mai 05, 2024, 01:28:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sliter med å lufte bremser bak  (Lest 807 ganger)
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« på: mai 21, 2013, 09:13:19 am »

Jeg har overhalt kalipperne, byttet noen bremserør og kjøpt nye bremsesylindere bak og alt er montert og det er lufting som står på programmet. Jeg slet voldsomt med å få bremsevæske fra beholderen til hovedsylinderen, helt til jeg leste her på forumet at VIKTIG: pass på at "stempelet" går helt tilbake, ellers kommer det ikke inn ny bremsevæske.

Så da passet jeg på å dra pedalen helt tilbake, og etter litt lufting hadde jeg endelig bremser foran.
Det var ikke så lurt å starte foran kanskje, men slik ble det.
Nå skulle jeg jo gjerne hatt bremser bak også, men der kommer det ikke i gang. Ingen væske fra beholderen blir borte, og siden jeg nå har trykk foran, går ikke pedalen helt i bånn under lufting heller. 
Hva gjør jeg nå?  Hæ
Er dette indikasjon på slitt pakning til bakbremser i hovedsylinderen (kjøpe ny sylinder?) eller er det noen som har noen triks på lur så jeg får væske i systemet bak?
PS, jeg bor IKKE rett ved siden av biltema og andre som selger lure ting til garasjen...

Jørn.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: mai 21, 2013, 10:31:50 am »

Kan være att pakningene til bakre kretsen i pumpa er ødelagde Da må det overhales eller byttes,enkleste i dag er ny pumpe.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2 på: mai 21, 2013, 11:38:41 am »

Takk for tips, ja jeg har tenkt det samme. Vet det er sirkulasjon, da man kan åpne begge niplene bak og suge med en slange på den ene nippelen, så hører man at det går luft inn den andre.

Satte på kompressor med litt trykkluft i påfyllingstankten og fikk lufta til slutt. Dæven det tok tid å få dette i orden, men nå har jeg altså bremser bak. Virker som det kanskje er noe dårlig sirkulasjon bak, men skal testkjøre og bremse på grusvei og sjekke om hjula låser.

Snart tid for EU  Gliser

« Siste redigering: mai 21, 2013, 18:58:01 pm av hauganfoto » Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #3 på: mai 21, 2013, 14:20:19 pm »

Takk for tips, ja jeg har tenkt det samme. Vet det er sirkulasjon, da man kan åpne begge niplene bak og suge med en slange på den ene nippelen, så hører man at det går luft inn den andre.
Skal ta av hovedsylinderen og kikke litt på pakninger og fjører. Repsett eller ny?


kjøp ny du
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!