mai 08, 2024, 10:57:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gassere flommer over  (Lest 3377 ganger)
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« på: april 11, 2012, 19:50:54 pm »

Har en 1680 motor med w 110 kam og 2 stk dobble 40 mm idf gassere.....problemmet er at dem flyter over og pluggene blir våte.....(bilen starter ikke)

Noen som har noe ide om hva som kan være galt?

dysene som itter i er : 120----200----55

flotør høyde er 9 mm og 31,5 mm


Har orginal bensinpumpe
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #1 på: april 11, 2012, 21:59:49 pm »

ingen som kan weber gassere  Gliser Gliser
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2012, 19:35:08 pm »

Har du testet at nåleventilene dine lukker?
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #3 på: april 12, 2012, 21:08:51 pm »

Jepp den funker
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 12, 2012, 21:18:40 pm »

Ut ifra hva du skriver. Så virker de ikke  Blunker
Loggført

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #5 på: april 12, 2012, 21:50:01 pm »

Ok. Får skru opp dritten igjen da. Kommer snart en defekt 1680 motor tilsalgs for en billig penge 😁
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: april 12, 2012, 21:52:21 pm »

Av og til vert problemer med choke systemet som ikke holder tett...
Loggført

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #7 på: april 24, 2012, 10:49:39 am »

Ser nå at det fyller seg opp med nye bensin spjel lokka ned i gasserne. Virker også som at det renner inn bensin fra toppen av gasserne der den duppe ditten som sitter midt inni gasserne (altså den med et lite rør i).  Noen som har en ide nå da Glad)). Kan få lagt ut et bilde seinere Idag.
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #8 på: april 24, 2012, 11:03:37 am »

Rød ring....ser ut som det drypper/renner inn bensin her

Blå ring.....her er det også veldig våt av bensin

Og hele pakningen på bilde blir gjennom våt av bensin


* IMG_03781.jpg (144.48 KB, 1296x968 - vist 208 ganger.)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 24, 2012, 11:19:05 am »

Løse dyseholdere?
For høyt bensintrykk?
Nåleventil som ikke lukker (slitt/sitter fast)?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #10 på: april 24, 2012, 11:34:11 am »

Hva mener du med løsedyse holder....tenker du på dem i toppen så sitter dem sammen nedover...må ta i for å ta dem fra hverandre.

Har orginal bensin pumpe

har byttet til ny nålventil....skjer det samme med gammel og ny nål ventil
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 24, 2012, 12:48:01 pm »

Hva mener du med løsedyse holder....tenker du på dem i toppen så sitter dem sammen nedover...må ta i for å ta dem fra hverandre.

Har orginal bensin pumpe

har byttet til ny nålventil....skjer det samme med gammel og ny nål ventil

Bare at den er strammet til/skrudd fast
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #12 på: april 24, 2012, 12:53:31 pm »

Den er skrudd til, skal vel ikke dra til så mann blir blå heller vel Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: april 24, 2012, 13:13:31 pm »

Det kan høres ut som at aks pumpene dine står å småskvetter. Har aldri hatt problemet på gassere som dine, så jeg vet ikke hvordan man løser det på de.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #14 på: april 24, 2012, 13:19:27 pm »

Her er det ikke snakk om små skvetting:). Egentlig så virker det som at dem slutter å renne over når nivået i bensin kammeret kommer ned til et vist nivå. Har sjekket flotør høyden. Den er 10 mm og 32 mm, kan bensin trykket være så stort fra orginal pumpa at den presser ned nål ventilen og pumper inn bensin i gasserne Hæ
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #15 på: april 24, 2012, 15:14:52 pm »

Kunne det vært lurt å satt på en bensin regulator?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 24, 2012, 15:18:01 pm »

ja
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #17 på: april 24, 2012, 15:28:36 pm »

kan orginal pumpa gi så høyt trykk at den vil presse ned nål ventilen og flotøren???
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 24, 2012, 15:29:28 pm »

kommer helt ann på. jeg trengte regulator
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #19 på: april 24, 2012, 15:30:32 pm »

hadde du samme problemmet som jeg beskriver?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 24, 2012, 15:34:28 pm »

gasserene likte ikke mye trykk nei
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #21 på: april 24, 2012, 16:50:53 pm »

men var det som jeg beskrev at dem rant over så mye som jeg sier litt lengere opp her  Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #22 på: april 24, 2012, 16:52:37 pm »

men var det som jeg beskrev at dem rant over så mye som jeg sier litt lengere opp her  Blunker

Ikke på tomgang, men gikk veldig fett. Med andre ord så rant det over litt opp i turtallet
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #23 på: april 24, 2012, 18:51:19 pm »

fant ut nå at det må være fløtor høyden min som er feil......jeg kan ikke stille den inn sånn det står at den skal være 11 mm.....må nok ha mye mere en som så da bensinkammeret blir alt for fult
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!