mai 05, 2024, 00:00:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
391  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny regler for barn i veteranbil på: juli 25, 2013, 17:54:59 pm
Takk Indy. Da var den saken klar.  Gliser
392  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen (1973) på: juli 24, 2013, 20:30:10 pm
Naboen kjører bilcross og har noen boblevrak stående. Men et 1300 skall stod også på tomten. Krom rundt lykter, blinklys og langs stigbrett var veldig bra, og vips nå sitter godsakene på min bil  Gliser
393  Forum / Problemløseren / Sv: Lurer på noe rundt 34 pict forgasser. på: juli 24, 2013, 07:50:41 am
Litt usikker på hva du mener med "armen". Kan du spesifisere litt?
394  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303s gullklumpen (1973) på: juli 11, 2013, 20:35:42 pm
Bilde
395  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 74mod 1303S BIG "Anonsen" på: juli 11, 2013, 20:00:05 pm
Flott at du lager prosjekttråd på denne! Den forhistorien med arv, henting osv fortjener en videre fortelling. Lykke til!
396  Forum / Problemløseren / Sv: Må jeg ha ny forgasser? på: juli 10, 2013, 16:40:59 pm
Her har samspillet med fordeleren også mye å si. Jeg hadde litt problemer selv. Jeg har lik forgasser og SVDA 034 fordeler.  Den ser slik ut: http://www.shop.kaddieshack.com/NOS-Bosch-034-SVDA-Distributor-0231170034.htm
Jeg slet med innstillinger og justering av tenning.
Så leste jeg meg opp litt og løste problemet med en popnaggel. Jepp, les om det her : http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=365762&highlight=rivet

Scroll litt ned så ser du et veldig stort og illustrerende bilde. Raskt å fikse dette. Kan faktisk gjøres bare ved å løsne forgasserfestene, men jeg tok min helt av. Etter dette stemte plutselig alt. Great feeling!

Den elektriske tomgangsventilen kutter bensinen når tenningen slåes av. Bør absolutt virke.

Lykke til.
397  Forum / Snikk-snakk / Sv: Arvet Boble 1303S på: juli 09, 2013, 22:29:18 pm
Ribbet, men ikke håpløst. Litt tålmodighet, lesing i haynes og på nett, en del innkjøp her på forumet (og noe nytt), så blir det bil igjen :-) Det er vel bare å bestemme seg for hvor man vil begynne, feks motor og dra i gang. Ønsker deg masse lykke til, og som du ser er det masse hjelp å få her på forumet.
Motor mangler dynamo, luftfilterboks, noen vakumslanger og tre store fleksislanger og coil.
Sammenlign: http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=911174
398  Forum / Snikk-snakk / Sv: Porsche på si'! på: juli 09, 2013, 19:35:36 pm
Oh yes igjen...
399  Forum / Snikk-snakk / Sv: Arvet Boble 1303S på: juli 09, 2013, 19:33:31 pm
Steike, dette er den mest spennende tråden jeg har lest på lenge. Håper det blir bilder snart :-)
Lowlife; respekt.
400  Forum / Prosjektgarasjen / 1303s gullklumpen på: juli 08, 2013, 23:44:32 pm
Bilen ble kjøpt i Oslo i vår. Kjørte den hjem, ble avskilta pga manglende eu Sjokkert, og hev den i garagen. Så var det bare å starte opp med en litt grundig gjennonmgang. Nå er jeg ferdig for i sommer. Nå skal det kjøres og nytes :-)

 Har overhalt alt av bremser og justert motor. Nye plugger, ledninger, fordelerlokk, stift og rotor. Dro til med popnaggel i forgasseren (og det gjorde underverk for tenningsinnstilling) http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=365762&highlight=rivet
Byttet en del pakninger, fått orden på ledningsrot og smurt opp bilen. Litt understellsbehandling og rustforebygging ble også tatt. Felgene er nymalt  Gliser

Bilder og presentasjon her:
http://hauganfoto.wordpress.com/2013/07/08/vw-1303s-photomobile/

Neste steg: Få dratt skinnet av pølsa.
Motoren er dønn original. 0 - 100 går på 20 sekunder, og den drar greit opp bakkene, så foreløpig antar vi at tilstanden på motoren er bra. Er det noen her på forumet som har fikla med, eid, eller kjenner til bilen, setter jeg pris på litt info om hva som er gjort tidligere for å få litt mer historikk. Kjøpt i Oslo altså, reg nr BL 27116.

Plan: Lett trimming ca 70-80 hk.
Tror jeg går for doble gassere, ny eksos og 1,40 vippearmaksler sånn i første omgang. Leser som en tulling på: http://www.aircooled.net/vw-performance-easy-mods-bolt-on/

Noen som har erfaring med et slikt oppsett, setter jeg pris på tips, spesielt på forgasservalg.
401  Forum / Problemløseren / Sv: Lakkode til gullboble 1973 mod? på: juli 03, 2013, 20:48:37 pm
Tja. På den siden (link over) kan man søke øverst og bytte årstall. Jeg har selv en boble av fargen gull fra 1973 (1303s), men etter en halv kveld på nettet aner jeg fortsatt ikke lakkoden. Fargen ligner "harvest gold", men den kom ikke før i 1974. Ikke helt lett dette...
402  Forum / Problemløseren / Sv: Lakkode til gullboble 1973 mod? på: juli 03, 2013, 19:54:55 pm
Denne?
http://paintref.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?manuf=Volkswagen&year=1973
403  Forum / Problemløseren / Sv: Startproblemer på: juli 01, 2013, 22:45:34 pm
To på hver side, i enden på pluggledningene... Du trenger skralle og en kort forlenger, gjerne av typen vridbar. Husk hvilken pluggledning som skal hvor til monteringen, evt sjekk en plugg om gangen.
404  Forum / 1302/1303 / Sv: heving framme på: juli 01, 2013, 17:34:07 pm
Da er avgjørelsen tatt. I sommer kjører jeg med heveklosser fra Biltema. (det går faktisk helt greit). Til vinteren bytter jeg til vanlig senkefjører. Mine er nok en ekstremutgave...
Så hever jeg da et knepp bak og hiver på nye dempere. Da skulle den saken være grei. Takker alle for innspill!
Jørn.
405  Forum / 1302/1303 / Slitt førerstol på: juli 01, 2013, 17:31:53 pm
Jeg har sorte stoler i min 1303. Stoff med skai side og rygg. Særlig førerstol er "gøtt nedsøtten" (men hel i stoffet) og skulle vært fikset.

Er det ny polstring som gjelder? Ser at dette kan kjøpes, men da må man vel også trekke om?

Eller der det kurant å få tak i pent brukt stol (eller er alle gamle originalstoler "nedsøtten"?)

Hva anbefaler dere?
406  Forum / Problemløseren / Sv: Startproblemer på: juli 01, 2013, 08:51:47 am
Begynn med å ta ut tennpluggene og se litt på tilstanden på disse. De sier en del om motorens tilstand : http://2000gtveloce.files.wordpress.com/2010/08/spark_plugs.jpg
Er pluggene grei må du feilsøke tenning.
Er tenning ok, må du feilsøke forgasser.
En motor med gnist og bensin går....
407  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: ekstralys på: juni 27, 2013, 19:55:04 pm
Det var litt lykter til salgs, men prisene var i fantasiverden ja...
Drar til med disse om jeg ikke får tak i brukt, men gamle lykter foretrekkes.  Glad
http://www.skruvat.no/Trophy-II-ekstralys-hvitt-P47446.aspx
408  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / ekstralys (har nå kjøpt) på: juni 27, 2013, 17:55:59 pm
er på jakt etter to runde ekstralys til min 1303. Gjerne med plastdeksel eller gitter  Gliser må ikke være for store, maks 175, men helst rundt 160 i dia. Noen som har???
409  Forum / Problemløseren / Sv: Løsne faste tromler på: juni 18, 2013, 12:40:22 pm
Har dessverre ingen mirakelkur, men du har min medfølelse  Gliser
410  Forum / 1302/1303 / Sv: heving framme på: juni 18, 2013, 12:38:35 pm
Bruk orginalfjær!Du tar å flytter fjærsetet på fjærbeinet ned Ca 5cm da burde den komme passe ned.Har ca 6cm på min og en kortere konidemper inni Glad
Hvordan gjør man dette. Skrujobb eller sveisejobb?
411  Forum / Problemløseren / Sv: Bremselys og blinklys problemer på: juni 14, 2013, 20:28:04 pm
Da er det fort en jordingsfeil/feil i strømleveranse ved rele, sikring, bryter. Har ikke koblingsskjema foran meg nå, men bremser og blink kan fort være koblet via samme jording eller får strøm fra samme sted. Da blir det slik rot ved jordingsfeil. Koblingsskjema og en rask gjennomgang av rele og bryterkontakter anbefales.
412  Forum / 1302/1303 / Sv: heving framme på: juni 14, 2013, 07:07:29 am
 Osteaktig
413  Forum / 1302/1303 / Sv: heving framme på: juni 13, 2013, 21:18:43 pm
Justerbare er en mulighet, men kanskje litt dyrt. Min har en lillefinger mellom dekk 195/65-15 og skjerm. Veldig lav mao. Noen som har bilde av 50 mm senkefjær på bil?
414  Forum / 1302/1303 / heving framme på: juni 13, 2013, 20:09:58 pm
Jeg har ei 73' 1303s som gikk igjennom EU i dag (jippi!) men bilen er relativt kraftig senket. Jeg ønsker å heve den litt igjen for å øke komforten. Bak er saken grei, men så var det fremme. Jeg er redd for at med originalfjærer blir den for høy ( høyere fremme enn bak). Noen som har tips til midt-i-mellom-fjærer?
415  Forum / 1302/1303 / Sv: 1303 - Bildetråd på: juni 06, 2013, 20:05:34 pm
1973 mod. My very own...
416  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: senterkopp kpz-felger 60 mm hull på: juni 06, 2013, 16:36:52 pm
Supert. Finner du noe så ta med, så kjøper jeg dem igjen hos deg. Vi krysser fingra!
417  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: senterkopp kpz-felger 60 mm hull på: juni 05, 2013, 15:03:36 pm
Har 4logoer til å lime på visst du får fatt i kopper. 
Unneberg har ikke, men jeg leter videre. De logoene kan fort bli aktuell.
418  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / senterkopp kpz-felger 60 mm hull på: juni 04, 2013, 19:43:27 pm
skulle gjerne hatt senterkopper på mine kronprinzfelger. Hullet måler 60 mm i dia. Har sett på e-bay at det finnes kopper med kpz-logo, men det virker som det er vanskelig å få tak i. Noen som har ett eller annet som passer?
419  Forum / Snikk-snakk / Noen som har testet Skruvat.no ? på: mai 21, 2013, 14:05:37 pm
Lurte på å bestille denne (også fri frakt).
Det er jo billig?

http://www.skruvat.no/Hovedbremsesylinder-P100277.aspx

Jørn.
420  Forum / Problemløseren / Sv: sliter med å lufte bremser bak på: mai 21, 2013, 11:38:41 am
Takk for tips, ja jeg har tenkt det samme. Vet det er sirkulasjon, da man kan åpne begge niplene bak og suge med en slange på den ene nippelen, så hører man at det går luft inn den andre.

Satte på kompressor med litt trykkluft i påfyllingstankten og fikk lufta til slutt. Dæven det tok tid å få dette i orden, men nå har jeg altså bremser bak. Virker som det kanskje er noe dårlig sirkulasjon bak, men skal testkjøre og bremse på grusvei og sjekke om hjula låser.

Snart tid for EU  Gliser

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!