal glassblåst og satt inn i Polytrol olje.
|
|
|
1062
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 11, 2007, 19:58:38 pm
|
Hadde disse skjermene på rallycrossbilen. Er gode og stive og tåler veldig mye i forhold til vanlige glassfiberskjermer. Passformen var også meget bra.
|
|
|
1064
|
Bruktbørsen / Deler selges / T-4 2.4 Motorer
|
på: desember 10, 2007, 18:05:43 pm
|
Motor 1: 2 L veiv med letta 2l råder Je 103 sats P kam Kappstad 48-40 topper M/ innsug Bas eksos 2L svinghjul med sinter Tørrsump Alt avballansert
Motor 2:
1800 veiv m/ t-1 råder Je stempler/ Deutz 106.3 Syl P- kam Tørrsump Kappstad 48-40 topper m/ innsug 2l svinghjul med sinter Alt avballansert Bas girkasse med ny kubbe 1 og 2 gir selges uten sperre.
Ring for mer info og pris. C. Aanonsen, tlf. 482 54455
|
|
|
1066
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trim
|
på: desember 10, 2007, 09:33:27 am
|
Hvorfor ikke gjøre ombyggningen skikkelig med en gang og få alt ombyggning godkjent i vognkortet?
Ja det er noe dyrere, men har du råd til senarioet under?
Du kjører inn i ræva på bilen foran og fører av denne får nakkesleng og begge biler stor skade. Forsikringen dekker intet da ombyggningen ikke var godkjent og du må dekke 100.000 i skade på hver bil. I tillegg får føreren av den andre bilen 2.000.000 i erstatning som du må dekke av egen lomme.
Hvis du synes at det er værd å risikere 2.2 millioner på å spare på ombygningen så lykke til.
Det som ikke godkjenner ombygningen vet som regel ikke hva de gambler med.
Hvordan man går frem når du kontakter dem? IKKE prøv Valla-metoden. Legg deg langflat og hør etter og "godta" de de har å forkynne vis du vil ha skilter på bilen i fremtiden
Hva som gjør at bilen ikke er/kan bli godkjent?
|
|
|
1067
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: Weber 48 ida telling
|
på: desember 09, 2007, 23:04:14 pm
|
Går en hel del 48 og 51.5 i rallycrossmiljøet men det går nok ikke under VW miljøet..... 51.5 er et must på 13B Wankel som er mye brukt i boble.
Har tatt hjem to par 51.5 som er solgt videre og brukes i rallycross.
|
|
|
1068
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Porschemotor
|
på: desember 09, 2007, 13:22:01 pm
|
Denne er originalt midtplassert men jeg tenkte å ha den foran, over Pumaen. Adapter boks er vell rette ordet på det jeg trenger.
|
|
|
1069
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 05, 2007, 22:29:24 pm
|
Bilen skal bli mest mulig original angående utseende, farge og interiør. Senket med polerte EMPI Eightspoke felger. Motoren blir en 1641 med to doble 40 mm Dellorto.
|
|
|
1070
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 05, 2007, 08:26:04 am
|
Etter at alle delene er behandlet med en spesialolje for beskytte og holde på glansen, blir delene montert.
|
|
|
1072
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 05, 2007, 08:22:20 am
|
Alle deler har blitt glassblåst. Alt fra IRS-armer til små låseringer. Et tidkrevende arbeid og uten å overdrive har jeg hatt hodet i glassblåsemaskinen i over 100 timer. Vil tro at en fjerdedel av alle deler har blitt kassert da de ikke holdt mine kvalitet/finish krav.
En slik boks med smådeler tar ca 4 timer å glassblåse.
|
|
|
1073
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 05, 2007, 00:04:30 am
|
Skadesenteret på Bil & Maskin tar seg av lakkeringsjobben. Dette er VW sitt merkeverksted i Sandnes. To lag med syregrunning og et lag med rødgrunning er blitt sprøytet på. Bunnen er blitt fuget med Wurth sin strukturmasse i alle skjøter innvendig og utvendig, samt et heldekkende lag av samme masse på de mest utsatte stedene for salt og steinsprut.
Bilde fra garasje som begynner å nærme seg ferdig.
|
|
|
1074
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 04, 2007, 23:52:32 pm
|
Da jeg er en perfeksjonist (uhelbredelig sykdom), legger jeg nok mer arbeid ned i dette prosjektet enn det som er nødvendig. En del glatting av sveiser, runding av skarpe kanter og generelt finish arbeid er gjordt for å få et perfekt resultat. Hele bunnen er polert med roterende stålbørste for å få kontrollert hver kvadrat-millimeter, slik at alt er perfekt før bunnen går til lakkering. Denne bunnen er bedre en da den var ny i 1973.
|
|
|
1075
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: desember 04, 2007, 23:46:04 pm
|
Bilen ble totalt demontert og jeg bestemte meg for å skifte ut bunnplaten med en annen jeg hadde på "lager". Denne var med enda mindre rust og lettere å reparere på de stedene det trengtes. Tectyl var det rikelig på denne andre bunnen, men med en proff høytrykkspyler var det bare å ta tiden til hjelp og steame det bort. Gjesdal Sandblåsing fikk oppdraget med å få bort rusten, noe som ble utført raskt, proffesjonelt og rimelig. De få plassene som måtte sveises ble gjordt skikkelig, og rustbeskyttelse middel ble brukt før hulrom ble sveiset igjen. Alle utsatte plateskjøter er blitt helsveisede for å forhindre inntrenging av vann som igjen fører til rustangrep.
|
|
|
1076
|
Forum / Prosjektgarasjen / Linda's 1303S
|
på: desember 04, 2007, 22:47:37 pm
|
Etter 10 år med Boble i Bilcross og Rallycross har interessen for dette gått ned, mens interessen for restaurerte Bobler og VW-treff gått opp. Har en forkjærlighet for 1303 da denne har vært min redskap i 10 år med fart og moro.
Holder på å restaurer en 1303S fra -73 som min kone skal ha som “konebil”. Dette “Gull-egget” ble avskiltet i 1984 og har blitt lagret innendørs siden. Men de elleve årene den var på veien har satt sine spor. Rust i kanaler og innerskjermer er en selvfølge….
Bilen ble reddet fra en tilværelse som rallycross bil, men var et påbegynt prosjekt. Takluke var kappet ut og bakparten var kappet av. Alt av interiør var gått på fyllinga. Ikke det beste utgangspunktet å begynne på, men det var det jeg fikk tak i den gangen.
|
|
|
1078
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Käfer-cup
|
på: november 26, 2007, 20:44:34 pm
|
Vær OBS på nye bur-regler fra NBF for 2008 som forbyr bur som er skrudd sammen. Heigo-buret er FIA godkjent men andre hjemmemekk blir nokk ikk godkjent
|
|
|
|