mai 04, 2024, 14:55:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skliplate for forstilling.. noen som har laget dette???  (Lest 3035 ganger)
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« på: juni 16, 2008, 17:35:00 pm »

sier vel alt i tittel.. er det noen som har laget dette..  så man ikke brå stopper når bilen er veldig lav..
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: juni 16, 2008, 18:06:09 pm »

da bør du heller bruke hue, og heve bilen....
Loggført
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #2 på: juni 16, 2008, 18:20:55 pm »

he he.. svært så negative folk er til folk som vil ha bilen sin senket da...
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: juni 16, 2008, 18:23:54 pm »

Jeg bare synes det høres livsfarlig ut å senke bilen sin så mye at man overhodet tenker på dette, men det er selvfølgelig opp til hver og en.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: juni 16, 2008, 18:25:40 pm »

he he.. svært så negative folk er til folk som vil ha bilen sin senket da...

jeg har senket bilen min selv jeg, men som det blir sagt, så er det forskjell på å barbere seg og kappe av seg hue...
Loggført
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #5 på: juni 16, 2008, 22:18:24 pm »

Sveis på en tapp helt under, denne sier klart og tydelig fra når det er for lavt.
Dette er "default" på sene Type 3, i form av slepekrok Blunker

edit: men dersom det er overraskende humper/steiner i veien du er redd for, ville jeg også oppsøkt optiker.
« Siste redigering: juni 16, 2008, 22:20:44 pm av SAS » Loggført
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #6 på: juni 16, 2008, 23:19:01 pm »

vel. det er ikke problemer på asfaltveien det er snakk om.. men du vet at alle ikke bor i asfalterte områder.. så det er snakk om grus vei og diverse pytter o.l. så tenkte at hvis noen som da kjører lav boble kanskje hadde gjort noe lignende som en skli plate på sin egen. så man slipper å slå/slipe ned justerings skruene på forstillingen sin..  men kan løse det selv da,. jeg vet det tåler endel før det blir slitt , men er jo lettere hvis man kan skli over i stede for å slå nedi...

Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: juni 17, 2008, 06:53:42 am »

Hei og takk for sist Wonderboy...

skliplater er ingen dårlig ide... men jeg synes du skal bruke magnesium plater....


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 17, 2008, 07:00:33 am »

Dette har vært gjort siden tidlig på 50 tallet. Av andre grunner enn senking, men antakelig for å unngå det samme...


* F44326VW51.jpg (53.45 KB, 549x450 - vist 212 ganger.)

* DSC_0584-red.JPG (152.19 KB, 768x511 - vist 221 ganger.)
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 17, 2008, 07:25:25 am »

Dette har vært gjort siden tidlig på 50 tallet. Av andre grunner enn senking, men antakelig for å unngå det samme...


Helt korrekt Knechten, driver å skal lage ei rally-skliplate selv jeg.
Ser vi har tatt bilde av det samme på Mantorp... Gliser
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 17, 2008, 07:46:49 am »

Skliplate er gammelt nytt ja:) Sklier i Rally likeså:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 17, 2008, 08:01:04 am »

...
Ser vi har tatt bilde av det samme på Mantorp... Gliser

Denne bilen vant Svenska Rallyt i 1956 - Rally Harry (Harry Bengtsson/Åke Righard)


* Rally_Harry.JPG (174.39 KB, 668x466 - vist 175 ganger.)
« Siste redigering: juni 17, 2008, 08:04:53 am av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 17, 2008, 08:08:22 am »

Dette har vært gjort siden tidlig på 50 tallet. Av andre grunner enn senking, men antakelig for å unngå det samme...


Helt korrekt Knechten, driver å skal lage ei rally-skliplate selv jeg.
Ser vi har tatt bilde av det samme på Mantorp... Gliser

Bildet er tatt søndag morgen når jeg våknet... Falt pladask for dette rallyvindunderet med et par innabords, og våknet opp med den på armen (bilen ja...)
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 17, 2008, 08:22:39 am »

Jeg så overrasket ut når jeg tittet i motorrommet på denne. Der sitter det en original 30 HK. Jeg spurte rally-Harry og han sa:

"Vegarna var heller inte så bra!".



Det gikk med andre ord fort nok. Dette var klasse 1. Kul bil, kul fyr, som kjører fortfarande. Nå er han på sponsorjakt.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #14 på: juni 17, 2008, 10:07:39 am »

det hadde nok vært konge med magnesium.. he he  . men i disse skogbrann tider er det vel nok med de små gnistene som kommer allikevel..

får se hva jeg får laget.. takk for noen bilder . må bare finne hvor jeg skal feste den.. tenkte egentlig i reservehjuls brønnen.. den henger jo litt høyere enn forstilling.. 
man får bare prøve.. 

og til alien, takk for sist ja.. 
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 17, 2008, 15:34:00 pm »

Jeg så overrasket ut når jeg tittet i motorrommet på denne. Der sitter det en original 30 HK. Jeg spurte rally-Harry og han sa:

"Vegarna var heller inte så bra!".



Det gikk med andre ord fort nok. Dette var klasse 1. Kul bil, kul fyr, som kjører fortfarande. Nå er han på sponsorjakt.



Ja det var virkelig en postiv overaskelse å finne denne gullbilen blandt all nybildriten inne i det vw-teltet der altså.
Har lest mye om midnattsol-rally og det var moro å se både bil og mann.
De kjørte jo fantastisk effektivt på grusveier de her gutta...selv med 30 hk.
Rally-harry og Grus-Olle var kongene av grusveiene da...tøffe navn forresten Gliser
Porsche's motorsportsjef H.V Hahnstein dro oppover med sine sjåfører for å få disse svenskene til å vise de hvordan de kjørte på grusvei.
De tok en test på en fartsprøve....svenskenes triks var å ha indre forhjul nedi grøfta og ble slengt rundt svingen:-)
Dette var i 1952, Rally-Harry kjørte en orginal vw cab og Hahnstein en ny Porsche 356.....Rally-Harry kjørte ifra Porsche'n pga sin teknikk Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!