mai 07, 2024, 19:13:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvor bør jeg førsikre mine vw`r  (Lest 7226 ganger)
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« på: januar 23, 2008, 12:15:29 pm »

er ikke no fornøyd med mitt gamle forsikrings selskap . de ville ikke gi meg veteranforsikring, og varianten kom på 7000 lapper pluss att jeg har golf caben der , det er 12 000. så nå sa jeg opp hele driten med en nesten hyggelig tone Blunker. noen tips om hvem jeg burde ringe.?
Loggført

1 up
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: januar 23, 2008, 12:19:24 pm »

vesta eller sparebank1.  har vesta sjøl (tlf 04040) du må ha en vanlig forsikring får å få veteran, å det har jo du på GYLFEN ehh golfen,. Gliser
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2008, 12:42:00 pm »

takk martin funka det  Glad innbo og variant 1900 spenn
Loggført

1 up
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: januar 23, 2008, 12:56:43 pm »

se der ja, hehe er som rømme reklamen, "ække så my som ska te vettu" Gliser
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: januar 23, 2008, 13:17:17 pm »

Har veteranforsikring på begge mine bobler hos SR-Bank/Sparebank 1, og betaler i underkant av 600 kr året per stk. Årlig kjørelengde er da begrenset til 6000. Jeg er 18 år, og har ingen andre forsikringer i selskapet.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2008, 15:27:30 pm »

Har veteranforsikring på begge mine bobler hos SR-Bank/Sparebank 1, og betaler i underkant av 600 kr året per stk. Årlig kjørelengde er da begrenset til 6000. Jeg er 18 år, og har ingen andre forsikringer i selskapet.
Dette er det samme som meg bare at jeg har fått på 1000kr i året. trenger ikke annen bilforsikring men trenger en annen basisforsikring i selskapet. i mitt tilfelle ble det innbo på hybel. jeg er 20 år og selskapet var sparebanken hedmark/sparebank 1
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: januar 23, 2008, 16:09:05 pm »

Nå har jeg jaggumeg sendt Sparebank 1 en forespørsel om forsikring jeg også Glad
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: januar 23, 2008, 16:41:34 pm »

hadde sparebank1 på bobla jeg å, trur det var 600 i året å kjørelengde på 6000. hadde jo heller ingen annen forsikring der enn innbo.
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: januar 23, 2008, 20:40:03 pm »

jeg kan ikke bruke sparebank 1 de har kastet meg ut hehe og det er en merkelig historie. jeg fronta en gang i tiden og da skal man bli trekt bonus. men det gjorde de ikke , så plutselig så de det og trakk bonus og sente meg en regning. jeg betalte og pengene ble trekt . så litt etter dette så får jeg et brev i posten att jeg ikke lenger har forsikring Hæ jeg sjekker litt og finner ut at de har satt pengene tilbake Hæ Hæ så blir det et møte der det var en ganske sikker man som snakket i bgynelsen men på slutten av møte hadde fløyta en annen tone . han prøvde og ringe og fortelle att det var SP1 som tok feil , men det ville ikke hovedkontoret være med på. vanskelig og innrømme feil Osteaktig bare ler jeg. dette er flere år siden
Loggført

1 up
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #9 på: januar 23, 2008, 21:23:41 pm »

Noen som vet hvordan det er med forsikring på biler som ikke er registrert ?
Min 1302 som jeg driver å restaurerer å bygger opp som gatebil er jo ikke registrert nå å blir nok ikke det på en god stund. Så da hadde det vert fint å ha forsikring på den. Hvet jo aldri når det kan sje noe.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: januar 23, 2008, 21:47:28 pm »

jada bare og ringe det. brann tyveri får du da Blunker
Loggført

1 up
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: januar 23, 2008, 22:13:04 pm »

Hadde tenkt til å forsikre bobla med vanlig forsikring for og ikke tape 75% bonus på en forsikring som ikke er i bruk og kommer til å være det på en stund. Bonusen tapes nemlig etter 3år uten bruk. Mange med leasingbil som har fått seg en overaskelse her. Noen godtar at en ringer og holder vedlike bonusen men dette kan glemmes om noen år, og masse penger ut vinduet om en skulle kjøpe seg en nr 2 bil.

Så noen som har noen tips, priser på vanlig forsikring på boble.
Loggført
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 23, 2008, 22:39:03 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

herulf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1265
Bosted: Lillesand



Vis profil
« Svar #13 på: januar 23, 2008, 22:51:35 pm »

Har gjensidige full kasko opptil 80000.- koster 1000.- i året.Men kun 3000 km i kjørelengde.
Måtte sende inn 4 bilder før den ble godkjent.
Loggført

Herulf
47253505
hdettme@hotmail.com
Hvorfor kan ikke alle skrive i profilen hvor di bor?Hæ?
http://boblekameratene.forumakers.com/index.htm
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #14 på: januar 23, 2008, 23:12:09 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.
Loggført

Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #15 på: januar 23, 2008, 23:17:39 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #16 på: januar 24, 2008, 09:25:53 am »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.

Dette stemmer vel ikke helt?
Selv har jeg mine forsikringer gjennom mitt medlemskap i ACCN, hos IF og da har jeg hvert fall lov til å forsikre ombygde biler. (koster rundt 350,- for biler-->1960 og ca 500,- for nyere.)
Gjenstridige derimot, har vel minimumskrav til bildedokumentasjon med påfølgende takst av kjøretøyet.

Kjøp deg en gammel jänkare du Anders, slik at du kan innlede et proforma medlemskap hos If via ACCN Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: januar 24, 2008, 09:55:51 am »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Fikk ikke spørsmål om noe som helst slik når jeg var innom og forsikret mine bobler, eneste kravet var 6000 km/år. Regelen er nok også at bilen ikke skal være i daglig bruk, men dette står nok helst i kontrakten, og ble ikke nevnt for meg når jeg var innom.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #18 på: januar 24, 2008, 15:45:53 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.


Som jeg har skrevet har jeg forikring i sparebank 1. Han jeg snakket med sa at så lenge jeg ikke skulle bruke bilen "daglig" var det helt greit. Om bilen var orginal eller ikke hadde ikke noe å si. endringer skal jo selvfølgelig skrives inn i vognkortet.
Loggført

ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 24, 2008, 16:27:31 pm »

I følge lmk sine sider:

Medlemmer med mer enn et års medlemskap i en LMK-tilsluttet klubb kan søke om forsikring for ombygde/modifiserte kjøretøy.
Et modifisert/ombygd kjøretøy er definert som å ikke være i samsvar med LMK's krav til historisk korrekt utførelse. Kjøretøyet må være i samsvar med vognkortet. En kopi av vognkort (ikke midlertidig vognkort!) skal følge med søknaden.
En modifisering eller ombygging må være av høy kvalitet og helhetlig gjennomført både teknisk og estetisk i den stil som er valgt.

For dere som ønsker å lese mer om forsikringene til lmk finner dere masse opplysninger her: http://lmk.no/forsikring.htm

De har også lagringsforsikring, restaureringsforsikring og ikke minst forsikring for originale kjøretøyer.
Denne koster kr 395.- pr år (ved verdi inntil 150000.-), har fri kjørelengde og en har "redning" i hele Europa (helt hjem)


Loggført

 
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #20 på: januar 24, 2008, 19:50:53 pm »

Selv har jeg mine forsikringer gjennom mitt medlemskap i ACCN, hos IF og da har jeg hvert fall lov til å forsikre ombygde biler. (koster rundt 350,- for biler-->1960 og ca 500,- for nyere.)
Det er kanskje problemet for mange av oss, vi vil vel ikke eie noe "amthrash"  Osteaktig for å kunne ha en ok forsikring! Jeg spurte den hyggelige mannen fra If om det holdt dersom jeg satte på US-blinklykter og "EuroVan"-merker på T4 Caravellen min, men neida...  Hæ Øyerulling Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #21 på: januar 24, 2008, 20:38:50 pm »

Selv har jeg mine forsikringer gjennom mitt medlemskap i ACCN, hos IF og da har jeg hvert fall lov til å forsikre ombygde biler. (koster rundt 350,- for biler-->1960 og ca 500,- for nyere.)
Det er kanskje problemet for mange av oss, vi vil vel ikke eie noe "amthrash"  Osteaktig for å kunne ha en ok forsikring! Jeg spurte den hyggelige mannen fra If om det holdt dersom jeg satte på US-blinklykter og "EuroVan"-merker på T4 Caravellen min, men neida...  Hæ Øyerulling Gliser

Saklig..

Men man bør hvertfall ha forsikringene i orden, noe denne karen smertelig kan bekrefte...:
http://www.regenstadt.com/nucleus/?itemid=231
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 24, 2008, 21:14:23 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.


Som jeg har skrevet har jeg forikring i sparebank 1. Han jeg snakket med sa at så lenge jeg ikke skulle bruke bilen "daglig" var det helt greit. Om bilen var orginal eller ikke hadde ikke noe å si. endringer skal jo selvfølgelig skrives inn i vognkortet.

Oi, overså at du alt hadde skrevet hvor du hadde forsikringen Glad Jeg har jaktet på nytt forsikringsselskap en stund, og har noe i SH/Sparebank 1 så det kunne jo vært aktuellt å samle alt der. Men på nettet skriver de følgende om vetarnforsikring:

"For å få status som veterankjøretøy må bil/MC være 30 år eller eldre, i original stand og være registrert på opprinnelig registreringsnummer/ årsmodell hos biltilsynet."

"I orginal stand" vil vel for de fleste ikke innbefatte senking, større motor og fete felger... Det jeg lurer på da er hva som skjer hvis uhellet er ute? Vil du ha ditt på det tørre fordi mannen du snakket med sa at det var greit, eller vil de komme med "den lille skriften" Hæ

Lenke til SH/Sparebank 1
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #23 på: januar 24, 2008, 21:15:29 pm »

Uff, beklager det der altså! Trekker herved tilbake alt av usakligheter...

Men for å si noe som kan være et saklig argument for mange, er at If sin restaureringsforsikring virker ok. Jeg har den, men jeg har (heldigvis!) ennå ikke "hatt bruk for den"...

Det burde kanskje være mulig for andre deler av hobbybilmiljøet i Norge enn æmmkargutta (uffda, nå kommenterer vel noen at jeg ikke var saklig igjen, eller er det lov å si æmmkar  Hæ ) å få slike forsikringer som ACCN har fått forhandlet fram?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #24 på: januar 24, 2008, 23:04:01 pm »

Uff, beklager det der altså! Trekker herved tilbake alt av usakligheter...

Men for å si noe som kan være et saklig argument for mange, er at If sin restaureringsforsikring virker ok. Jeg har den, men jeg har (heldigvis!) ennå ikke "hatt bruk for den"...

Det burde kanskje være mulig for andre deler av hobbybilmiljøet i Norge enn æmmkargutta (uffda, nå kommenterer vel noen at jeg ikke var saklig igjen, eller er det lov å si æmmkar  Hæ ) å få slike forsikringer som ACCN har fått forhandlet fram?

Burde kunne gå det, men nå har det seg slik at ACCN er en rimelig stor organisasjon med mange ildsjeler bak seg.
Ville ikke tro det er noen enkel prossess å få til slike avtaler.

Du må følgelig komme med hvilke fraser du ønsker om de deler av bilmiljøet du måtte mislike, men om de er myntet mot mine innlegg får du svar på tiltale.  Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #25 på: januar 25, 2008, 22:44:59 pm »

Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.
Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.


Som jeg har skrevet har jeg forikring i sparebank 1. Han jeg snakket med sa at så lenge jeg ikke skulle bruke bilen "daglig" var det helt greit. Om bilen var orginal eller ikke hadde ikke noe å si. endringer skal jo selvfølgelig skrives inn i vognkortet.

Oi, overså at du alt hadde skrevet hvor du hadde forsikringen Glad Jeg har jaktet på nytt forsikringsselskap en stund, og har noe i SH/Sparebank 1 så det kunne jo vært aktuellt å samle alt der. Men på nettet skriver de følgende om vetarnforsikring:

"For å få status som veterankjøretøy må bil/MC være 30 år eller eldre, i original stand og være registrert på opprinnelig registreringsnummer/ årsmodell hos biltilsynet."

"I orginal stand" vil vel for de fleste ikke innbefatte senking, større motor og fete felger... Det jeg lurer på da er hva som skjer hvis uhellet er ute? Vil du ha ditt på det tørre fordi mannen du snakket med sa at det var greit, eller vil de komme med "den lille skriften" Hæ

Lenke til SH/Sparebank 1

Siden du skrev dette ble jeg litt interessert i hva det står i forsikringsavtalen min og etter å ha lett igjennom den en stund så har jeg ikke funnet noen sted der det står at bilen skal være orginal og heller ikke noe om at den må være registrert på opprinnelig registreringsnr.

"hva forsikringen dekker"
forsikringen gjelder det veterankjøretøyet som er angitt i forsikringsbeviset. Veterankjøretøyet skal være et samleobjekt som bare anvendes til hobbykjøring og ikke er i daglig bruk. årlig kjørelengde skal ikke overskride 6000km.

Dette er eneste punktet der jeg ser begrensninger. mulig jeg har oversett noe og om noen har noe annet i sine avtaler så si ifra.
Loggført

Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 25, 2008, 22:53:38 pm »


Siden du skrev dette ble jeg litt interessert i hva det står i forsikringsavtalen min og etter å ha lett igjennom den en stund så har jeg ikke funnet noen sted der det står at bilen skal være orginal og heller ikke noe om at den må være registrert på opprinnelig registreringsnr.

"hva forsikringen dekker"
forsikringen gjelder det veterankjøretøyet som er angitt i forsikringsbeviset. Veterankjøretøyet skal være et samleobjekt som bare anvendes til hobbykjøring og ikke er i daglig bruk. årlig kjørelengde skal ikke overskride 6000km.

Dette er eneste punktet der jeg ser begrensninger. mulig jeg har oversett noe og om noen har noe annet i sine avtaler så si ifra.

Det var jo kjekt da, for det er tross alt det som står i forsikringsavtalen du har som gjelder. Begrensningen på kjørelengde og bruk er jo helt grei. Jeg får ta en ringerunde for å høre litt skjønner jeg, tyder på at de faktisk er fleksible.
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!