mai 14, 2024, 11:36:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: lett trim av 1600AS  (Lest 536 ganger)
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« på: november 05, 2012, 20:47:51 pm »

Hei, skal igang med mitt aller første motor prosjekt luftkjølt. Har akkurat fått tak i en 1600AS motor som skal brukes.
Det jeg tenker er å plukke ned hele motoren, etter hva jeg kan kjenne så er det minimalt med endeslakk i den, men har blitt anbefalt å linieborre blokka uansett da den skal åpnes, noen tanker om dette?
Målet er å beholde sylindre og topper. Tenker å  balansere litt, bytte kam + løftere, porte topper,tenning og en NY 40mm Empi gasser.
Noen som har noen mening om hva type kam/løftere som jeg burde kjøpe, har kikket og lest at Engle 110 er en som brukes av mange?

Har lest at dette er en lett trim som gir en grei bruks motor og som holder, noen formening om hvor mye effekt dette vil gi?


Hva ville dere gjort- Tips mottas med takk:-)
Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!