mai 04, 2024, 01:56:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21
181  Forum / Problemløseren / Sv: 6 volt lysrele og 6 volt H1 pærer på: mai 22, 2011, 20:52:43 pm
 snakker vi her om rele til ekstralys eller hovedlys?
182  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 73 porsche-look på: mai 22, 2011, 19:29:03 pm
styggpen kan man si:)
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67 på: mai 22, 2011, 17:14:41 pm
Det er en Scintilla magnettenning du har. I flg kompetent personell fungerer den greit til normal bruk i bil. Selv har jeg konvertert til korrekt fordeler og coil.
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '53 Zwitter på: mai 22, 2011, 14:13:19 pm
Inspirerende lesing å se det er mennesker som vet å ta vare på et sånt klenodium med matching numbers og masse patina. Morro å se 25 hk skal i bil igjen. Det er ikke alltid masse hester gir størst glede:) Jeg storkoser meg med 34.
Ha en fin Vwår og lykke til med framdriften. En vakker dag skal du se det blir ekspedisjon over fjellet til rånerhovedstaden i nordenden av Heddalsvannet.
185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67 på: mai 22, 2011, 14:03:29 pm
Går ut fra denne brannpumpemotoren har forgasser med manuell choke? Åssen fikser du evt det problemet? Jeg måtte bytte fra 28 pci til 28 pict-1 for å både få automatchoke og korrekt forgasser.
186  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67 på: mai 21, 2011, 17:59:35 pm
Olje:

i flg min vwmotorguru, anbefales Pennzoil 20/50 mineralolje.

I hvertfall mineralolje av kjent fabrikat og høy viskositet både for god kjøling og smøring ved høyere temperaturer. Her i gården kjøres det ikke tur når det er under 10' ute.
187  Forum / Hva skjer? / Sv: en slags heftig vwårtur i indre sørvwestlandet.....(redigert og lesbar:) på: mai 09, 2011, 21:20:00 pm
Har ordnet overnatting for 12 stk i vandrerhjem i Lysebotn:) Interressenter må bare sende meg en pm.
188  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: VW hva er riktig på en 62 mod. på: mai 09, 2011, 20:41:22 pm
Er det forskjell på vw merke på 62 mod? Har prøvd med flere nyere type, og de er for store mellom de tre tappene under.
Og kom alle 62 modeller med blinklys på skjermene?


Alle 62-modeller har orange blinklys på skjermen ja. Ang vwmerke på panser må nok andre svare.

189  Forum / Problemløseren / Sv: Dårlig starting på: mai 09, 2011, 20:05:16 pm
Dette høres dessverre kjent ut. Jeg kobla på et rele mellom batteri og innslaget på starteren og brukte eksisterende kabel fra tenningslås til innslag som styrestrøm. Etter dette har problemet forsvunnet. Nå må det nevnes jeg kjører lavspenning så kanskje ikke spenningstapet er like relevant på høyvoltbobler. Bare et tips som er billig og enkelt.

Ha en fin Vwår
190  Forum / Snikk-snakk / Sv: Blodpris på tenningsdeler på: mai 09, 2011, 19:55:00 pm
Stift, kondensator og rotor til ZV/PAU 4R5: 775,- rett i postkassa. Noen dyrere? evt billigere....Glad

Var med en ny fordeler i den pakka da vel? Blunker

Ja da kunne prisen forsvares, men fordeleren hadde jeg fra før......
191  Forum / Snikk-snakk / Blodpris på tenningsdeler på: mai 09, 2011, 19:12:25 pm
Stift, kondensator og rotor til ZV/PAU 4R5: 775,- rett i postkassa. Noen dyrere? evt billigere....Glad
192  Forum / Snikk-snakk / Sv: boble på: mai 06, 2011, 20:13:23 pm
men da må du ha masse peng evt masse tid og tålmodighet!
193  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS Hella ryggelys på: mai 02, 2011, 18:02:16 pm
øker med en hundrelapp:)
194  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel 63 notch type 3 på: april 28, 2011, 21:32:32 pm
om kobberrørene bør byttes må du se selv hvis de er stygge. slangene kan se fine ut, men pottetette.
195  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel 63 notch type 3 på: april 28, 2011, 21:05:05 pm
er bremsebåndene justert ut så de så vidt subber i trommelen? og åssen er bremseslangene fra hovedsylinder til hjul?
196  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: april 28, 2011, 20:36:21 pm
En stk blaupunkt radio med hvite knotter fra Andersen vw56. Nå er det plent umuilg å se forskjell på nåtid og fortid på dashen:)
197  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: april 27, 2011, 19:54:37 pm
8 Stk Vredestein SPRINT CLASSIC 155 R15 82S


hvor fikk du disse fra?
198  Forum / Problemløseren / Sv: Ny 1300 motor, Går dårlig når den blir varm på: april 18, 2011, 20:53:57 pm
for å sette autosjåken helt ut av spill, og dermed risikere ei morragretten boble, løsner du de 3 skruene på høyre side av forgasseren. Plastplata som kontakten sitter på skal nå kunne vris slik at spjeldet til sjåken står åpent hele tiden. dvs, rett opp. husker ikke helt sikkert om det er mot deg eller fra deg lokket skal vris, men nå holder bimetallfjæra inni plastlokket spjeldet i åpen stilling.
en viss risiko for litt startvranghet må man forberede seg på når det er kjølig en morra.
Prøver du denne metoden når hun er god og gjennomvarm bør du få en fornøyd motor.

ha en fin vwår
199  Forum / Snikk-snakk / Sv: K-1159 på vegen igjen! på: april 18, 2011, 17:51:51 pm
må bli en sjefsopplevelse den dagen du står med rykende fersk kjøretillatelse og nypolert Karmann og de Fyresdalske landeveier ligger milevide:)GladGlad
Lykke til Gliser
200  Forum / Problemløseren / File Nøkkel på: april 16, 2011, 20:15:33 pm
Ved demontering av både dørhåndtak og tenningslås får man heldigvis ett og samme nummer.
Hvem eller Hvor får man filt nøkler etter denne koden?
201  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Ghia-sjeldenhet til salgs i Danmark... på: april 13, 2011, 19:27:07 pm
det har sin historie Gliser
202  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Ghia-sjeldenhet til salgs i Danmark... på: april 13, 2011, 16:06:29 pm
Denne brasillianerskjeldenheten med nymotens felger og markfrigang blir like feil som ferrari med stålfelger:)

Ha en fin Vwår allesammen.
203  Forum / Snikk-snakk / Sv: kondensator til 64mod på: april 13, 2011, 15:50:49 pm
Du må legge ut modellbetegnelse eller delenr på fordeleren. Det er ikke barebare å kjøpe en hva som helst av tenningsdeler til disse.
204  Forum / Snikk-snakk / Sv: kondensator til 64mod på: april 13, 2011, 06:51:07 am
hvilken fordeler har du ? 
205  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuglene kvitrer snart - hvordan ligger DU an? på: april 10, 2011, 21:24:54 pm
Hentet bilen idag fra vinterlagring. Hadde en ulyd i bakhjulaslageret på høyreside når jeg satt den bort i fjord høst. Skiftet hjullagrene når jeg fikk den hjem i ettermiddag. En vask, luft i hjul og støvsugd innvendig, så nå er det igang Glad Softis-tur i morgen Glad

mye sjau å bytte hjullager? klarte du det uten spesialverktøyet som er beskrevet ipå thesamba?
206  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: april 10, 2011, 21:22:55 pm
Grønn cab med grå kalesje kjørende østover rett vest for landeveisrøveren i Sande langs eatten ca kl 1230 i dag. Kunne ikke se om det var en 1302 eller 03, men likevel. kjørte med kalesjen oppe.
207  Forum / Problemløseren / Sv: pipende bremser på: april 10, 2011, 21:19:48 pm
ta en solid bråbrems der du trør hardt på bremsen. kanskje det løsner da. alltid verdt et forsøk. pipingen kan komme av at de ligger å subber såvidt inntil skiva ved normal bruk og det dannes et tyndt lag med herdet bremsebelegg som igjen lager piping ved hardere bruk.
ta en sjekk av stemplene:)
208  Forum / Problemløseren / Sv: pipende bremser på: april 10, 2011, 21:09:10 pm
ok da gjør jeg det i morgen Rekker tunge men ser ikke helt hvordan det skal hjelpe.  vet ikke om stemplene er trege eller ikke. hvordan fikser jeg det hvis de er det ?


Det beste er å skru av calipperen av hjulspindelen og prøve å klemme stempelet inn med tomlene. går det greit har du ett problem mindre. trenger ikke koble av bremseslanger og sånt. støpejern og aluminium har en lei tendens til å reagere og sette seg fast eller gå tregt.
evt kan du be noen trø FORSIKTIG på pedalen og se om stempelet beveger seg utover. hvis det ikke er træge stempel skal det bevege seg litt utover etter som pedalen trykkes inn.
209  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger gode råd, motoren vil ikke gå. på: april 10, 2011, 21:04:11 pm
kanskje fordeleren står 180° feil ;-) prøv å snu den. TDC merket er på topp 2 ganger når kammen går en runde.
Kem har ikkje blitt lurt av den.....

Jeg tør da mene å påstå at fordleren ikke kan settes i feil, da sporet i fordelerakselen er offset og kan kun passe rett vei... I hvertfall er det sånn på 34 hk.
210  Forum / Problemløseren / Sv: pipende bremser på: april 10, 2011, 20:56:20 pm
Går stemplene lett å sku inn? Kan hende det kommer av trege stempler i calipperen.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!