Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21
|
183
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67
|
på: mai 22, 2011, 17:14:41 pm
|
Det er en Scintilla magnettenning du har. I flg kompetent personell fungerer den greit til normal bruk i bil. Selv har jeg konvertert til korrekt fordeler og coil.
|
|
|
184
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '53 Zwitter
|
på: mai 22, 2011, 14:13:19 pm
|
Inspirerende lesing å se det er mennesker som vet å ta vare på et sånt klenodium med matching numbers og masse patina. Morro å se 25 hk skal i bil igjen. Det er ikke alltid masse hester gir størst glede:) Jeg storkoser meg med 34. Ha en fin Vwår og lykke til med framdriften. En vakker dag skal du se det blir ekspedisjon over fjellet til rånerhovedstaden i nordenden av Heddalsvannet.
|
|
|
185
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67
|
på: mai 22, 2011, 14:03:29 pm
|
Går ut fra denne brannpumpemotoren har forgasser med manuell choke? Åssen fikser du evt det problemet? Jeg måtte bytte fra 28 pci til 28 pict-1 for å både få automatchoke og korrekt forgasser.
|
|
|
186
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Brannpumpe motor 67
|
på: mai 21, 2011, 17:59:35 pm
|
Olje:
i flg min vwmotorguru, anbefales Pennzoil 20/50 mineralolje.
I hvertfall mineralolje av kjent fabrikat og høy viskositet både for god kjøling og smøring ved høyere temperaturer. Her i gården kjøres det ikke tur når det er under 10' ute.
|
|
|
188
|
Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: VW hva er riktig på en 62 mod.
|
på: mai 09, 2011, 20:41:22 pm
|
Er det forskjell på vw merke på 62 mod? Har prøvd med flere nyere type, og de er for store mellom de tre tappene under. Og kom alle 62 modeller med blinklys på skjermene?
Alle 62-modeller har orange blinklys på skjermen ja. Ang vwmerke på panser må nok andre svare.
|
|
|
189
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dårlig starting
|
på: mai 09, 2011, 20:05:16 pm
|
Dette høres dessverre kjent ut. Jeg kobla på et rele mellom batteri og innslaget på starteren og brukte eksisterende kabel fra tenningslås til innslag som styrestrøm. Etter dette har problemet forsvunnet. Nå må det nevnes jeg kjører lavspenning så kanskje ikke spenningstapet er like relevant på høyvoltbobler. Bare et tips som er billig og enkelt.
Ha en fin Vwår
|
|
|
190
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Blodpris på tenningsdeler
|
på: mai 09, 2011, 19:55:00 pm
|
Stift, kondensator og rotor til ZV/PAU 4R5: 775,- rett i postkassa. Noen dyrere? evt billigere.... Var med en ny fordeler i den pakka da vel? Ja da kunne prisen forsvares, men fordeleren hadde jeg fra før......
|
|
|
198
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ny 1300 motor, Går dårlig når den blir varm
|
på: april 18, 2011, 20:53:57 pm
|
for å sette autosjåken helt ut av spill, og dermed risikere ei morragretten boble, løsner du de 3 skruene på høyre side av forgasseren. Plastplata som kontakten sitter på skal nå kunne vris slik at spjeldet til sjåken står åpent hele tiden. dvs, rett opp. husker ikke helt sikkert om det er mot deg eller fra deg lokket skal vris, men nå holder bimetallfjæra inni plastlokket spjeldet i åpen stilling. en viss risiko for litt startvranghet må man forberede seg på når det er kjølig en morra. Prøver du denne metoden når hun er god og gjennomvarm bør du få en fornøyd motor.
ha en fin vwår
|
|
|
199
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: K-1159 på vegen igjen!
|
på: april 18, 2011, 17:51:51 pm
|
må bli en sjefsopplevelse den dagen du står med rykende fersk kjøretillatelse og nypolert Karmann og de Fyresdalske landeveier ligger milevide:) Lykke til
|
|
|
200
|
Forum / Problemløseren / File Nøkkel
|
på: april 16, 2011, 20:15:33 pm
|
Ved demontering av både dørhåndtak og tenningslås får man heldigvis ett og samme nummer. Hvem eller Hvor får man filt nøkler etter denne koden?
|
|
|
203
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: kondensator til 64mod
|
på: april 13, 2011, 15:50:49 pm
|
Du må legge ut modellbetegnelse eller delenr på fordeleren. Det er ikke barebare å kjøpe en hva som helst av tenningsdeler til disse.
|
|
|
205
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuglene kvitrer snart - hvordan ligger DU an?
|
på: april 10, 2011, 21:24:54 pm
|
Hentet bilen idag fra vinterlagring. Hadde en ulyd i bakhjulaslageret på høyreside når jeg satt den bort i fjord høst. Skiftet hjullagrene når jeg fikk den hjem i ettermiddag. En vask, luft i hjul og støvsugd innvendig, så nå er det igang Softis-tur i morgen mye sjau å bytte hjullager? klarte du det uten spesialverktøyet som er beskrevet ipå thesamba?
|
|
|
206
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: april 10, 2011, 21:22:55 pm
|
Grønn cab med grå kalesje kjørende østover rett vest for landeveisrøveren i Sande langs eatten ca kl 1230 i dag. Kunne ikke se om det var en 1302 eller 03, men likevel. kjørte med kalesjen oppe.
|
|
|
207
|
Forum / Problemløseren / Sv: pipende bremser
|
på: april 10, 2011, 21:19:48 pm
|
ta en solid bråbrems der du trør hardt på bremsen. kanskje det løsner da. alltid verdt et forsøk. pipingen kan komme av at de ligger å subber såvidt inntil skiva ved normal bruk og det dannes et tyndt lag med herdet bremsebelegg som igjen lager piping ved hardere bruk. ta en sjekk av stemplene:)
|
|
|
208
|
Forum / Problemløseren / Sv: pipende bremser
|
på: april 10, 2011, 21:09:10 pm
|
ok da gjør jeg det i morgen men ser ikke helt hvordan det skal hjelpe. vet ikke om stemplene er trege eller ikke. hvordan fikser jeg det hvis de er det ? Det beste er å skru av calipperen av hjulspindelen og prøve å klemme stempelet inn med tomlene. går det greit har du ett problem mindre. trenger ikke koble av bremseslanger og sånt. støpejern og aluminium har en lei tendens til å reagere og sette seg fast eller gå tregt. evt kan du be noen trø FORSIKTIG på pedalen og se om stempelet beveger seg utover. hvis det ikke er træge stempel skal det bevege seg litt utover etter som pedalen trykkes inn.
|
|
|
209
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger gode råd, motoren vil ikke gå.
|
på: april 10, 2011, 21:04:11 pm
|
kanskje fordeleren står 180° feil ;-) prøv å snu den. TDC merket er på topp 2 ganger når kammen går en runde.
Kem har ikkje blitt lurt av den..... Jeg tør da mene å påstå at fordleren ikke kan settes i feil, da sporet i fordelerakselen er offset og kan kun passe rett vei... I hvertfall er det sånn på 34 hk.
|
|
|
|