Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #180 på: desember 12, 2012, 09:21:05 am » |
|
sorry fortsatt skeptisk her, ikke for og være pessimist men dekk siden er jo 40 mm bred.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #181 på: desember 12, 2012, 09:38:34 am » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #182 på: desember 12, 2012, 09:44:47 am » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #183 på: desember 12, 2012, 11:43:55 am » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Eller så vurderer jeg og teste dette produktet som jeg har hørt mye bra om, da er det jo også ett fett hvor store dekkene er, og du slipper og bekymre deg for at de faller av i stor fart etc... (Har testa whitewall paint før med dårlig resultat, men denne skal vist være meget bra, sies det...) http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htmUnnerberg selger dette produktet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
|
|
« Svar #184 på: desember 12, 2012, 11:52:05 am » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Eller så vurderer jeg og teste dette produktet som jeg har hørt mye bra om, da er det jo også ett fett hvor store dekkene er, og du slipper og bekymre deg for at de faller av i stor fart etc... (Har testa whitewall paint før med dårlig resultat, men denne skal vist være meget bra, sies det...) http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htmUnnerberg selger dette produktet... Veldig interessant dette produktet....er det noen som har prøvd det for å fylle skriften på et dekk? ... eller er det best for å "bare" male hele dekksider?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #185 på: desember 12, 2012, 11:54:49 am » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Sjekk ut denne tråden... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=337840
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #186 på: desember 13, 2012, 16:53:53 pm » |
|
Lurer på om hvordan dekk målingen funker i sprøyte jeg. Da slipper du jo striper i whitewallen
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #187 på: desember 13, 2012, 21:18:21 pm » |
|
En gledens dag, i dag har jeg kjøpt nye felger til bilen....skulle egentlig kjøre steels, men ble for fristet til noen freshe nye som kan kan gi litt kontrast mot patina'en.... Kjøpte disse (men ikke i chrome, jeg kjøpte polished aluminium, er ikke fullt så bling, haha) Felgene heter Torque...
61.jpg (76 KB. 640x480 - vist 285 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
|
« Svar #188 på: desember 13, 2012, 22:52:11 pm » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Eller så vurderer jeg og teste dette produktet som jeg har hørt mye bra om, da er det jo også ett fett hvor store dekkene er, og du slipper og bekymre deg for at de faller av i stor fart etc... (Har testa whitewall paint før med dårlig resultat, men denne skal vist være meget bra, sies det...) http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htmUnnerberg selger dette produktet... http://www.unneberg-bil.no/product/191127
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #189 på: desember 14, 2012, 11:34:36 am » |
|
Lurer på om hvordan dekk målingen funker i sprøyte jeg. Da slipper du jo striper i whitewallen
PÅFØRINGS INSTRUKSJON 1. Dekkene må ha normalt dekktrykk når de males. 2. Varm boksen får du begynner å male. Det vil tynne malingen og den blir enklere å bruke. 3. Slip dekkene med sandpapir og rens dem nøye med silikon fjerner. Dette får du hos din lokale fargehandel. 4. Bland/rist malingen godt. 5. Mal 3 strøk og la hvert strøk tørke i 24 timer før neste strøk påføres. 6. La dekkene tørre i 24 timer før bruk. 7. Rens utsyret ditt med terpentin/universal tynner. 8. Hold dine nye hvite dekksider rene og uten misfarge med Westley´s Bleche-Wite eller lik. Det er en sterk mulighet for at dekkene vil vise en brun (eller gul) farget gjennom malingen. Tre lag maling vil redusere denne misfarging. Hvis dekkene er helt nye kan dette være et problem. Da vil det lønne seg med fire eller fem tynne lag maling for å stenge i denne brune oppmykning av materialet. Dersom du vil spraye malingen på, vennligst bruk Toluen som tynner. For å holde vann og skitt vekk er det bra å spraye STP, Son Of A Gun, på dekket to eller tre lag før den første tur. Det er også en god idé å ha dekkrens i bilen, for å rense all smuss og fett av dine nye white walls etter en køretur. http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=191127
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #190 på: desember 14, 2012, 21:09:30 pm » |
|
Da er nye dekk på plass....
63.jpg (132.76 KB. 640x640 - vist 244 ganger.)
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #191 på: desember 15, 2012, 01:28:52 am » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 15, 2012, 01:31:16 am av atufte »
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #192 på: desember 15, 2012, 18:44:01 pm » |
|
LIKER veldig
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
|
|
« Svar #193 på: desember 15, 2012, 20:39:43 pm » |
|
Den hadde jeg gledet meg til også! Har du safari ruter på din?
|
|
|
Loggført
|
Old bugs never die
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #194 på: desember 15, 2012, 20:46:01 pm » |
|
LIKER veldig Takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #195 på: desember 15, 2012, 20:47:43 pm » |
|
Den hadde jeg gledet meg til også! Har du safari ruter på din? ....Har nye safari vinduer fra CE som skal monteres snart...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
|
|
« Svar #196 på: desember 16, 2012, 11:26:46 am » |
|
Det er prikken over ièn
|
|
|
Loggført
|
Old bugs never die
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #197 på: desember 18, 2012, 15:56:56 pm » |
|
Klar for sveising av nedre del av cargo dør...
64.JPG (142.1 KB. 640x640 - vist 290 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
|
|
« Svar #198 på: desember 18, 2012, 18:38:45 pm » |
|
Hvor høyt opp vil det bli ny plåt? Vil du prøve å få til litt patina på den lakken på nedre del av bilen også? Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Eller så vurderer jeg og teste dette produktet som jeg har hørt mye bra om, da er det jo også ett fett hvor store dekkene er, og du slipper og bekymre deg for at de faller av i stor fart etc... (Har testa whitewall paint før med dårlig resultat, men denne skal vist være meget bra, sies det...) http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htmUnnerberg selger dette produktet... Hold oss oppdatert på hvordan det vil fungere
|
|
|
Loggført
|
Old bugs never die
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #199 på: desember 18, 2012, 20:17:23 pm » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Sjekk ut denne tråden... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=337840sorry den var jeg ikke med på, snakket de ikke om 135 og 165 bredde med R profil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #200 på: desember 18, 2012, 20:26:03 pm » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Sjekk ut denne tråden... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=337840sorry den var jeg ikke med på, snakket de ikke om 135 og 165 bredde med R profil? Var ikke noe mer konkret enn whitewalls på dekk med lav profil...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #201 på: desember 18, 2012, 20:29:35 pm » |
|
Hvor høyt opp vil det bli ny plåt? Vil du prøve å få til litt patina på den lakken på nedre del av bilen også? Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Eller så vurderer jeg og teste dette produktet som jeg har hørt mye bra om, da er det jo også ett fett hvor store dekkene er, og du slipper og bekymre deg for at de faller av i stor fart etc... (Har testa whitewall paint før med dårlig resultat, men denne skal vist være meget bra, sies det...) http://www.mbzponton.org/valueadded/other/tirepaint.htmUnnerberg selger dette produktet... Hold oss oppdatert på hvordan det vil fungere Har tatt bilder av bussen i alle vinkler for og prøve og få en tråd i patina etter at alt det metallet er på plass...så noe "faking" må det nok bli...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #202 på: desember 18, 2012, 20:36:03 pm » |
|
Da kjører du den smale typen atlas foran da vettu... viste ikke at det fantes flere bredder i 15" men er smalere i 16"-17" veit jeg. men blir spennende og se når du får de på har en kjærlighet for portawalls sjøl. Sjekk ut denne tråden... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=337840sorry den var jeg ikke med på, snakket de ikke om 135 og 165 bredde med R profil? Var ikke noe mer konkret enn whitewalls på dekk med lav profil... har hatt whitewall på 165.65 og 5.5" felger, da lå nesten dekksiden i bakken. så bevis på dekkside på 45 profil må du hoste opp bevis på for at det skal gå hjem hos meg,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #203 på: desember 18, 2012, 21:08:52 pm » |
|
har hatt whitewall på 165.65 og 5.5" felger, da lå nesten dekksiden i bakken. så bevis på dekkside på 45 profil må du hoste opp bevis på for at det skal gå hjem hos meg, [/quote] Haha, fant ut nå at det er jeg som roter, jeg hadde 145/65/15 med atlas, så det forklarer jo saken, har aldri vært noe god på dette med dekk str. så der kan du se, du har nok rett, men nå blei det bling bling felger på meg i steden så det er ikke noe issue lenger for min del... Men uansett så kan du jo bruke den white wall paint løsningen de selger på Unnerberg, uansett size, så om du vil nok, får du whitewalls på hva som helst...
|
|
« Siste redigering: desember 20, 2012, 00:42:32 am av atufte »
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #204 på: desember 18, 2012, 21:13:54 pm » |
|
har hatt whitewall på 165.65 og 5.5" felger, da lå nesten dekksiden i bakken. så bevis på dekkside på 45 profil må du hoste opp bevis på for at det skal gå hjem hos meg,
Haha, fant ut nå at det er jeg som roter, jeg hadde 145/65/15 med atlas, så det forklarer jo saken, har aldri vært noe godt på dette med dekk str. så der kan du se, du har nok rett, men nå blei det bling bling felger på meg i steden så det er ikke noe issue lenger for min del... Men uansett så kan du jo bruke den white wall paint løsningen de selger på Unnerberg, uansett size, så om du vil nok, får du whitewalls på hva som helst... [/quote] whitewall og kråm er jo cool det da..... fint vi blei enige så slapp jeg tygge mere på dette.... hehehe gleder meg til sommer og se bilen din.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #205 på: desember 18, 2012, 21:16:53 pm » |
|
har hatt whitewall på 165.65 og 5.5" felger, da lå nesten dekksiden i bakken. så bevis på dekkside på 45 profil må du hoste opp bevis på for at det skal gå hjem hos meg,
Haha, fant ut nå at det er jeg som roter, jeg hadde 145/65/15 med atlas, så det forklarer jo saken, har aldri vært noe godt på dette med dekk str. så der kan du se, du har nok rett, men nå blei det bling bling felger på meg i steden så det er ikke noe issue lenger for min del... Men uansett så kan du jo bruke den white wall paint løsningen de selger på Unnerberg, uansett size, så om du vil nok, får du whitewalls på hva som helst... whitewall og kråm er jo cool det da..... fint vi blei enige så slapp jeg tygge mere på dette.... hehehe gleder meg til sommer og se bilen din. [/quote]
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #206 på: desember 19, 2012, 21:05:35 pm » |
|
I dag fikk jeg henta felgene...
65.jpg (118.64 KB. 640x640 - vist 284 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
|
|
« Svar #207 på: desember 19, 2012, 23:22:30 pm » |
|
Spennende felg. Er den sort i midten? Hvor bred er disse kantene?
|
|
|
Loggført
|
Old bugs never die
|
|
|
|
atufte
|
|
« Svar #209 på: desember 20, 2012, 21:21:40 pm » |
|
Da var dekk på felg...
66.JPG (118.8 KB. 640x640 - vist 300 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|