mai 04, 2024, 18:03:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: overhale en 1600..  (Lest 1726 ganger)
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« på: juni 09, 2008, 12:44:08 pm »

hva bør man regne med i delekostnader for å overhale en original 1600 twin port??

noen som vet.. 
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juni 09, 2008, 13:22:29 pm »

Et sted imellom 1000 og 15000 avhengig av hva som må gjøres
Loggført
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #2 på: juni 09, 2008, 15:55:53 pm »

ok, så enkelt ja..  he he .. noe meninger om hva som bør byttes. som en standard overhaling..  gidder ikke å demontere motor for så å bestille deler etterpå...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juni 09, 2008, 16:35:16 pm »

Ein ting du kan setta på listo, er pakningssett Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
overland
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #4 på: juni 09, 2008, 21:23:02 pm »

Min motor kom på ca. 10 000 kroner i deler og arbeide, og da har jeg brukt om alt som var brukanes (blokk, veiv, stempler, sylindre,svinghjul).  Helt billig blir det ikke om man skal være litt seriørs og få noe som varer en stund
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: juni 09, 2008, 21:41:16 pm »

Min motor kom på ca. 10 000 kroner i deler og arbeide, og da har jeg brukt om alt som var brukanes (blokk, veiv, stempler, sylindre,svinghjul).  Helt billig blir det ikke om man skal være litt seriørs og få noe som varer en stund
Gjorde du arbeidet selv da?

I disse dager når dollaren er såpass lav bør du nok prøve å se over dammen etter deler du trenger, mest sannsynligvis sparer du en masse penger, om du klarer å holde deg til en eller to forskjellige butikker (med tanke på frakt).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 09, 2008, 22:52:43 pm »

gidder ikke å demontere motor for så å bestille deler etterpå...

Det er dog den normale måten å gjøre det på. Hvordan vet du størrelse på lager osv. uten å ha åpnet blokka?
Loggført
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #7 på: juni 10, 2008, 09:00:44 am »

der er ikke standard størrelser for en 1600 altså..  det er forskjellige størrelser på dem???

er vel mest at man vil bruke bilen frem til den dagen man evt skal demontere..  og dermed slippe å ha bilen stående en uke eller mere mens man venter på deler...

men hvis man må demontere motor for å bestille deler, så må man jo det...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juni 10, 2008, 09:07:27 am »

der er ikke standard størrelser for en 1600 altså..  det er forskjellige størrelser på dem???

er vel mest at man vil bruke bilen frem til den dagen man evt skal demontere..  og dermed slippe å ha bilen stående en uke eller mere mens man venter på deler...

men hvis man må demontere motor for å bestille deler, så må man jo det...

Du må uansett demontere motoren etterpå for å sette inn delene, så hvorfor ikke gjøre det nå med en gang? Skjønte ikke helt tankegangen.
Du må uansett åpne motoren for å se hva som er slitt/ødelagt og hva du trenger av deler og størrelser på disse...

Det finnes standard størrelser ja, men du vet nok ikke om f.eks veiva allerede er slipt ned og overhalt før og dermed skal ha en annen størrelse på lagrene.. osv osv osv..

bare å åpne opp og begynne å måle og skrive bestillingsliste :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 10, 2008, 10:19:20 am »

eller få tak i en cheap'o 1600 som du kan overhale, så har du fortsatt bilen kjørbar når du møter på utfordringer i forbindelse med overhalingen.
Loggført

wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #10 på: juni 10, 2008, 11:39:30 am »

ok. skjønner hva dere mener. så da bør man egentlig bare begynne i vinter da.. ingen vits når det er sommer og bilen kan brukes.. he he ..    uansett takk for inspill.. ,,
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!