mai 04, 2024, 15:06:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: uretan foringer i bak sving..  (Lest 1963 ganger)
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« på: mai 22, 2008, 22:06:58 pm »

har fått uretan foringer for bak svingen, sammen med mine nye fjærplater... skal disse smøres, evt med hva.. kan man bruke teflon spray kanskje???
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: mai 22, 2008, 22:09:46 pm »

talkum
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 22, 2008, 22:25:14 pm »

Grafittfett....
Husk også at disse må "slipes til" før de settes inn.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: mai 22, 2008, 22:43:52 pm »

Grafitfett gjør susen, legger igjen en hinne som ikke slites bort og holder foringen knirkefri.

Litt skeptisk til disse urethanforingene. Originalt er det forskjell på høyre og venstre på de ytre foringene med "knaster", senterhullet er offset. De er merket "oben" på toppen for å skille dem.
På urethanforingene er hullet i midten, og de gir seg ikke så lett. Skeptisk...  Tvilende
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #4 på: mai 23, 2008, 08:34:51 am »

hvordan må de slipes litt???

og er de verre å montere enn original..

fikk de med når jeg kjøpte meg justerbare springplates..  siden den ene må være litt større inv enn orig...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mai 23, 2008, 08:39:59 am »

Grafitt fett fulgte med i pakningen på de jeg kjøpte
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #6 på: mai 23, 2008, 08:53:48 am »

fulgte ikke med noe fett til meg:(

får se hva jeg får tak i...
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 23, 2008, 09:13:38 am »

jeg fant en artikkel på nettet om det med sliping, for å få de inn. Gjorde dette selv. De er jo for store i utgangspunktet, og veldig stive.
Skal sjekke linken til til den artikkelen.
petter'n.
Loggført

wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #8 på: mai 23, 2008, 09:17:37 am »

hadde vært konge. takk
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 24, 2008, 16:20:45 pm »

Tror den lå på vw2you.. Hæ
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: mai 25, 2008, 23:10:07 pm »

Kan huske det var et h.... å få disse på rett plass i IRS bakstillinga og gleder meg ikke til å prøve igjen på svingaksjel.


Jeg har aldri prøvd å kjøre med gummier, så bytta til urethan. Noen som kan si om det blir vesentlig bedre eller kanskje det er like greit å holde seg til gummi??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 25, 2008, 23:14:12 pm »

brukes det noe for å ungå knirk i org gummiforinger da??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!