har en 1973 1303s. Driver å demonterer generatoren eller dynamoen eller alternatoren eller hva nå det heter Skal skifte lagre. Så kom jeg dit at jeg lurte armen bak viftehuset og skulle kjenne litt på dimensjonen på mutteren i senter på vifta, men steike ta, det var svære greier. Prøvde med skyvelær, men ikke heeeelt enkelt å komme til. Noen som vet dimensjonen på denne mutteren?
Nye lagre på dynamoen, eller generatoren eller alternatoren eller hva f..n den heter Bilen har stort sett stått i maaaaange år og plutselig begynner nye eier å kjøre et par tre hundre kilometer i uka. Da dukker gamle problemer opp vettu. Lageret låter helt forferdelig og slarken er blitt rimelig god (men lader gjør'n!). Så da er det av med hele skiten og få på nye lagre. Det er jo alt for tidlig å avslutte sesongen Imidlertid ble det bråstopp. Mutteren bak på vifta var så diger at den lå utenfor verktøysortementet. Altså må vi vente til i morgen, og låne litt verktøy i nabolaget. Ønsk meg lykke til
Finn ut av dette før du kjører med bilen... De eneste væskene som befinner seg foran er spylervæske, bensin og bremsevæske. Gearolje er midt under bilen, og motorolje bakerst. Får du ikke satt den på bukker og kikket under?
lekkasje på et innsug , mellom toppen og innsuget. skjekk /trekk etter boltene og hør om lyden endrer seg
Jeg fant, jeg fant! Leita litt etter løse bolter og da jeg teita forgasserbolten man kommer lettest til, endra lyden seg. Var ørliten lekkasje mellom innsug og forgasser faktisk. Må ha ny pakning
Jeg har en 1303s originalmotor 1600cc. Tenning, forgasserjustering og ventiljustering ok. Plutselig har den begynt å plystre/synge på tomgang. Tok av reima, plystrer fortsatt. Tok av luftfilter, plystrer fortsatt. Med gasspådrag blir lyden svakere/drukner i annet bråk. Ligner litt på turboplystring, men jeg har sjekket to ganger; det er (dessverre) ikke turbo på bilen Er dette et typisk symtom på noe? Andre som har vært borti dette? Hva kan det være???
Har for tiden elendig internett, men skal i løpet av denne uken få lastet ned div info rundt trimming/justerng med og uten turbo. Da legges det ut mer info =) Har null peiling selv, men skal nok få til dette i løpet av vinteren =)
Jeg har handlet litt hos Hot Shop i sommer, og prisene på fakturaen er lik dem oppgitt på nett på de varene jeg har bestilt. Opplevde å få feil vare på den ene forsendelsen, list til HS istedenfor VS, og da sendte de ny list uten omkostninger på flekken, så jeg må si meg godt fornøyd. Jørn.
Artig tråd å følge med på. Har selv en standard 1600 (1303s) som jeg har planer om å skremme opp litt, men har ikke bestemt detaljene. Da er det artig å lese litt om ulike oppsett før man drar i gang selv.
Klart enig med deg der. Bilen gikk styggfort, og jeg fikk inntrykk av at Jørn var en ordentlig dyktig tusenkunstner som har bygd en veldig spesiell bil.
Har en 1973 1303s og ønsker å kjøpe en håndbok til bruk ved skruing. Har en Haynes, men stort sett alle bilder er fra eldre utgaver av bilen. Lurer på å kjøpe "keep your vw alive" eller "håndbok for 1302/1303" hos hotshop. Noen som har erfaringer med disse bøkene/anbefaling av bok?
Da har jeg vært på SCC (lørdag) og turen på 40 - 50 mil gikk bra. Men på tur hjem løsnet kronmutteren på høre bakhjul for andre gang i sommer. Derfor har jeg i dag rasket av bremsetrommelen + + og tatt en grundig sjekk. Viste seg at alt var ok på bilen, men at mellomstykket var montert feil vei! Trommelen er skadet i annleggsflaten mot mellomstykket (les lageret). Så da snudde jeg mellomstykket, smurte opp det ytre lageret og satte på en annen trommel. Skal uansett bytte hjullager på den siden til vinteren, etter råd fra bilmekaniker. Håper bilen ruller problemfritt nå, for neste helg er det fjellrally (veteranbilløp)
Kjedelig sak Tistlo. Her har du med en skikkelig useriøs sjef å gjøre. Antyd en liten belønning ved underskrift og ofre en tusenlapp? (egentlig skulle han hatt juling, men da blir det sikkert dårlig stemning og ingen underskrift Jeg tror at jo mer man "truer" en slik fyr jo vanskeligere blir det å få tak i ham. Håper dere klarer å løse floken.
Blir spennende å se hvordan dette blir! Kult prosjekt. Hva gjør du med setene. Ny polstring først? (mine er segen, og jeg lurer litt på hvilke muligheter man har og hva som funker...)
Blir fort en utfordring dette. 1967 1500 har spesielle felger bare for dette året. De ligner senere felger, men har noen små avvik, bla større "luftehull". Er du heldig har kanskje noen liggende slike?