mai 14, 2024, 01:28:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: garasje senking  (Lest 4467 ganger)
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« på: november 26, 2008, 19:02:35 pm »

 noe som kan si enkleste og mest ulovlige måte å senke  63 bobla mi  på .Skal stå i garasjen  til pynt noen år men vil ha den ned med hjula på  Gliser Takknenmlig for alle svar    


* lakk 028 (Small).jpg (33.21 KB, 640x483 - vist 257 ganger.)
« Siste redigering: november 26, 2008, 19:10:05 pm av pumma » Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 26, 2008, 23:40:40 pm »

Hvorfor kke bare sette den ned på stålet og skyve hjula under.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #2 på: november 28, 2008, 12:51:51 pm »

Er det ikke bare å fjerne strammemutteren til fjære i midten på forstillinga og slippe den ned?
Loggført

Fort nok...
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #3 på: desember 01, 2008, 10:39:07 am »

strammemutteren til fjæra i forstillingen hvor ligger den? Rekker tunge
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #4 på: desember 01, 2008, 12:37:39 pm »

Midt på begge torsjonsrøra, på undersida. Unbrako (ihvertfall på min '66)
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: desember 01, 2008, 12:49:47 pm »

men det er vel ikke bare å fjerne den? røra er vel "pressa" inn i midt seksjonen?
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #6 på: desember 01, 2008, 12:56:35 pm »

men det er vel ikke bare å fjerne den? røra er vel "pressa" inn i midt seksjonen?

Nei, skulle funke det der, det er jo det Puma'en gjør, endrer innfestinga på midten.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: desember 01, 2008, 13:08:14 pm »

Joda.. det er det pumaen gjør, men forskjellen på puma og vanlig er at det stykket står fast på vanlig :-) bolten du refererer til hindrer bare sidevandring av bladfjørene ikke vriding som da ville ført til senk.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #8 på: desember 01, 2008, 13:27:28 pm »

Ja, selvfølgelig  Hemmelig
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: desember 01, 2008, 13:54:11 pm »

Joda.. det er det pumaen gjør, men forskjellen på puma og vanlig er at det stykket står fast på vanlig :-) bolten du refererer til hindrer bare sidevandring av bladfjørene ikke vriding som da ville ført til senk.
ja takk Trond, var det jeg mente. gikk utifra at det ikke var puma på bilen.
Loggført
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #10 på: desember 01, 2008, 15:00:51 pm »

Plukke ut blader fra fjørpakka
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #11 på: desember 01, 2008, 15:01:49 pm »

Ta av støtdempere?
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #12 på: desember 01, 2008, 15:56:36 pm »

Ta av støtdempere?
Å fylle bilen med alt som er tungt da isåfall...
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #13 på: desember 01, 2008, 16:08:05 pm »

.
« Siste redigering: desember 01, 2008, 22:15:48 pm av OTO » Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #14 på: desember 01, 2008, 20:34:45 pm »

Bak da like enkelt der?  Aldri gjort dette Blunker som dere skjønner
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 01, 2008, 21:36:21 pm »

Er det bare jeg som tenker "hvorfor??" her?  Øyerulling

Slipper du den helt ned foran får du problemer med framskjermene.
Hjula kommer til å ta i lyktebrønnene om du ikke svinger de, og svinger du de tar de i skjermkantene.

Skal du senke for "looks" så hadde jeg bare løsnet akselrøra fra platene bak og lagt de over. Du skal tydligvis ikke flytte på bilen.. Blunker
Foran gjør du som nevnt i tråden, skru ut justeringsboltene på forstillinga. Fjærpakkene mister det låsingen i midten og vil bare gå helt fritt.

Jeg er gal når det gjelder senk, men her sier jeg bare "WHY???!" Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #16 på: desember 01, 2008, 21:45:54 pm »

 ER dette ikke en fin måte å finne ut på hvordan ting fungerer da  Sjokkert prøve og feile .funker for meg  Gliser
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: desember 03, 2008, 14:57:29 pm »


Foran gjør du som nevnt i tråden, skru ut justeringsboltene på forstillinga. Fjærpakkene mister det låsingen i midten og vil bare gå helt fritt.


den midt delen er jo pressa inn i røra så, hvorfår ikke bare kappe på begge sider av senter skruen å press sporene, oppe å nede på røra så de er fri, senk jekken ned å vola. hjula ligger oppi skjærmen
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: desember 03, 2008, 14:59:45 pm »

noe som kan si enkleste og mest ulovlige måte å senke  63 bobla mi  på .Skal stå i garasjen  til pynt noen år men vil ha den ned med hjula på   Takknenmlig for alle svar   

ER dette ikke en fin måte å finne ut på hvordan ting fungerer da  Sjokkert prøve og feile .funker for meg  Gliser

Etterspør du EGENTLIG den billigste, men farligste måten å virkelig senke bilen din på, eller er det kun for show?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: desember 03, 2008, 15:02:14 pm »

.Skal stå i garasjen  til pynt noen år men vil ha den ned med hjula på  Gliser Takknenmlig for alle svar    
hmmm... HR. Dahl da   Osteaktig
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: desember 03, 2008, 15:04:01 pm »

Må få lov å spørre... jeg leste jo først innlegget jeg som alle andre, men jeg bare hang meg opp i at han plutselig skrev dette som da kan gi en indikasjon på at han faktisk ønskerå lære hvordan å senke bobla, og da bør det ikkeg jøres på de måter som blir nevnt her hvertfall, men skikkelig.

ER dette ikke en fin måte å finne ut på hvordan ting fungerer da  Sjokkert prøve og feile .funker for meg  Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: desember 03, 2008, 15:26:49 pm »

ja hvertfall hvis personen ikke har vert noe serlig borti boble som jeg fikk det får meg lengre opp. beste da er å kjøpe en ferdig senket forstilling å noen senke spindler får å få den gått ned

  Øyerulling  Bak da like enkelt der?  Aldri gjort dette  som dere skjønner
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 03, 2008, 15:57:57 pm »

Det kan faktisk være litt farligt å komme med såkalte "billige" varianter for at den skal jo bare stå der i garasjen. Den rette idioten kan jo komme på å ta en tur når en e i rette humøret. Nei, gjør det skikkelig eller la vær å gjør det.
Her e måten å gjør det bak.

Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #23 på: desember 05, 2008, 15:55:23 pm »

 Glad takk for fin video
« Siste redigering: desember 07, 2008, 15:57:34 pm av pumma » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!